וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: אנחנו דואגים למדינה אחרי שנים של הזנחה; נתניהו: אתה לא ראש ממשלה אמיתי

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 19:58

המליאה התכנסה לדיון שיזמה האופוזיציה, תחת הכותרת "התקציב האנטי-חברתי שמעלה מסים ופוגע בחלשים". ראש הממשלה דחה את הביקורת בנושא: "תבדקו בגוגל מתי הייתה הפעם האחרונה שהעבירו פה תקציב". יו"ר האופוזיציה עקץ: "הממשלה מתנהלת כמו ריאליטי". ח"כים הוצאו מהדיון

בווידאו: נתניהו ובנט במהלך דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה/צילום: ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת מקיימת היום (שני) דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה, בנושא "התקציב האנטי-חברתי שמעלה מסים ופוגע בחלשים". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אסף 40 חתימות של חברי כנסת, ובכך ראש הממשלה נפתלי בנט נדרש להיות נוכח בכל מהלך הדיון, ולהציג את עמדתו בסופו. ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, נדרש גם הוא להיות נוכח בכל הדיון, ויעלה לנאום מיד לאחר ראש הממשלה. "נדרוש מראש הממשלה שיישר מבט לציבור ויתן תשובות על פגיעה בצביונה של המדינה", אמר ח"כ מקלב.

לפי תקנון הכנסת, אם נאספו 40 חתימות, חייבים ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה לנכוח באולם המליאה לאורך כל אורכו של הדיון ואף לנאום בסופו. זהו סוג הדיון היחיד שבו ניתן לחייב את השניים להישאר באולם ולשאת דברים.

רה"מ, נפתלי בנט במהלך דיון 40 חתימות 
11 באוקטובר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"מדליקים מחדש את האור על מדינת ישראל". בנט במליאה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה נפתלי בנט עלה לנאום בדיון, ודבריו לוו בקריאות מהמליאה. עוד לפני הנאום יו"ר הכנסת מיקי לוי הוציא החוצה את דודי אמסלם (ליכוד), וח"כים נוספים מהאופוזיציה הוצאו לאחר מכן במהלכו, בהם ח"כ משה אבוטבול (ש"ס), ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) וחברי הכנסת פטין מולא, אופיר כץ, מאי גולן, יואב קיש וגלית דיסטל-אטבריאן (ליכוד).

"תבדקו בגוגל מתי הייתה הפעם האחרונה שהעבירו פה תקציב", קרא בנט לח"כים מהאופוזיציה. "זה התקציב הכי חברתי שהיה כאן תמיד, אבל אנחנו מעבירים תקציב, משהו שלא קרה במדינת ישראל מאז מרץ 2018".

הוא ציין את ההישגים השונים של הממשלה, ופתח בתחום הבריאות. "הבשורה הגדולה היא כמובן היציאה מגל הדלתא בלי סגרים", אמר בנט, "הצמיחה העולה, האבטלה היורדת שבכלל מאפשרות לנו את הפעלתנות הכלכלית הזאת. הרי עם מדיניות הסגרים, שהתמכרתם אליהם, היינו רק מגדילים את הגירעון בעוד 60 מיליארד. ובכן, הוספנו שני מיליארד לבריאות, מעבר לתקציב הנוכחי".

עוד בוואלה!

איש הישר בעיניו יעשה: בקואליציה של בנט ולפיד מתחילים להרגיש בנוח. מדי

לכתבה המלאה

בנט המשיך בסקירה של הישגי ממשלתו מאז הקמתה, ובין היתר מנה את עידוד התחרות כדי להוריד את יוקר המחיה והמאבק באלימות במגזר הערבי. כשראש הממשלה החל לדבר על הרפורמה בכשרות, נשמעו צעקות מצד הח"כים החרדיים כלפי בנט. "בושה", צעק כלפיו ח"כ משה גפני (יהדות התורה). בהמשך, גפני יצא מהמליאה במחאה על נאום בנט, ואמר ליו"ר הכנסת: "במקום שתוציא אותי אני יוצא, אי אפשר לשמוע אותו". כשדיבר על הורדת גיל הפטור לעידוד תעסוקת חרדים, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) צעק עליו "חצוף, עז פנים" והוצא מהאולם גם הוא.

בנט המשיך. "גם בתחום ההסברה: חמאס ירה טילים על ירושלים ותל אביב אבל אנחנו יצאנו אשמים כי הסיפור שלנו לא סופר. מינינו ראש מערך הסברה לאומי, לא פרטי, לא אישי, לאומי. מינינו 40 שגרירים שייצגו את האינטרסים של ישראל", הוא הוסיף. לקול הקריאות מהמליאה, אמר ראש הממשלה כי "בין צעקות לעשייה, יש המון רעש, לקואליציה - תהיו גאים שכל אחד מאיתנו קם בבוקר ועושה ופועל ומניע את גלגלי המדינה אחרי שנתיים-שלוש הזנחה. אנחנו דואגים למדינת ישראל, המדינה ולא הפרט, אנחנו ולא אני".

"אנחנו עובדים במרץ למען אזרחי ישראל עם כמה שפחות שיקולים זרים או מפלגתיים, עובדים נקי ועובדים ביחד. אנחנו מדליקים מחדש את האור על מדינת ישראל", סיכם ראש הממשלה.

נתניהו: השרים לא סופרים את בנט

אחרי בנט עלה לנאום יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, שעקץ את יו"ר הכנסת על כך שהוציא חברי כנסת מהאופוזיציה. "מבקש מיו"ר הכנסת לא להוציא מהאולם יותר ממחצית מחברי הכנסת של האופוזיציה שהוצאת", אמר.

נתניהו תקף בדבריו את בנט. "כשהייתי בן 3 סידרתי את הכסאות בסלון ואחר כך הוספתי בצדדים עוד שורה כנף אחת וכנף שניה, התיישבתי ואמרתי - אני טייס, אני מטיס את המטוס, אבל לא הייתי טייס. ישבתי בכסא כאילו אני טייס. כשילד בן 3 עושה את זה, זה חמוד, כשבנט יושב על כסא ראש הממשלה ואומר 'אני טייס, אני מטיס את המטוס, אני מנווט' - ובפועל הוא לא קובע כלום או מנווט לשום מקום, הוא אולי ראש ממשלה בתואר אבל הוא לא ראש ממשלה אמיתי. זה לא חמוד, זה פתטי, ואפילו מסוכן. הכל זה בכאילו".

"אין לבנט חזון, דרך, הישגים, הוא פשוט לא מנהיג", הוסיף נתניהו, "הציבור מרגיש שהכל פייק, כי בממשלה הזו כל אחד עושה מה שהוא רוצה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש - המירוץ למוקטעה, זה יותר מותח ממשחק הדיונון".

דיון 40 חתימות 
11 באוקטובר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"אין לבנט חזון, דרך, הישגים". נתניהו בכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"החזרתם את אבו מאזן לחיים, הוא מחוזר על ידי שרי ממשלת ישראל כפי שלא קרא מאז אוסלו. הוכחנו שהשלום עם מדינות ערב לא עובר ברמאללה אלא עוקף את רמאללה. בניגוד אליכם לא דיברנו שלום אלא עשינו שלום. אנחנו חילצנו את שיראל מהמוקטעה ואתם רצים למוקטעה. בריאליטי שלכם יש רק מנצח אחד- אבו מאזן", המשיך נתניהו.

"גם בכלכלה אין ראש ממשלה, כל אחד בממשלה חוטף לפי יכולתו", תקף יו"ר האופוזיציה. "יאיר לפיד שאל בזמנו איפה הכסף, שאלה מצוינת - איפה הכסף שהבטחתם לחיילי החובה, לדיור הציבורי, לעצמאים, לחקלאים, לעסקים? אם בנט לא יודע את התשובה אולי נשאל את לפיד שהעלה אותה מלכתחילה. אותו לפיד שהתנגד לתפקיד ראש הממשלה החליפי והיום הוא מכהן כראש הממשלה החליפי. לפיד שפך קיתונות של גופרית על החוק הנורבגי והוא הפך את הכנסת לממלכת נורבגיה. כשיש כל כך הרבה נורבגיים, שרי הממשלה מעופפים בעולם ונמצאי כולם בחו"ל. המאבטחים אומרים לי שהם כולם בחו"ל".

נתניהו הוסיף לתקוף את שר החוץ. "לפיד נמצא עכשיו בביקור רשמי בארץ אבל רוב הזמן הוא מטייל בחו"ל", אמר יו"ר הליכוד, ותקף גם את יו"ר רע"ם: "הכסף אצל מנסור עבאס והתנועה האיסלמית שזכו בפיס - 53 מיליארד שקל לחשבון. מנסור עבאס יושב בקומת הממשלה בזמן שמעבירים תקציב". ח"כ ח"כ עבאס השיב לו: "ישבתי גם אצלך, ניהלת מו"מ על בדיוק אותו דבר. ישבת איתי בבלפור, אם חשבת שאני חמאס למה ישבת איתי כל כך הרבה".

דיון 40 חתימות | 
11 באוקטובר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כים שהוצאו מהמליאה עלו ליציע/דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר האופוזיציה המשיך לתקוף. "גם במאבק בקורונה אין ראש ממשלה. ישבתם בחיבוק ידיים זחוחים ושאננים, הפצרתי בכם להביא את החיסונים שכבר רכשנו לטובת אזרחי ישראל, הפצרתי ולא עשיתם כלום", האשים. "המסוכן ביותר, אין ראש ממשלה גם במאבק בגרעין האיראני. איך הבטחת לאמריקנים שלא תתנגד באופן פומבי להסכם הגרעין? איך הבטחת שתתאם כל פעולה שלנו מראש עם האמריקנים. היית צריך להגיד להם את מה שאני אמרתי ושאני עשיתי. עם או בלי הסכם גרעין או הסכמת ארה"ב נתנגד פומבית להסכם הגרעין ונפעל בכל דרך לסכל את תכנית האיראנית. כך צריך לדבר ראש ממשלה אמיתי, של מדינה עצמאית וגאה ולא של מדינת חסות שמרכינה ראש".

"המטוס של ממשלת לפיד בנט מקרטע, בלי קברניט, בלי תוכנית טיסה, בלי יעד. עם כל כך הרבה ידיים על ההגה סופו של המטוס הזה להתרסק, אבל יש תקווה, יש מטוס אחר שמחכה על המסלול, המטוס שלנו", סיכם נתניהו את דבריו.

בנט עוד עלה להשיב לנתניהו, וקרא כי "שקר שחוזרים עליו מספיק פעמים לא הופך לאמת". הוא פנה לח"כים: "בואו נעשה תרגיל מתמטיקה. אקריא מכתב של נתניהו לשר הבריאות ביולי - 'אני סבור', כותב נתניהו, 'שיש להקדים את מתן החיסון השלישי כבר בחודש אוגוסט'. התחלנו לחסן ב-29 ביולי". נתניהו השיב בטענה כי תאריך אותו המכתב הוא מ-1 ביולי. "תוך ארבעה או חמישה ימים היה ברור שהמגפה טסה למעלה ושמאות אלפים יידבקו. ב-12 ביולי אמרתי שהחיסון השלישי חייב להיות בידינו מיד, ואתם חיכיתם עוד שלושה שבועות, יודעים מה זה בטור גיאומטרי?", תקף. "אם אתה מרמה, לפחות תיזהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully