וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסמכי פנדורה": ארנון מילצ'ן החזיק הון בשווי חצי מיליארד דולר באיי הבתולה

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 20:42

על פי תחקיר אתר "שומרים", בהדלפת הענק נחשף כי המיליארדר, עד תביעה במשפט נתניהו, היה המוטב של 7 חברות, חלקן חברות קש, באיים הפטורים ממס. היקף הונו של מילצ'ן במקלט המס עשוי לתת אור על הארכת הפטור ממס לה זכה מנתניהו, המוזכרת בתיק 1000

המיליארדר ארנון מילצ'ן החזיק הון בשווי כחצי מיליארד דולר באיי הבתולה הפטורים ממס - כך עולה מתחקיר שפורסם הערב (חמישי) באתר שומרים, על פי הדלפות "מסמכי פנדורה". מהחשיפה עולה כי מילצ'ן, עד תביעה מרכזי בתיק 1000 במסגרת משפט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, היה המוטב הסופי של שבע חברות, חלקן חברות קש, באיים הנחשבים "מקלט מס".

מהתחקיר, שנערך על ידי העיתונאים דניאל דולב ואורי בלאו, עולה כי רוב האחזקות של מילצ'ן באיי הבתולה היו מאוסף אמנות שערכו הוערך בכ-450 מיליון דולר. אחזקות נוספות היו נכסי נדל"ן בארצות הברית, וכן כסף מזומן.

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
אוסף אמנות בשווי 450 מיליון דולר. מילצ'ן/GettyImages

החשיפה עשויה להטיל אור על חלק מהאישומים בהם מואשם נתניהו בתיק 1000, בהם מילצ'ן משמש עד תביעה מרכזי. נתניהו נאשם כי קיבל ממילצ'ן טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן, בין היתר כשפנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, חוק המכונה "חוק מילצ'ן".

"בעקבות פנייתו של מילצ'ן", נכתב בכתב האישום, "העלה הנאשם נתניהו את נושא הארכת משך הפטור הניתן לתושבים חוזרים בפני לפיד בשתי פגישות מקצועיות שערך עמו במסגרת תפקידו. בפגישות אלה, הבהיר הנאשם נתניהו ללפיד כי מילצ'ן שוחח עמו בנושא. הנאשם נתניהו הביע בפני לפיד את תמיכתו בהארכת הפטור, ואילו לפיד אמר כי אינו סבור שיש לפעול להארכתו". היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט שלא להגיש כתב אישום כנגד מילצ'ן.

איש העסקים ארנון מילצ'ן וביבי נתניהו. GettyImages
מסביר את הארכת תוקף הפטור ממס שהעניק לו? נתניהו ומילצ'ן/GettyImages

הפרסום מגיע בהמשך לפרסומים של שורת כלי תקשורת בינלאומיים מתחילת השבוע על הדלפת הענק של מסמכים פיננסיים החושפים לכאורה את הנכסים הסודיים של מנהיגים בעולם, בהם עבדאללה מלך ירדן, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש ומקורבים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הדלפת הענק, המכונה "מסמכי פנדורה", כוללת יותר מ-12 מיליון מסמכים, מהם גם עולה שמם של 565 ישראלים. בתחילת השבוע נחשף בין היתר על אחזקותיו של ח"כ ניר ברקת של חברה שנרשמה באיי הבתולה, ולא בישראל שבה היו מצויים מטה החברה ורוב עובדיה.

ברקת הצהיר במשך שנים כי הפסיק להיות מעורב בעסקים, אך הוא המשיך לכאורה להחזיק עד שנת 2019 מניות בכמה חברות. עם היבחרו לכנסת, העביר ברקת את מניותיו ל"נאמן עיוור", אחיו אלי ברקת, וזאת על אף שהנחיות ועדת האתיקה דורשות למנות "חברת נאמנות ציבורית".

עוד נחשף כי השר לשעבר חיים רמון סייע לחברו, איל ההון האוסטרי מרטין שלאף, לאחר שאתר נופש בבעלותו נקלע לחובות לבנק האוסטרי. רמון קנה ממנו 'על הנייר' את האתר ושלאף המשיך דרך החברה הקפריסאית לממן אותו בהלוואות. במקביל, פעל רמון לקיצוץ החוב מול הבנק האוסטרי, והצליח להביא לקיצוץ של כ-30 מיליון יורו, על חשבון משלם המיסים האוסטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully