וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר המתים מקורונה ברוסיה, שמאשימה את הלא-מחוסנים

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 18:38

מספר הקורבנות היומי עבר לראשונה את ה-900, והשיא נשבר ארבע פעמים מאז תחילת החודש. בקרמלין מפנים אצבע לעבר שיעור המתחסנים הנמוך - רק 29% קיבלו את שתי המנות - אך מסרבים לשקול סגר

עובדת רפואה מכינה מנת חיסון כנגד קורונה של חברת ספוטניק במוסקבה, רוסיה 13 ביולי 2021. AP
33% מקרב 146 מיליון אזרחי רוסיה קיבלו לפחות מנת חיסון אחת/AP

מספר המתים היומי ברוסיה מנגיף הקורונה הגיע היום (רביעי) ליותר מ-900, לראשונה מאז פרוץ המגיפה במדינה שבה שיעורי ההתחסנות נותרו נמוכים. אחרי 929 קורבנות נוספים ביממה האחרונה, שיא התמותה היומי ברוסיה נשבר בפעם הרביעית החודש. השיא הקודם נקבע אך אתמול, עם 895 מתים.

היקף התמותה ברוסיה הוא הגבוה ביותר באירופה - יותר מ-212 אלף - כשחלק מהנתונים הרשמיים מרמזים כי זאת הערכת חסר. בנוסף לכך, דווח על 25,133 מאובחנים חדשים ביממה האחרונה ו-7.6 מיליון מקרים בסך הכול.

הזינוק בתחלואה ובתמותה החל בסוף החודש שעבר, ובקרמלין האשימו את אלו המסרבים להתחסן בהתפרצות האחרונה. נכון לאתמול, כ-33% מקרב 146 מיליון אזרחי רוסיה קיבלו לפחות מנת חיסון אחת. רק 29% קיבלו שתי מנות.

למרות הנתונים, ממשלת רוסיה דוחה את הרעיון להטיל סגר ומעבירה את האחריות לרשויות המחוזיות. כמה מחוזות הגבילו את ההתקהלויות בציבור ואת הגישה לתיאטראות, מסעדות ומקומות אחרים למחוסנים, מחלימים או כאלו שיצאו שליליים בבדיקות.

באזורים מסוימים, מערכת הבריאות העצומה אך הרעבה לתקציבים של רוסיה מתחילה להראות סימנים לעומס מהמגיפה. התקשורת המקומית דיווחה על תורים ארוכים של אמבולנסים שהשתרכו מחוץ לבתי החולים בסנט פטרסבורג. בעיר ולדימיר, 180 קילומטרים ממזרח למוסקבה, צוות אמבולנס נואש הסיע חולת קורונה לבניין ממשל מקומי לאחר שלא מצא לה מיטת בית חולים פנוויה.

אתמול, השליח הנשיאותי למחוז הרי אורל - חלק ממרכז רוסיה הכולל שישה אזורים - אמר כי 95% ממיטות האשפוז לחולי קורונה באזור תפוסות. "המצב חמור מאוד", התריע ולדימיר יאקושב, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס.

כשנשאל על ידי עיתונאים אם הקרמלין יגיש סיוע לאזורים שיטילו סגרים מקומיים, דוברו של נשיא רוסיה קרא לרשויות אלו לחשוב פעמיים. לדברי דימטרי פסקוב, לרשויות האזוריות יש סמכות בנושא, אך הוא הדגיש כי הטלת סגר היא "תרחיש לא רצוי לחלוטין" עבור שום מחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully