וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אריה לוין הוא הרופא הבכיר החשוד באונס קטינה

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 15:27

פרופ' לוין, בן 64, הוא מנהל היחידה הבכיר בביה"ח וולפסון, שנעצר אמש בחשד שאנס ילדה במחלקה אותה הוא מנהל. "דפוס של אדם שמנצל את כוחו והניסיון שצבר כדי לפגוע מינית בנשים". בית החולים וולפסון: "מזועזעים, נגלה אפס סובלנות"

בווידאו: הארכת המעצר של פרופ' אריה לוין, רופא בכיר החשוד בעבירות מין/צילום: יותם רונן

פרופ' אריה לוין, בן 64 ממרכז הארץ, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בבית החולים וולפסון בחולון, הוא החשוד שנעצר על ידי המשטרה בחשד לאונס קטינות שבהן טיפל - כך הותר היום (שני) לפרסום. מעצרו הוארך בארבעה ימים.

פרופסור לוין ידוע כאחד החוקרים המובילים בעולם למחלות מעי דלקתיות. הוא אף פיתח דיאטה משלו לטיפול בחולי קרוהן, שרבים בארץ משתמשים בה. "עלה דפוס של אדם, רופא בכיר, שמנצל את כוחו והניסיון הרפואי שצבר כדי לפגוע מינית בנשים", אמר לוואלה! גורם במשטרה המעורה בפרטי החקירה. במשטרה חושדים כי פרופ' לוין כפה את עצמו עליהן באלימות.

פרופ' אריה לוין, החשוד באונס, במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 4 באוקטובר 2021. לירן לוי
"קיים חשד סביר נגדו". פרופ' לוין בבית המשפט, היום/לירן לוי

פרופ' לוין מכחיש את החשדות נגדו, לפיהם אנס ילדה במחלקה אותה הוא מנהל בבית החולים וולפסון. "כל מה שעשיתי היה לצורך הליך רפואי, ובמסגרת הליך רפואי. אני מכחיש כל ניסיון לפגיעה מינית", טען הרופא בחקירתו בזמן שהחוקרים הטיחו בו את התלונות נגדו. בנוסף לכך, הוא חשוד כי ביצע מעשים מגונים בנערות ונשים נוספות לאורך העשור האחרון.

עם זאת, הפרקליטות מלווה את החקירה וכן בידי המשטרה חוות דעת רפואית ששוללת את גרסתו. לפי גורם המעורה בפרטי החקירה, "יש הבדל בין מגע שנועד לבירור מצב רפואי למגע המיני הפוגעני שהעלו המתלוננות ואסור על פי חוק".

עוד בוואלה!

רופא בכיר נעצר: חשוד שאנס ילדה במחלקה שהוא מנהל ופגע מינית במטופלות

לכתבה המלאה
פרופ' אריה לוין. וולפסון, אתר רשמי
"עלה דפוס של אדם, רופא בכיר, שמנצל את כוחו". פרופ' לוין/אתר רשמי, וולפסון

בבית החולים וולפסון בחולון, בה ניהל הרופא החשוד מחלקה, הודיעו כי הם "מזועזעים מהחשדות החמורים ובטוחים שתתקיים חקירה מקיפה וממצה. כמובן שנסייע לה ככל שנוכל. בית החולים לא הכיר את החשדות עד היום. התלונות הועברו על ידי הממונה על הטרדות מיניות בביה"ח שעל פי חוק מדווחת ישירות ובלעדית לגורמי האכיפה. בעקבות פנייתה נפתחה החקירה. בית החולים מגלה אפס סובלנות כלפי אלימות מינית בפרט וכל התנהגות שאינה עומדת בסטנדרט האתי בכלל".

אח בבית החולים סיפר כי "זה בית חולים גדול ולכן לא הייתי קרוב אליו ואני לא מכיר את המקרה לפרטים, אבל בוודאי שזה קשה שזה קורה בבית החולים שלנו. אני מקווה שימצו איתו את הדין כי הוא הכתים את כל צוות בית החולים".

ר', רופאה בבית החולים, סיפרה כי היא ממתינה לראות אם אכן החשדות יתאמתו: "אני לא מוכנה לשפוט אותו לפני שמיצו את הדין. אלו רק חשדות והוא רופא טוב. במידה והחשדות נכונים אין לו מקום בבית החולים במערכת הבריאות בכלל. המחלקות צריכות להיות מקום מוגן ושמור, ואנחנו נוודא שהן ממשיכות להיות כאלה".

בית חולים וולפסון בחולון. Creative Commons
בית החולים וולפסון בחולון/Creative Commons

עו"ד ליאור אפשטיין, המייצג את הרופא, דחה את החשדות נגד לוין, ואמר כי המגע שבוצע, בוצע על פי הפרוטוקול הרפואי, וכי היה "רפואי נטו". הוא סיפר כי בין היתר, אחת הקטינות שהתלוננה טופלה אצלו במשך 17 שנה, המשיכה בטיפול גם חמש שנים אחרי שפגע בה לכאורה כפי שהיא טוענת. הרופא עצמו אמר בחקירה: "אני מאמין שדרך הטיפול שלי זו הדרך הרפואית הנכונה, למרות זאת מאז 2015 לא השתמשתי בשיטות האלה אלא בנסיבות קיצוניות".

עו"ד אפשטיין הוסיף כי מדובר ברופא בעל שם בתחומו, שעשה בדיקה גופנית באופן מקצועי למטופליו, ואם במשטרה ובפרקליטות רוצים לבדוק את אמיתות הדברים, עליהם לגשת לרופאים אחרים באותו תחום, כדי ללמוד על סוג המגע הטיפולי הנדרש. הוא הוסיף כי "קל מאוד להכפיש שמו של אדם בעל שם", וכי הוא מציע להמתין בסבלנות לחקירה.

אמש ערכו החוקרים חיפוש בקליניקה ובביתו של הבכיר, ואספו את המחשב והטלפון הנייד שלו. רעייתו של פרופ' לוין מביעה בו תמיכה לפי שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully