וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל בישראל: ההתקדמות בהעשרת האורניום הפכה את איראן לסוגייה דחופה

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 12:30

בביקור האחרון בישראל במסגרת תפקידה, קנצלרית גרמניה היוצאת אמרה במסיבת עיתונאים משותפת עם בנט כי יש לעשות הכל כדי שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. בנט: "אין טעם לנסות לפייס את האיראנים. הם מפרשים זאת כחולשה"

קנצלרית גרמניה היוצאת, אנגלה מרקל, אמרה היום (ראשון) כי יש לעשות הכל כדי שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. "העשרת האורניום האיראנית הפכה את הנושא הזה לסוגיה דחופה", אמרה הקנצלרית. מרקל, המבקרת בישראל, אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

"הסכם הגרעין לא אידאלי אבל אנחנו נמצאים עכשיו במצב קשה כי האיראנים לא נכנסים לדיונים וממשיכים להעשיר אורניום", אמרה מרקל, שהדגישה כי "בלי הסכם נהיה במצב קשה יותר". היא קראה לאיראן לשוב לשולחן המו"מ.

הקנצלרית התייחסה גם לפתרון שתי המדינות, ואמרה כי הוא "חשוב". לדבריה, "גם כאשר פתרון שתי המדינות נראה רחוק מאוד אסור להסיר אותו מהשולחן". היא הוסיפה כי "ההתנחלויות מפריעות למימוש פתרון שתי המדינות".

ראש הממשלה נפתלי בנט וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישיבת ממשלה, מלון המלך דוד, ירושלים, 10 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ', פול
בנט ומרקל, היום/פול, יואב דודקביץ'

בנט התייחס גם הוא בדבריו לנושא האיראני. "תכנית הגרעין האיראנית הגיעה לשלב שמחייב מנהיגות. הפיכת איראן למדינת סף גרעינית תהיה כתם על העולם החופשי ותאיים על שלום העולם", אמר בנט. "אין טעם לנסות לפייס את האיראנים. הם מפרשים זאת כחולשה. הם מושכים זמן ומעשירים אורניום ומערערים את היציבות באזור. עמדתה של גרמניה חשובה מאוד".

הוא הודה לקנצלרית גרמניה שתסיים את תפקידה בקרוב. "מרקל חברת אמת של מדינת היהודים. מדינת ישראל. אנחנו בישראל מלאי הערכה לתפקיד ההיסטורי שאת ממלאת. מחויבותך לבטחון ישראל היא במעשים לא רק במילים", אמר.

בנוגע לנושא המדיני, אמר בנט כי ישראל אינה מתעלמת מהפלסטינים. "הם שכנינו. הם לא הולכים לשום מקום ואנחנו לא הולכים לשום מקום. המשמעות של מדינה פלסטינית היא שבסבירות גבוהה תקום מדינת טרור. אני אדם פרגמטי ואנחנו עושים פעולות בשטח כדי להקל על כולם גם בגדה וגם בעזה. אחד הדברים הראשונים שעשיתי כראש ממשלה היה להציע לפלסטינים חיסוני קורונה", אמר.

ראש הממשלה הביע אמון ביכולתם של חברי הקואליציה לפתור את המחלוקות ביניהם. "כל אגפי הממשלה שותפים בנחישות להמשיך להיות ממשלה של רצון טוב ולהתגבר על מחלוקות בדיאלוג שקט ולהביא את הרוח הטובה ולהחזיר את מדינת ישראל לפעולה", הוסיף.

"לפעמים מנהיג עושה הבדל משמעותי"

מוקדם יותר השתתפה מרקל בישיבת הממשלה ונפגשה עם בנט. בישיבת השרים, בנט התייחס לאיום הגרעין של איראן והודה למרקל על חיזוק מערכת היחסים במהלך כהונתה. "האחריות של ישראל היא לוודא במעשים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני לעולם", אמר ראש הממשלה.

בפגישה עם הקנצלרית הביע את הערכתו ל"חברות המתמשכת ומחויבותך לישראל", והוסיף: "מערכת היחסים בין גרמניה לישראל הפכה בתקופתך לחזקה מאי פעם, והפכה מעוד ברית לחברות אמיתית הודות למנהיגותך. אנחנו מצפים לחזק את זה אפילו יותר - בעסקים, במדע, בחינוך, בבריאות וכמובן בביטחון".

עוד בוואלה!

ביקור אחרון בתור קנצלרית: אנגלה מרקל נחתה בישראל

לכתבה המלאה

בנט הוסיף כי "לפעמים מנהיג עושה הבדל משמעותי, ואני חושב שמנהיגותך סללה את הדרך למחויבות מתמשכת של גרמניה לביטחון ישראל, ואנחנו מעריכים את זה מאוד. אנחנו בהחלט זוכרים את ההיסטוריה, ומביטים באופטימיות לעתיד טוב יותר. הממשלה בראשותי תמשיך את מערכת היחסים המתמשכת.

"הממשלה החדשה שלנו גם מביאה רוח חדשה של רצון טוב. זו הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה של ישראל. יש לנו ימין ושמאל, יהודים ומוסלמים, דתיים וחילונים, וזה עובד, אנחנו מסתדרים יחד די טוב. זו גם הממשלה הנשית ביותר בהיסטוריה של ישראל, עם שמונה שרות, ואני חושב שזו אחת הסיבות שזה עובד טוב", הדגיש. "אני בטוח שתהיה לנו פגישה פורה מאוד. תודה לך אנגלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully