וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יממה בעלטה, אספקת החשמל חודשה בלבנון: "זה לא נורמלי"

שרד האנרגיה אמר כי הוא קיבל מהבנק המרכזי אשראי של מאה מיליון דולר להנפקת מכרזים לייבוא ​​דלק, והצבא הזרים סיוע לשתי תחנות הכוח הגדולות שהיו מושבתות. עם זאת, אספקת החשמל עדיין מצומצמת ביותר, והאזרחים מיואשים. "אנחנו לא יכולים להמשיך, אנחנו גמורים"

בווידאו: הפסקת חשמל בלבנון/צילום: רויטרס

אספקת החשמל בלבנון חודשה היום (ראשון) לאחר יממה שבמהלכה שתי תחנות הכוח הגדולות במדינה הושבתו עקב המחסור החמור בדלק - כך הודיע משרד האנרגיה. משרד האנרגיה אמר כי הוא קיבל מהבנק המרכזי אשראי של מאה מיליון דולר להנפקת מכרזים לייבוא ​​דלק לייצור אנרגיה, והוסיף כי רשת החשמל הממשלתית חזרה לאותה רמת פעילות שקדמה להשבתה אתמול - גם היא חלקית בלבד.

בעקבות הפסקת החשמל, צבא לבנון הסכים אתמול לספק 6,000 ליטרים של דלק לשתי תחנות הכוח המרכזיות, בצפון ובדרום. הפסקת החשמל החריפה את המצוקות שעמן מתמודדים אזרחי לבנון, הסובלים מאבטלה כבדה, זינוק במחירים של מוצרי יסוד ומחסור במזון - תוצאה של הקריסה הכלכלית של לבנון. מאז 2019, ערכה של הלירה צנח ב-90%.

מכולת בעיירה בחמדון בזמן הפסקת חשמל, לבנון, 9 באוקטובר 2021. רויטרס
לקוחה משתמשת בטלפון הסלולרי שלה במהלך הפסקת חשמל במכולת באזור בחמדון, אתמול/רויטרס

אזרחים רבים מסתמכים על גנרטורים פרטיים המופעלים בסולר, אולם גם הם נמצאים במחסור. "פעם החשמל היה זמין לשעתיים, או שעה, במהלך היום ולשעתיים בלילה, עכשיו אין כלום, המחיר הוכפל", סיפר מוחמד ריזק, בעל מסעדה מביירות. "מחירי הגז והדלק עלו, זה לא נורמלי, אנחנו גמורים. בינתיים אנחנו שורדים מהחסכונות שלנו, אבל הם יגמרו ולא נוכל להמשיך. אנחנו לא יכולים להמשיך בכלל".

הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית דורשים מלבנון לבצע רפורמות במגזר האנרגיה על מנת לקבל סיוע. בינתיים, לבנון נעזרת בדלק איראני שמוכנס למדינה על ידי חיזבאללה דרך סוריה, למרות החשש מפני סנקציות אמריקניות. במקביל, הממשלה החדשה מנהלת משא ומתן על אספקת חשמל מירדן וגז טבעי ממצרים דרך סוריה, אך זו תתחיל לזרום למדינה רק בעוד חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully