וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחי שומר החומות: המפכ"ל החליט לגייס מאות שוטרי מג"ב חדשים לטיפול בהפרות סדר

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 19:53

בעקבות אי-מוכנות המשטרה למהומות בחודש מאי, במהלכן נאלצו פלוגות מג"ב להיכנס לערים המעורבות, החליט המפכ"ל שבתאי להשקיע בגיוס שוטרים שיהוו כוח זמין לטיפול בפשיעה חמורה בשטח ישראל. קצין בכיר: "הפרעות המחישו לנו עד כמה חשוב שבמשטרה יהיו כוחות המיומנים בלחימה"

בווידאו: אחרי תקיפת השוטרים בכפר קאסם המפכ"ל מבקר בתחנת משטרה בעיר ומגבה את השוטרים/צילום: דוברות משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי החליט על גיוס מאות שוטרי מג"ב חדשים לטיפול בהפרות סדר ופשיעה חמורה כחלק מלקחי מהומות מבצע "שומר החומות" - כך נודע הערב (שלישי) לוואלה!.

עם כניסתו לתפקיד הציג שבתאי תכנית להתעצמות המשטרה. המפכ"ל דרש חמישה מיליארד שקלים וגיוס של חמשת אלפים שוטרים חדשים. בפועל אושרו בשלב זה רק 1,200 תקנים חדשים לשורות המשטרה במסגרת תקציב המדינה שצפוי להיות מאושר בחודש הבא.

המפכ"ל החליט להשקיע את התקנים הללו בשתי הבעיות הגדולות ביותר בביטחון הפנים של ישראל. לוואלה! נודע כי בין 300 ל-400 תקנים של שוטרים שיגויסו יופנו לגיוס שוטרי מג"ב שיהוו כוח זמין לטיפול בהפרות סדר בשטח מדינת ישראל. זהו אחד הלקחים המרכזיים ממבצע "שומר החומות" והמהומות בערים המעורבות, בהן המשטרה לא הייתה מוכנה עם די כוחות בשטח ונאלצה להכניס לערים פלוגות מג"ב משטחי הגדה וכן לגייס חיילי מילואים, דבר שלקח כמה ימים להוציא אל הפועל. הטענות המרכזיות היו כי זמון יקר התבזבז בדרך, ובכך נפגמה תחושת הביטחון האישי של האזרחים.

המהומות בלוד, 11 במאי 2021. יוסי אלוני, פלאש 90
המהומות בלוד, מאי/פלאש 90, יוסי אלוני

במסגרת הארגון מחדש של מג"ב, התווספו תשעה תקנים של ראשי זרועות בדרגות סגן ניצב במטרה להפוך את מג"ב לחיל שיפעל בכוחות גדולים עם תפקידים מבצעיים של משמר לאומי בעתות חירום. מדובר בתוספת משמעותית למשטרה של כוחות המיומנים בטיפול בהפרות סדר, טרור ופשיעה חמורה, לאחר שבשנים האחרונות מג"ב לא רק שלא התעצם וגדל, אלא דווקא קוצצו ממנו תקנים.

"המציאות הביטחונית והפרעות במבצע שומר החומות ממחישים לנו עד כמה חשוב שבמשטרה יהיו כוחות המיומנים בלחימה", אמר לוואלה! קצין בכיר במשטרה.

עוד בוואלה!

המפכ"ל: "לא היינו ערוכים לכמות האירועים, נבוא בחשבון עם הפורעים"

לכתבה המלאה
לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
יהודים מבצעים לינץ' באזרח ערבי בבת ים, מאי/ראובן קסטרו

לצד התוספת הזו החליט המפכ"ל להוסיף את שאר התקנים, בין 900-800 תקנים לשוטרים בתחנות המשטרה בחברה הערבית, לתחנות בערים המעורבות וליחידות העוסקות בפשיעה בחברה הערבית. זאת, בהמשך להצהרותיו שמיגור הפשיעה הערבית עומדת בראש סדר העדיפויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully