וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים התפרקו ליד הגופה, הבעל עמד עם 'פוקר פייס' וחתם על מסמך הזיהוי"

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 22:36

גיא שפירא, שחשוד שרצח את רחל אייזנשטדט במעלה אדומים וזייף את התאבדותה, ספד בהלווייתה. "זה סיוט, עונש שהיקום הכין בשבילי", אמר בדמעות, לפני שהאצבע המאשימה הופנתה כלפיו. מנהל בית העלמין: "נס גדול שבמשפחה ביקשו בדיקה באבו כביר. אם לא - אף אחד לא היה חושד"

בווידאו: החשוד ברצח אשתו במעלה אדומים ספד מעל הקבר/מערכת וואלה!

מנהל בית העלמין במעלה אדומים, הרב שמעון גרסון, סיפר היום (חמישי) כיצד גופתה של רחל אייזנשטדט, שבעלה גיא שפירא חשוד כי רצח אותה וניסה להתאבד, כמעט והובאה לקבורה לבקשת שפירא לפני שנשלחה לנתיחה במכון המשפטי באבו כביר. לדבריו, אחת מחברות המשפחה התעקשה ודרשה בתוקף שהגופה תישלח לבדיקה.

"בדרך כלל, במקרים כאלה, ההליך הוא שיש בדיקת משטרה ומד"א ולאחר מכן מוצאים הסכמה להוצאת רישיון קבורה ממשרד הבריאות", סיפר גרסון. "בתחילה, עם הגעת כוחות המשטרה לבית, כשגיא נשאל האם כדאי לשלוח את הגופה לקבורה, הוא אמר שהוא לא רואה צורך בכך, אבל אחת מהחברות של אחת הבנות, צעקה ואמרה לבת של רחל, 'את לא הולכת לקבור אותה, את שולחת אותה לאבו כביר, תחשבי רק אם יתעורר חשד ויצטרכו להוציא אותה מהקבר, אני לא זזה מכאן, האישה הולכת לאבו כביר'. זה נס גדול שהם שלחו את הגופה לאבו כביר ולא מיהרו להוציא רשיון לקבורה, כי אם זה היה קורה , הגופה היתה מגיעה לבית העלמין ומיד היו קוברים אותה ואף אחד לא חושד בכלום".

גרסון תיאר גם את התנהלותו של גיא במהלך ההלוויה. "יומיים לאחר מכן, גופתה של המנוחה שוחררה והובאה לטהרה בבית ההלוויות שמגר. אני מכניס את המשפחה לזיהוי, הילדים נכנסו ופשוט מתפרקים, אני לא יכולתי לעמוד במצב הזה וגם לי היו דמעות בעיניים. בינתיים, הבעל גיא עומד ליד ראשה של רחל, הוא לא מגיב ולא שום דבר, פני 'פוקר פייס' כזה. אני אומר להם צריך לזהות את המונחה, כפי שנדרש בחוק, אני מגלה את פניה והוא עומד ומסתכל בקרירות וחותם על המסמך. הולכים להלוויה, הוא אמר קדיש, ביקש להגיד כמה מילים ולאחר מכן הסתיימה הלוויה, המשפחה מתפזרת ואת הסוף כולנו יודעים". בסרטון שפורסם מההלווייה נראה שפירא סופד לרחל: "זה סיוט ועונש שהיקום הכין בשבילי".

גיא שפירא, החשוד ברצח אשתו. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"את הסוף כולנו יודעים". החשוד ברצח, גיא שפירא/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

"קברתי מאות ולא היה לי מצב שאני קובר איש ואשתו עומדת ושותקת, או אישה והבעל עומד ושותק. אין מצב, זה דבר נדיר, אפילו זוגות שהם נגיד פרודים או גרושים עומדים ובוכים, אבל הוא - ממש כלום. כשהם נכנסים לזהות אותה, והם לא יודעים שבעצם היא נרצחה והרוצח עומד לידנו", הוסיף.

גרסון תיאר את השתשלות האירועים לאחר נסיון ההתאבדות של שפירא. "בתחילה הבנות ביקשו לרכוש את החלקה מעל רחל עבור גיא, ואז כעבור יממה אני מקבל הודעה מקרובי המשפחה שגיא כנראה לא יכל לשאת את האובדן שלה והוא בעצמו מונשם ומורדם במצב קשה אחרי שירה בעצמו. אחר כך קיבלתי שיחה ובה אומרים לי 'בשום פנים ואופן, לא רוצים שום קרבה שלו לידה'. ואז הבנתי שקרה משהו".

ילדיה של רחל אייזנשטדט אמרו כי "סוף סוף האמת יצאה לאור. מהרגע הראשון היה ברור לנו שמדובר ברצח ולא בהתאבדות. אימנו היקרה אהבה מאוד את החיים ואותנו. היא לא הייתה מוותרת עכשיו.
זהו רצח אכזרי ביותר שתוכנן לפרטי פרטים. מדובר באדם מניפולטיבי שניסה להימלט מהדין ולרשת את הונה של אימנו. אם אף אחד לא היה מגלה את המעשים שלו, הוא היה שם את ידיו על נכסיה ואנו היינו חיים עם המחשבה שאימנו התאבדה".

הם תקפו את החשוד ברצח שפירא ואמרו כי "עזות המצח של הרוצח להסתיר את הזוועה שעשה וקלות הדעת שבה הוא ספד לאימנו האהובה לא נתפסים במוח האנושי. הרוצח הוא איש לכאורה נורמטיבי, בתוכו מסתתרים הרשע והאכזריות. היינו מאוד קרובות לאמא שלנו ולא היו כל סימנים לכך שהיא היתה בסכנה. אנו מקווים להצליח ולשרוד את הסיוט הזה ולהנציח את שמה של אימנו היקרה רחל אייזנשטדט. לא נשקוט עד אשר הרוצח המתועב יישב מאחורי סורג ובריח ולא יראה אור יום לעולם".

עוד בוואלה!

חשד: רצח את אשתו בביתה, זייף את התאבדותה, ונעצר בתום מרדף משטרתי

לכתבה המלאה
רחל שפירא. באדיבות המשפחה
"קברתי מאות ולא היה לי מצב שאני קובר אישה ובעלה שותק". רחל אייזנשטדט/באדיבות המשפחה

בית משפט השלום בירושלים התיר היום לפרסום כי שפירא בן ה-49, תושב מעלה אדומים, חשוד כי חנק למוות את אשתו רחל בת ה-50, עמה הוא נמצא בהליך גירושים, בביתם בחודש שעבר. זמן קצר לאחר הרצח, שפירא נמלט מהמקום, ירה בעצמו לעיני שוטרים ופונה לטיפול בבית חולים במצב קשה. מעצרו של שפירא הוארך בשבעה ימים. לזוג היה ילד כבן 16, ולנרצחת היו עוד שש בנות מנישואים קודמים.

המקרה התרחש ב-19 בספטמבר, אז התקבל דיווח במשטרה על חשד לאירוע התאבדות של אישה בביתה. לאחר נתיחת הגופה, התקבלו ממצאים המעידים כי ככל הנראה לא מדובר היה באירוע התאבדות, ומיד לאחר מכן הוקם צוות חקירה שהחל בביצוע פעולות חקירה סמויות, כולל איסוף ממצאים וראיות. החשוד, שהיה בפיקוח, נמלט ברכבו לדרום הארץ בכביש 6, התעלם מקריאות השוטרים שהורו לו לעמוד בצד, המשיך בנסיעה פרועה ובהמשך עלה על מחסום דוקרנים שהציבו השוטרים. לאחר שרכבו עצר, שפירא יצא מרכבו עם נשק, שאותו נשא ברישיון, וירה בעצמו. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully