וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני נהגי אוטובוס הותקפו בצפון: "היום בו יהיה רצח קרוב מתמיד"

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 8:49

השניים, בני מיעוטים, הותקפו בידי נוסעים לאחר שהנהגים העירו להם על התנהגותם במהלך הנסיעה. המקרים מצטרפים לעלייה תלולה בתקיפות נהגים שמתרחשת בזמן האחרון. ארגון נהגי האוטובוסים הישראלי: "רק הכרה בנהגים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם"

בווידאו: תקיפת נהג אוטובוס בקריית ביאליק/מערכת וואלה!

שני מקרים של תקיפת נהגי אוטובוס אירעו אמש (חמישי) בצפו הארץ. בתחנה המרכזית של נהריה הותקף באגרופים נהג אוטובוס של נתיב אקספרס, בן העדה הדרוזית בן 54 מפקיעין, על ידי שני נערים לאחר שהעיר להם לעטות מסיכות. הוא הובא למרכז הרפואי לגליל עם חבלת ראש ופנים, מצבו הוגדר קל עד בינוני ועבר בדיקות וצילומי הדמיה בחדר המיון. המשטרה הוזעקה ועצרה בתוך זמן קצר שני חשודים במעשה, נערים בני 13 ו-15 ממעלות, והם הועברו לחקירה בתחנה.

במקרה אחר, שהתרחש כמעט במקביל בקרית ביאליק, נהג אוטובוס ערבי של חברת אגד עצר את האוטובוס וניגש לפי דבריו להעיר ל 4 מנוסעיו, צעירים כבני 18-20, שלא לפצח גרעינים ולהשליך קליפות לרצפת האוטובוס ולשתות וודקה תוך כדי הנסיעה. לדבריו ארבעתם התחילו לתקוף אותו וגם שברו חלונות תוך כדי שימוש בבקבוק הוודקה. הנהג מספר שגם גנבו לו את הארנק שכולל כסף וכרטיס אשראי. משטרה הוזעקה לאירוע.

תקיפת נהג אוטובוס בקריית ביאליק. 8 באוקטובר 2021. ללא קרדיט, תמונות גולשים
תקיפת נהג האוטובוס בקריית ביאליק/תמונות גולשים, ללא קרדיט

מקרים אלה מצטרפים לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון. על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית שעוקב אחר הנושא דרך דוח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. כמו כן, אחוז הנהגים שחוו באותה השנה אלימות במהלך עבודתם עומד על 40% (כש-19% מהם דיווחו כי חוו שלושה מקרים ויותר). בפועל, אומנם, המספר גבוה בהרבה. זאת, מפני שרק 47% מהמקרים דווחו.

חניון המתנה לאוטובוסים, אגד, נתניה, 31 ביולי 2020. ראובן קסטרו
40% מהנהגים חוו אלימות פיזית במהלך 2020/ראובן קסטרו

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה לאלימות כנגד נהג האוטובוס בירושלים כי: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים, ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם וערב. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully