וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים בין עשרות תושבי מזרח י-ם לשוטרים; בן 30 נעצר

10.10.2021 / 20:46

מפרי הסדר הפגינו נגד עבודות תשתית הנערכות בסמוך לבית הקברות המוסלמי בעיר העתיקה, בטענה שנמצאו באתר עצמות. לפי דיווחים פלסטיניים, שני מפגינים נפגעו מרימוני הלם. ועד בית הקברות המוסלמי: "צריך לשמור על מנוחת הקבורים, לא משנה אם יהודים, מוסלמים או נוצרים"

בווידאו: הפרות סדר במזרח ירושלים/מערכת וואלה!

עשרות תושבי מזרח ירושלים קיימו הערב (ראשון) הפרות סדר אלימות באזור בית הקברות המוסלמי בעיר העתיקה, במהלכן הבעירו מכולה ויידו אבנים לעבר שוטרים. זאת, בטענה שבאתר עבודות תשתית סמוך נמצאו עצמות. המשטרה ומג"ב פעלו במקום באמצעים לפיזור הפגנות.

תושב מזרח ירושלים בן 30 נעצר בחשד שהיה מעורב במהומות וקילל שוטרים במקום. כמו כן, לפי דיווחים פלסטיניים, שני מפגינים נפגעו מרימוני הלם שהשליכו השוטרים ונזקקו לטיפול רפואי.

חאלד זיר, חבר וועד בית הקברות המוסלמי אמר כי רשות הטבע והגנים מתכננים להקים גן בתוך בית הקברות, מבלי להתיחס להתנגדות הוועד, "גם כאשר התגלו עצמות מתים מתחת לאדמה".

שריפת מכולה במהלך הפרת סדר אלימה באזור צומת רוקפלר שבמזרח ירושלים 10 באוקטובר 2021. מערכת וואלה!, צילום מסך
שריפת מכולה במהלך הפרות הסדר, הערב/צילום מסך, מערכת וואלה!

"אנחנו מתנגדים לזה, יש פה אנשים שנקברו פה וצריך לשמור על המנוחה שלהם, לא משנה יהודים, מוסלמים או נוצרים. אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה מהמדינה שתפסיק את העבודות, זה לא מקובל. זה בית קברות, אסור לגעת בעצמות מתים", תקף זיר.

לטענתו, בשטח קבורים לפי המסורת חיילים ירדנים שלחמו במלחמת ששת הימים באיזור. "פניתי לנציג של רשות הטבע והגנים במקום שטוען שזה לא בית קברות. והנה התגלו היום עצמות, אסור להם לפגוע בקברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully