וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 19 חודשים: ארה"ב תפתח את גבולותיה למחוסנים נגד קורונה

13.10.2021 / 9:11

החל מהחודש הבא, מחוסנים בשתי מנות יוכלו להיכנס לארה"ב דרך הגבולות היבשתיים והימיים עם מקסיקו וקנדה, 19 חודשים אחרי סגירת הגבולות חסרת התקדים. ההגבלות הקשו על הקהילות המקומיות ומנעו ביקורי משפחות וחברים. "הכאב עומד להיגמר"

בווידאו: ג'ו ביידן מתחסן חיסון שלישי/צילום: רויטרס

השר להגנת המולדת של ארצות הברית הודיע הלילה (רביעי) כי הממשל יפתח בחודש הבא את הגבולות עם קנדה ועם מקסיקו לאזרחים זרים מחוסנים בשתי מנות נגד נגיף הקורונה, יותר משנה וחצי אחרי סגירתם. השר, אלחנדרו מייורקאס, מסר בהצהרה כי תיירים ממקסיקו ומקנדה יוכלו להיכנס לארצות הברית למטרות לא חיוניות, כולל ביקור אצל חברים ובני משפחה או לשם תיירות, דרך מעברי הגבול היבשתיים ודרך מעבורות.

גורמים אמריקניים אמרו בשיחה עם כתבים כי הכללים החדשים דומים, אך אינם זהים, לאלו שהוכרזו בחודש שעבר עבור תיירים המגיעים בטיסות. התאריך המדויק להסרת ההגבלות טרם נמסר, אך אחד הגורמים אמר כי זה יקרה "בקרוב מאוד". הגורמים אמרו כי החל מינואר, ארצות הברית תדרוש ממבקרים חיוניים, כמו נהגי משאיות ועובדי מערכת הבריאות, להיות מחוסנים אם ברצונם לעבור דרך הגבולות היבשתיים.

נציגים ממדינות הגבול של ארצות הברית שיבחו את המהלך לביטול ההגבלות חסרות התקדים, שפגעו בכלכלות של הקהילות המקומיות ומנעו ביקורים בין חברים ומשפחות מאז מרץ 2020, 19 חודשים.

"מאז תחילת המגיפה, חברי הקהילה חוצת הגבולות שלנו הרגישו את הכאב והקושי הכלכלי בסגירת הגבול היבשתי. הכאב הזה עומד להיגמר", אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, נציג מדינת ניו יורק. תיירים לא מחוסנים עדיין יהיה מנועי כניסה לארצות הברית מקנדה או ממקסיקו. קנדה כבר פתחה את הגבול היבשתי עם ארצות הברית ב-9 באוגוסט.

אנשים חוצים את גבול ארה"ב קנדה לאחר שהגבול נפתח בפני מחוסנים לקורונה, וושינגטון ארה"ב, 9 באוגוסט 2021. רויטרס
כלי רכב מארה"ב חוצים את הגבול לקנדה, אוגוסט/רויטרס

גורמים בממשל אמרו כי הנשיא ג'ו ביידן לא יבטל את צו שהוציא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שלמעשה מנע ממאות אלפי מהגרים המבקשים להיכנס ממקסיקו גישה לבקשת מקלט.

בחודש שעבר הודיע הבית הלבן כי בתחילת נובמבר תיירים מ-33 מדינות, בהן סין, הודו, ברזיל ורוב אירופה, יוכלו להיכנס לארצות הברית אם הם מחוסנים במלואם. ביום שישי הבהיר המרכז לבקרה ולמניעת מחלות כי ארצות הברית תקבל תיירים בינלאומיים המחוסנים בחיסונים המאושרים על ידי ארצות הברית וארגון הבריאות העולמי.

שאלה אחת שטרם נפתרה היא אם ארצות הברית תקבל מבקרים שקיבלו שתי מנות של חיסונים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully