וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך וואלה! לשעבר אבירם אלעד העיד בתיק 4000: "ישועה אמר שאני שרוף אצל נתניהו"

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 22:40

העורך הראשי של אתר וואלה! לשעבר עלה לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים. אלעד הוא העד השני במשפטו של יו"ר האופוזיציה נתניהו, החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אחרי שהמנכ"ל לשעבר אילן ישועה שטח את גרסתו לאירועים לאורך 33 דיונים וחצי שנה

בווידאו: אבירם אלעד מעיד בתיק 4000/מערכת וואלה!

אבירם אלעד, לשעבר העורך הראשי של אתר וואלה!, העיד היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תיק 4000. עדותו של אלעד החלה אתמול וסיימה 33 דיונים וחצי שנה שבהם הסביר העד הראשון במשפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה, אודות השפעתו של ראש הממשלה לשעבר על הסיקור באותן שנים.

"ההתערבות בנושא משפחת נתניהו פגעה ביכולת שלי לעשות את העבודה ובסופו של דבר זה גם הובילה להתפטרות שלי מוואלה!", סיפר אלעד. "באחד השלבים הלכתי עם המשנה לעורך הראשי ועם עורך דין לענייני עבודה כדי לראות מה מעמדנו החוקי בזה שאנחנו רואים פגיעה במקצוע שלנו ובאתיקה העיתונאית".

תיק 4000 עורך אתר "וואלה!" לשעבר, אבירם אלעד, בעת הגעת למתן עדותו בבית המשפט המחוזי, ירושלים. 12 באוקטובר 2021. שלו שלום, TPS
"ההתערבות בנושא נתניהו הביאה להתפטרותי". אבירם אלעד במסירת עדותו, הבוקר/TPS, שלו שלום

אלעד עזב ב-2014 כראש מחלקת החדשות וב-2016 ישועה פנה אליו לחזור כעורך ראשי. בעדותו מספר אלעד: "אני מביע פליאה רבה בפניו, גם כי הוא אומר לי שהוא יודע למה עזבתי ב-2014. הוא אמר לי שהדבר הזה הורס את וואלה! ולכן הוא פונה אליי. לא חשבתי שאני המועמד הקלאסי מבחינתו, אבל הבהרתי שאגיע רק אם ההתערבויות נפסקות. זה היה התנאי המרכזי שלי. ביקשתי שיכניס לי בחוזה סעיף שאוכל לפרוש ולהמשיך לקבל שכר לשנה שלמה".

"אילן אמר לי שהוא שיווק אותי לאלוביץ' כמישהו שיהיה נוח להטיות הסיקור, הזכיר את העבר הצבאי שלי, שזאת הייתה ההבנה שלהם לגבי מי אני ומה אני. הוא אמר לי את זה עם סוג של חיוך על הפנים, כאילו הוא עבד עליהם", המשיך. "רציתי לחשוב שהדבר הזה ילך ויפחת. איפשהו בסוף 2014 הבנתי שהדבר הזה לא הולך להיעלם, אלא להיפך. דיברתי עם מיכל קליין והיא סיפרה לי על ההתערבויות שנמשכות באתר גם בתקופה שאני לא נמצא בו".

עוד בוואלה!

עורך וואלה! לשעבר העיד במשפט נתניהו: "ההתערבות הייתה ברורה"

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, יצחק הרצוג, מיקי לוי בפתיחת מושב החורף של הכנסת, 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"דרשו את פיטוריי". נתניהו/ראובן קסטרו

אלעד סיפר כי "כבר ביום הראשון או השני שלי כשנכנסתי לתפקיד מתחילה לעבור הרבה תקשורת בנושא הסיקור של נתניהו. השיא היה ב-20:00 בערב כשרביב דרוקר מפרם לראשונה את פרשת הצוללות. מבחינתי זו חדשה דרמטית ביותר בעלת ערך עיתונאי רב ואני נותן הנחיה להתחיל להכין פולו-אפ על זה. אילן מתקשר אליי ואומר: 'מה אתה חושב?', ואני אומר שזו ידיעה שיכולה להפיל ממשלה. אומר לי אחלה. זמן אחרי זה הוא מתקשר או כותב לי תעצרו את העבודה ואל תפרסמו שום דבר".

"אני נדהם. הוא אומר אי אפשר כרגע תעצרו וחכו. במהלך כל אותו הערב יש שיחות ודיונים שמגיעים לטונים גבוהים. אני אומר לו זה בניגוד לכל מה שסיכמנו בינינו והבאת אותי בשביל זה ובידיעה אקוטית אתה עושה לי צנזורה. הוא אומר לי אני יודע מה אמרתי אבל זה המצב. הייתי בתחושה מאוד קשה. אני מחליט שאני מפרסם בכל זאת כתבה על הצוללות.

בגלל שעבר זמן מאתמול בלילה וזה מגוחך באתר אינטרנט, אני מוצא בטוויטר מכתב שכתב עורך דין פרטי בשם גונן בן יצחק דורש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה. אני נתלה במכתב לפרסם את זה בבוקר תחת הכותרת דרישה מהיועמש לפתוח בחקירה. מיד אחרי הפרסום, אולי הודעתי לאילן רגע לפני הפרסום, אילן קרא לי למשרד והוא אומר לי עשית בלאגן רציני, ושואל אותי אם אני וגונן עבדנו יחד על הסדרה פאודה. אני ייעצתי שם לכותבים, לאבי יששכרוף. גונן בן יצחק היה בשב"כ וגם הוא ייעץ. אני פגשתי אותו בכלל כשהייתי בצבא והוא בשב"כ והכרתי אותו בשמו השב"כי, נפגשנו ברמאללה בפעילות", העיד.

גונן בן יצחק בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"הבנתי שמישהו בודק עליי". עו"ד בן יצחק/ראובן קסטרו

הוא המשיך: "לא הכרנו מעבר אבל הבנתי שמישהו חוקר את זה ומוציא מידע ובודק עליי, אמנם די חובבני, אבל נדהמתי מהדבר הזה. אילן אומר לי 'אתה שרוף אצל משפחת נתניהו כי כתבת גם מאמר על תכנית הגרעין עם ביקורת על משפחת נתניהו'. בגלל המאמר אני שרוף והוא אומר שהוא מכר אותי באופן מסוים וכעת מבינים שזה לא נכון ולא כמו שהוא תיאר אותי ושדורשים את פיטוריי. שמשפחת נתניהו דורשים באמצעות אלוביץ והוא כרגע מגן עליי.

אילן אמר לי שזה זמן רגיש כי יש החלטות רגולטריות שצריכות להתקבל לגבי הקבוצה ושכרגע אין ברירה אבל בהמשך זה יעבור ולא יימשך. לא היה כלי תקשורת בישראל שלא עסק בפרסום הזה. אין דרך מקצועית שלא לעסוק בתיק הצוללות".

עו"ד בעז בן צור, המייצג את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בפרשת 4000, החל לחקור את אלעד. עו"ד בן צור הקריא מתוך עדותו של אלעד במשטרה, בה הוא סיפר כיצד ישועה סיפר לו על הצעקות שהוא שומע בלילה "הוא אומר לי אתה לא מבין את הטירוף. כן אני לא יודע אם הוא מדבר איתה יש".

בן צור: אני מציע לך שאילן ישועה מפברק שיחות וידיעות שכאלה, כדי לייצר רושם עליך

אלעד: אין לי מושג

בן צור: אתה דיברת הרבה על כל מיני מקומות שהפליגו, באינטרקציה שלך איתו, עבדתם שנים ביחד, שש שנים, אין אפשרות אחרת בעולם שישועה לא בודה שיחות כאלו, כי הוא מנסה לגרום לך שזה מצב הדברים.

אלעד: ההרגשה שלי בשנים שעבדתי עם אילן הוא לא שיקר. היית תחת הרושם שהדברים האלו הם דברי אמת.

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully