וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רוזין על סערת קולט אביטל: "אי אפשר לשכוח את עמדותיו הנכונות של פרס"

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 13:28

יו"ר סיעת מרצ הבהירה כי במפלגה לא יחרימו את טקס האזכרה של פרס לאחר שחברת הכנסת לשעבר סיפרה כי הטריד אותה מינית בלשכתו. "זה אכן פוגע בזכרו, אבל אנחנו לא מוחקים הכול", הבהירה בריאיון ל-103FM. רוזין כיהנה כמנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, אמרה היום (שני) כי טענותיה של קולט אביטל כי שמעון פרס הטריד אותה מינית לא מוחקות את "עמדותיו הנכונות" ותרומתו לישראל. בריאיון ל-103FM, נשאלה אם המפלגה תחרים את טקס האזכרה של הנשיא וראש הממשלה לשעבר, והבהירה שלא יעשו זאת, גם אם עדותה של אביטל מטילה צל על מורשתו.

"אני חושבת שאנחנו בהחלט לא נחרים, בוודאי שלא", אמרה על טקס האזכרה. "זה אכן פוגע מבחינתי עמוקות בזכרו, אך אי אפשר לשכוח את כל מה שעשה לטובת מדינת ישראל, עמדותיו הנכונות והחזון שלו. אנחנו לא מוחקים הכול".

חברת הכנסת מיכל רוזין, 19 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא מוחקים הכול". רוזין/פלאש 90, יונתן זינדל

בריאיון שפורסם ב"הארץ" בחמישי, הדיפלומטית וחברת הכנסת אביטל טענה כי פרס הטריד אותה מינית בשתי תקריות שונות בשנות ה-80. בראשונה, העידה כי בפגישה שהתקיימה עם פרס בלשכת ראש הממשלה ב-1984, "הוא הצמיד אותי פתאום לדלת וניסה לנשק אותי. הדפתי אותו מעליי. הוא חזר למקומו, ואני הלכתי. רעדו לי הרגליים כשיצאתי משם, זה דחה אותי".

בשנייה, אביטל סיפרה על ביקור דיפלומטי של פרס כמה שנים קודם לכן בתפקידו כיו"ר האופוזיציה, במהלך שהותה בשליחות בפריז, בו הוזמנה לסעוד איתו ארוחת בוקר בחדר המלון שבו הוא התאכסן. לפי אביטל, בכניסה לחדר גילתה שפרס המתין לה "בפיג'מה", והוא דחק בה לכיוון המיטה. היא התנגדה ויצאה מהחדר.

"אני חושבת שיש כאן סיפור קשה, עצוב. זה מאיב על הזיכרון והדברים הגדולים שהוא כן עשה", אמרה רוזין. "היא לא צריכה להתנצל. אף אחד בסביבה שלנו במרצ לא מפקפק ולו לרגע בחוויות שלה. אין ספק שיש פה דור שלם שמצד אחד עשו דברים טובים למען המדינה - ומצד שני אני מתביישת שפרס היה חלק מדור שהטריד מינית, והרשה לעצמו לנצל כוח וסמכות, ופעמים רבות גם מרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully