וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב פרי: לפיד לא פועל בנחרצות נגד שטרן - בגלל שבריריות הקואליציה

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 9:33

פרי, שכיהן כחבר כנסת ושר מטעם יש עתיד, מתח ביקורת על התמיכה של יו"ר המפלגה בשר המודיעין לאחר סערת גריסת התלונות. "ברגע שאתה מפטר שר אתה גורם לזעזוע. בסוף, השיקולים הקואליציוניים גברו על רגשות חבריים", אמר בריאיון ל-103FM

בווידאו: השר אלעזר שטרן בראיון ל-103fm/מתוך "שבע עד תשע" עם גולן יוכפז וענת דוידוב 103fm, עריכה: עמית שמחה

השר לשעבר יעקב פרי תקף היום (שלישי) את שר החוץ יאיר לפיד, חברו למפלגת יש עתיד לשעבר, על הטיפול המקל לדבריו בשר המודיעין אלעזר שטרן לאחר סערת גריסת המסמכים. בריאיון ל-103FM, העריך כי המניע המרכזי לבחירתו של לפיד היה פוליטי.

"אני מניח שהשיקולים של יאיר לפיד היו לא רק שיקולים מול אלעזר שטרן והתפקיד אליו הוא מיועד אלא שלמות הקואליציה", טען. "ברגע שאתה מפטר שר וחבר חשוב ביש עתיד אתה גורם לזעזוע בקואליציה ואני מניח שהדבר הזה עמד בפניו, והוא החליט לסגור את הפרשייה בצורה בה הוא עשה. זו כמובן זכותו".

יש עתיד יאיר לפיד אלעזר שטרן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"לא רק שיקולים מולו". לפיד ושטרן/ראובן קסטרו

פרי המשיך וטען כי "זה מעודד שיו"ר המפלגה שלך נותן לך גיבוי ומאמין לך. אם יש דברים בגו, אם זה בהטרדות מיניות ואם בנושאים אחרים צריך לטפל בזה לגופו של עניין. אני מעריך שהשיקולים היו יותר פוליטיים מאשר חבריים גרידא, אבל גם זה לגיטימי". הוא סיכם: "אני חושב שהשיקולים הקואליציוניים, שלמות הממשלה, גברו על רגשות חבריים".

בריאיון, פרי מתח ביקורת על המעשה ששטרן תיאר, אך הביע תמיכה בעמדתו על תלונות אנונימיות. "אינני חושב שזה תקין שקצין בצה"ל יגרוס חומר שמדבר אם זה על טוהר המידות ואם על נושאי אחרים. אני גם אישית מאוד לא אוהב את נושא המכתבים האנונימיים, מי שיש לו הארות או הערות על מינוי או מועמד - טוב יעשה שיקבל את האומץ לב הציבורי ויאמר את זה באופן גלוי".

"כשמגיע מכתב אנונימי צריך לבדוק, לא לגרוס. בעניין הזה דעתי חלוקה על דבריו של אלעזר. הוא איש מאוד ראוי וערכי אבל בנושא הזה אני חושב שזה לא ראוי שתלונות שמגיעות, גם אם במכתבים אנונימיים, ייגרסו. הן מחייבות בדיקה. ניקח את המקרה האחרון של ראש השירות שהתמנה אתמול - התלונה הייתה אנונימית, אבל הוועדה בדקה וזיכתה אותו או גרסה שאין במכתב הזה או בתלונות האלה בכדי לפסול את מינויו, וכך צריך לעשות".

חבר הכנסת יעקב פרי במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"השיקולים הקואליציוניים גברו על רגשות חבריים". פרי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

אתמול גיבה לפיד את עמדתו של שטרן, החבר במפלגתו, שטען כי בדבריו בריאיון ב-103FM התכוון שגרס תלונות אנונימיות, אך לא את אלה שנוגעות להטרדות מיניות. "אנחנו מאמינים שיש להגן על נשים ולאפשר להן להתלונן בכל דרך שימצאו לנכון. אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו עוד באותו יום. הוא לא אמר את זה, והוא לא מאמין בזה".

בהתייחס לעדות החיילת על כך ששטרן איים עליה שלא להמשיך בתלונתה ב-1995 בעת הייתה תחת פיקודו בבה"ד 1, שפורסמה בתכנית "הצינור", אמר לפיד כי "יש עתיד קוראת לשלטונות צה"ל לחקור במהירות את הדברים כדי לאפשר לאלוף שטרן להגן על שמו הטוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully