וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 24 שעות: הושגה שליטה על השריפה בהרי ירושלים

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 13:41

19 צוותים של לוחמי אש של המחוז פעלו לאורך הלילה בהר גיורא ובאזור היישוב מבוא ביתר, הצליחו למנוע את התקדמות האש לעבר היישובים וכעבור שעות השתלטו עליה. בד בבד, הוארך מעצרה של החשודה בהצתות והיא הופנתה לאשפוז פסיכיאטרי

בווידאו: שריפה סמוך לירושלים/צילום: רוני כנפו, החדשות החמות וכבאות והצלה, עריכה: ליר שפיגלר

אחרי כמעט יממה, לוחמי האש השיגו הצהריים (שישי) שליטה על השריפה שפרצה אתמול בהרי ירושלים. זאת, בתום פעולות כיבוי ארוכות שבהם השתתפו עשרות צוותים וכמה מסוקים. בד בבד, הוארך מעצרה של החשודה בהצתת האש. חקירת האירוע נמשכת.

במהלך כל הלילה פעלו בשטח 19 צוותי כיבוי, ומנעו מהשריפה, שבערה באזור הר גיורא וצפונית ליישוב מבוא ביתר, לסכן יישובים. לאחר שעות נוספות של מאבק לאור יום, הצליחו הצוותים להשתלט על השריפה לפני התגברות הרוחות בשעות הצהריים.

שריפה בהרי ירושלים, 8 באוקטובר 2021. מחוז ירושלים, דוברות כב"ה
האש ממשיכה להשתולל. השריפה בהרי ירושלים/דוברות כב"ה, מחוז ירושלים

מעצרה של החשודה בהצתות הוארך בחמישה ימים, והיא הופנתה לאשפוז פסיכיאטרי. מפרטי החקירה הראשונים עולה כי מתנדב משטרה שטייל בפארק הבחין ברכב שנוסע במסלול בפארק, ובהצתות שהחלו באותו תוואי. הוא הזעיק את כוחות המשטרה שפתחו בסריקות ואיתרו את החשודה. במשטרה חושדים כי היא הייתה מעורבת באירוע הצתת יער באזור הצפון לפני כ-3 חודשים, במהלכו נשרף רכבה והיא פונתה לבית חולים. "בנס לא נגרם נזק לחייה ולחיי אחרים", אמרו במשטרה.

אתמול התקשו הכוחות להגיע למוקד האש באזור בר גיורא באמצעות רכבים, ונאלצו להגיע לאזור רגלית. בכבאות ובמשטרה העריכו כי מדובר באש שפרצה כתוצאה מהצתה מכוונת שנעשתה בשבעה מוקדים. בתום סריקות באזור, נעצרה אישה בשנות ה-30 לחייה, תושבת חשמונאים שהוגדרה נעדרת בסיכון.

לפני כחודשיים פרצה שריפת ענק באזור ירושלים, בה עלו באש כ-15 אלף דונם בתוך 52 שעות, עד שהושגה עליה שליטה על ידי צוותי הכיבוי. עשרה יישובים פונו מתושבים בזמן השריפה: צובה, גבעת יערים, שואבה, רמת רזיאל, איתנים, בית מאיר, שורש, עין ראפה, עין כרם ועין נקובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully