וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ קארה הצביע נגד דמי אבטלה לעצמאים - והחוק נפל: "הפקיר את גורל העסקים"

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 21:27

סגן השר מימינה, שנכנס לכנסת כנציג השולמנים, התנגד להצעת החוק של ח"כ אבו שחאדה מבל"ד, בהתאם למשמעת הקואליציונית. בפורום העצמאים תקפו, קארה דחה את הביקורת: "שמח שהצלחתי לעצור יוזמה גרועה של האופוזיציה, הם בעצם הציעו שהעצמאים ישלמו עוד הרבה מאוד כסף במס"

סגן השר אביר קארה (ימינה) הצביע היום (רביעי) במליאת הכנסת נגד הצעת החוק שנועדה לאפשר מתן דמי אבטלה לעצמאים. קארה, שנכנס לכנסת כנציג ארגון העצמאים "השולמנים", התנגד לחוק בהתאם למשמעת הקואליציונית, לאור העובדה שמדובר בהצעת ח"כ סמי אבו-שחאדה, מסיעת בל"ד, שאינה חלק מהקואליציה. דמי אבטלה לעצמאים היתה גם אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של מפלגת "יש עתיד", שחבריה התנגדו אף הם להצעת החוק.

למעשה, בעקבות הצבעתו של קארה, נפלה הצעת החוק בקריאה טרומית ברוב של 55 מתנגדים מול 54 תומכים. חברי הליכוד, שתמכו בהצעת החוק כדי לגרום למבוכה לקארה, צעקו לעברו בין היתר: "מכרת את העצמאים, סמרטוט".

אביר קארה בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
משמעת קואליציונית. קארה/ראובן קסטרו

פורום העצמאים תקף את הפלת הצעת החוק. "הממשלה, שכל אחד ממרכיביה ללא יוצא מן הכלל, ניהל קמפיין בחירות על גבם של העצמאים, חשפה היום את פרצופה האמיתי, המכוער והמנותק בכך שהפילה את חוק דמי אבטלה לעצמאים. ממשלת ה'שינוי' ממשיכה לזנוח מאות אלפי ישראלים עצמאיים, ומסתפקת בהבטחות ריקות. ח"כ אביר קרא הוכיח לכולם כי טובת העצמאים אינה עומדת לנגד עיניו, כשהפקיר את גורלם של העצמאיים והעסקים בישראל".

קארה דחה את הביקורת ואמר כי "הצעת החוק נקראת אולי 'דמי אבטלה לעצמאים' אבל האמת היא שמדובר במס אוסמה-אוחנה, הצעת חוק משותפת של בל"ד והליכוד שבאה להשית עוד מס על העצמאים. בעצם הם הציעו שהעצמאים ישלמו עוד הרבה מאוד כסף במס, עוד הרבה מאוד שקלים בחודש לביטוח לאומי כדי לקבל את אותו כלום שאתם מקבלים עד היום. 90% מהכסף שעצמאים מפרישים לביטוח לאומי לא חוזר אליהם. להציע לעצמאי לשלם עוד מאות שקלים בשביל לקבל את אותם 10% חזרה, זה לא ביטוח, זה מס. אני שמח מאוד שהמס הזה לא עבר והצלחתי לעצור יוזמה גרועה מאוד של האופוזיציה. מ-1996 ועד היום ניסו להעביר בכנסת 26 פעמים הצעות חוק שונות ומשנות לדמי אבטלה לעצמאים. רוב ההצעות היו גרועות מאד, למעט אחת. אנחנו הולכים להעביר בחודש הקרוב הסכמה עם ראש הממשלה ושר האוצר, רשת ביטחון אמיתית לעצמאים כזאת שתטיב איתם ולא עם כל מיני תנאים ופירושי רש"י".

גם הצעת חוק חובת לימודי ערבית נדחתה

מליאת הכנסת דחתה הערב גם את הצעת חוק חובת לימודי ערבית של ח"כ יריב לוין (ליכוד), שביקשה לקבוע את מקצוע הערבית כמקצוע חובה בכל בתי הספר התיכוניים. מדובר בחוק שנחשב לחוק דגל של מרצ, שקודם על ידה בכל הכנסות החל מהכנסת ה-19, אך הפעם, כחלק מהמשמעת הקואליציונית, היא הצביעה נגד, וכך גם הח"כים של רע"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully