וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארה אמר לעוזרו "תעשה לי תמונה ונעוף" - ועזב את הוועדה דקות לאחר שהגיע

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 21:24

ועדת הכספים דנה באגרות הגודש לפחות שלוש שעות, אך קארה השתתף במשך 20 דקות בלבד. לפי גורמים שנכחו במקום, הוא נשמע מביע את כוונתו להסתפק בלהראות נוכחות לפני שנכנס. "לאן נעלם סגן השר?", תהו חברי הכנסת שנשארו. קארה: "המקורות שלך מטעים"

בווידאו: ח"כ קארה הצביע פעמיים, באופוזיצה קראו לחקור/דוברות הכנסת

סגן השר אביר קארה מימינה השתתף הערב (חמישי) בדיון על החוק לגביית אגרות גודש בכניסות לגוש דן שהתקיים בוועדת הכספים של הכנסת, אך עזב זמן קצר לאחר שהגיע. לפי שני גורמים שנכחו בפתח הוועדה, סגן השר אמר לעוזרו רגע לפני שהוא נכנס לאולם: "בוא תעשה לי תמונה ונעוף". הדיון החל ב-17:00 נמשך לפחות שלוש שעות, אך קארה הגיע ב-17:48 ועזב כבר ב-18:13.

לאחר עזיבתו, חברי הכנסת שנכחו בדיון מתחו עליו ביקורת צינית. ח"כ שלמה קרעי מהליכוד תהה "לאיפה נעלם סגן השר?", וח"כ ינון אזולאי מש"ס, שהתבקש על ידי יו"ר הוועדה לנצל את זכות הדיבור, השיב: "אני מעדיף שסגן השר ידבר במקומי". כשנאמר לו שקארה איננו, הוא רמז לכך שהגיע רק כדי להצטלם. סגן השר קארה מסר בתגובה: "המקורות שלך מטעים. מעטים הח"כים וסגני השרים שפעילים כמוני בוועדות".

אביר קארה במליאת הכנסת 1 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ספג ביקורת. קארה במליאה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אתמול, ספג סגן השר קארה ביקורת חריפה לאחר שהצביע נגד הצעת חוק של האופוזיציה לאפשר דמי אבטלה לעצמאיים, זאת בהתאם למשמעת הקואליציונית. קארה הוא נציג השולמנים בכנסת והבטיח לדאוג לעצמאיים במהלך כהונתו. למרות זאת, ההצעה נפלה במליאה על חודו של קול, אך אם קארה היה מצביע בעדה, ההצעה הייתה עוברת בקריאה טרומית.

הדיון היום בוועדת הכספים עסק באחד החוקים המשמעותיים בחוק ההסדרים במסגרתו מבקשת הממשלה להטיל מס גודש בכניסה לגוש דן. בתגובה לביקורת שמתח ח"כ אופיר כץ מהליכוד על כך שתושבי הפריפריה ישלמו יותר, הציגו במשרד האוצר נתונים לגבי האוכלוסייה הצפויה לשלם את האגרה ומהיכן היא מגיעה.

עוד בוואלה!

ח"כ קארה הצביע נגד דמי אבטלה לעצמאים - והחוק נפל: "הפקיר את גורל העסקים"

לכתבה המלאה
חברי הכנסת ינון אזולאי ואופיר כץ בדיון ועדת הכספים, 7 באוקטובר 2021. -, דוברות הכנסת
"מעדיף שסגן השר ידבר במקומי". אזולאי וכץ בוועדת הכספים, היום/דוברות הכנסת, -

על פי סקר סלולרי בשנים 2018-2019, בשעות השיא בבוקר, בין השעות 06:30 עד 10:00, 87% מהנסיעות בהן נחצתה לפחות אחת הטבעות שיחויבו בתשלום במסגרת החוק המוצע, התחילו במרכז הארץ. מקרב 13% הנותרים - הנסיעות שהגיעו מיתר חלקי הארץ: כ-50% התחילו בחיפה, ירושלים או באר שבע, בהן לעמדת האוצר קיים מענה רכבת טוב. גם לשעות השיא בצהריים הוצגו מספרים דומים.

ח"כ כץ אמר בתגובה כי "הממשלה לא רואה את האזרחים". לדבריו, "רק השבוע איווט 'מילה זו מילה' אמר לנו בוועדת כספים שאין העלאות מיסים, ואנחנו כבר בדיון שלישי על מס הגודש או בשמו האמיתי - מס לתושבי הפריפריה, תושבים ללא חלופה של תחבורה ציבורית. זו גזירה מיותרת וקריעת כיס לאזרחים. הממשלה מממנת את הגמחות הפוליטיות בהטלת מיסים על האזרחים. אמשיך להאבק לבטל את המס הנוראי הזה".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושינר, אמר היום בפתח הדיון כי הגיע להסכמות עם האוצר, לפיהן, הרכבים הדו גלגליים יהיו פתורים מאגרה. "זאת", כך הסביר, "מהסיבה שהם לא תורמים לגודש, אלא יכולים לפתור אותו. הם לא ייכנסו לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully