וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המתלוננות נגד הפרופ' החשוד באונס עלה ל-10; המשטרה: "נבצע עימותים בקרוב"

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 11:31

בדיון הארכת מעצרו של פרופ' אריה לוין, אמר נציג המשטרה כי הוגשו תלונות נוספות, בהן שלוש השייכות לנערות שאינן בגירות. "החשוד ניצל את תפקידו לביצוע עבירות מין תוך כדי עבודתו", אמר נציג המשטרה בדיון. מעצרו של לוין הוארך ב-6 ימים בבית משפט השלום בת"א

בווידאו: הארכת מעצר לפרופ' אריה לוין החשוד בעבירות מין ב-10 מטופלות/צילום: ניב אהרונסון

מספר התלונות נגד פרופ' אריה לוין, מנהל היחידה בבית החולים וולפסון החשוד באינוס קטינות, עלה לעשר - כך אמר היום (חמישי) נציג המשטרה בדיון הארכת מעצרו. לדברי הנציג, מתוך עשר התלונות נגד לוין, שלוש שייכות לנערות מתחת לגיל 18. מעצרו של לוין הוארך בשישה ימים בבית משפט השלום בתל אביב.

לדברי נציג המשטרה, מבין המתלוננות החדשות נגד לוין ישנן שתי עבירות אינוס לכאורה, אחת בבגירה ואחת בקטינה. "החשוד ניצל את תפקידו לביצוע עבירות מין תוך כדי עבודתו. מדובר בפרשייה רחבת היקף", אמר הנציג. "נבצע בימים הקרובים עימותים בין המתלוננות לחשוד".

עוד אמר הנציג כי "פרופ' לוין נחקר מאז הארכת המעצר הראשונה פעמיים, חקירות אינטנסיביות ומורכבות. נאספו עדויות מבעלי מקצוע רבים בתחום הרפואה". עורך דינו של לוין, ליאור אפשטיין, שולל את החשדות נגד הלקוח שלו, וטוען שכל פעולותיו של הרופא בוצעו לשם פרוצדורות רפואיות.

לוין, שעד כה טען בחקירתו כי הוא אכן ביצע הליך רפואי במתלוננות אך כי לא היה מדובר במעשים בעלי אופי מיני, טען לאחרונה בחדר החקירות כי אחד המעשים המיוחסים לו - לא התרחש כלל. זאת, לדבריו, מאחר והוא לא מבצע את ההליך הרפואי המדובר בנשים שאינן בגירות.

הארכת מצער | הפרופ' אריה לוין החשוד בהטרדות מיניות ואינוס ילדה בת 14. השלום, ת"א 7 באוקטובר 2021. לירן לוי
"ניצל את תפקידו לביצוע עבירות מין תוך כדי עבודתו". לוין בדיון הארכת מעצרו, היום/לירן לוי

לוואלה! נודע אמש כי לאחר פרסום שמו ותמונתו של לוין הגיעו למשטרה פניות של שש נשים נוספות שטוענות כי הותקפו מינית על ידו, ובכך עלה מספר התלונות נגדו לשבע. לוין ממשיך להכחיש את הטענות.

מוקדם יותר השבוע נודע לוואלה! כי בבית החולים וולפסון ידעו על שיטות הטיפול השנויות במחלוקת של לוין, ולמרות זאת הוא המשיך בתפקידו. עדויות על אותן שיטות של הרופא הבכיר הועלו בפני גורמים בבית החולים כבר ב-2015, ובעקבות זאת הוא זומן לדיון מיוחד בוועדה. במהלך הדיון הוא פרס את משנתו והסביר את דרכיו, בבית החולים ביקשו ממנו לחדול משיטות אלו ולמרות זאת מעמדו לא השתנה והוא המשיך לטפל בילדים וילדות.

חומרי החקירה בתיק בפרופ' אריה לוין החשוד בהטרדות מיניות ואינוס ילדה בת 14. השלום, ת"א. לירן לוי
חומרי החקירה בתיק בפרופ' אריה לוין החשוד בהטרדות מיניות ואינוס ילדה בת 14. השלום, ת"א/לירן לוי

לוין, תושב המרכז בן 64, נעצר ביום ראשון, ויום לאחר מכן פרטיו הותרו לפרסום. בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט הסביר סנגורו כי אופי הבדיקה הוא נושא ששנוי במחלוקת, וכי קיים ויכוח בין רופאים שמאמינים באבחנה כוללנית. לוין מצידו ממשיך להחזיק בעמדה שאלו פעולות של רופא, למרות שהפסיק להשתמש בהן. המשטרה מצידה סבורה שפעולות אלו הן עבירת מין.

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "לבית החולים לא ידוע על איזו ועדה מדובר. הנהלת בית החולים הנוכחית במינוי מאמצע שנת 2018 כך שלא ידוע לה על ועדה כלשהי משנת 2015".

לוין הוא מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה במחלקת ילדים בבית החולים וולפסון בחולון, והוא ידוע כאחד החוקרים המובילים בעולם למחלות מעי דלקתיות. הוא אף פיתח דיאטה משלו לטיפול בחולי קרוהן, שרבים בארץ משתמשים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully