וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ימריא בשבוע הבא לביקור ראשון בוושינגטון לשיחות בנושא איראן

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 17:20

שר החוץ ייפגש עם בכירי הממשל האמריקני, בהם שר החוץ והיועץ לביטחון לאומי. לפי בכירים ישראלים, לפיד רוצה להעביר את המסרים של ישראל בסוגיה לאנשים הבכירים ביותר בממשל לפני ששיחות הגרעין יחודשו. ישראל לוחצת לגבש תוכנית חלופית למקרה שהשיחות לא יחודשו או ייכשלו

שר החוץ האמריקני: הסכמי הנורמליזציה הם לא תחליף לעיסוק בנושא הפלסטיני/צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד ימריא בשבוע הבא לביקור בוושינגטון וייפגש עם בכירי הממשל האמריקני לשיחות בנושא האיראני, כך אמרו היום (רביעי) בכירים ישראלים שמעורים בפרטי הנסיעה.

זה יהיה ביקורו הראשון של לפיד בוושינגטון מאז כניסתו לתפקיד שר החוץ. הוא ישהה בבירה האמריקנית בין 12 ל-14 באוקטובר. במהלך הביקור הוא ייפגש עם שר החוץ טוני בלינקן, עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ועם סגנית הנשיא קאמלה האריס.

ישראל לוחצת על ממשל ביידן לגבש תוכנית חלופית למקרה ששיחות הגרעין עם איראן לא יחודשו בקרוב או אם השיחות יחודשו אך איראן לא תסכים לחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין.

בכירים ישראלים אמרו כי לפיד מעוניין לוודא שהוא מעביר את המסרים הישראליים בנושא האיראני לאנשים הבכירים ביותר בממשל ביידן לפני ששיחות הגרעין יחודשו.

יאיר לפיד, 22 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
יהיה ביקורו הראשון בוושינגטון מאז כניסתו לתפקיד שר החוץ. לפיד/ראובן קסטרו

בכירים ישראלים ואמריקנים נפגשו ביום שלישי בבית הלבן לשיחות אסטרטגיות בנושא האיראני. בשיחות השתתפו בכירים ממשרדי החוץ והביטחון, הצבא וקהילת המודיעין בשני הצדדים. בראש הצד האמריקני עמד סאליבן ובראש המשלחת הישראלית היה היועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה איל חולתא.

מעבר לסוגיית הגרעין האיראני הצדדים דנו גם על הפעילות האיראנית באזור ובמיוחד בכל הנוגע להעברה של מל"טים תוקפים מתוצרת איראן לידי ארגוני טרור במזרח התיכון.

הבית הלבן מסר כי במהלך השיחות הדגיש סאליבן בפני המשלחת הישראלית כי הנשיא ביידן מחויב לביטחון ישראל ולמנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. הוא ציין כי ארה"ב סבורה שדיפלומטיה היא עדיין הדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. הוא ציין כי אם הדיפלומטיה תיכשל ארה"ב תהיה מוכנה לבחון אפשרויות אחרות.

עוד בוואלה!

לפיד נפגש לראשונה עם מלך בחריין במנאמה: "שיתוף פעולה אמיתי"

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בשיחות עם עמיתיהם מסין באנקורג', אלסקה, 18 במרץ 2021. רויטרס
ייפגש עם שר החוץ, היועץ לביטחון לאומי ועם סגנית הנשיא. סאליבן ובלינקן/רויטרס

שר החוץ של איראן חוסין אמיר עבדולהיאן נפגש היום במוסקבה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. זמן קצר לפני הפגישה שוחח לברוב עם שר החוץ של ארה"ב בלינקן. משרד החוץ הרוסי מסר כי לברוב ובלינקן דנו בסוגיית הגרעין האיראני. לאחר הפגישה עם לברוב אמר שר החוץ האיראני כי שיחות הגרעין בווינה יחודשו "בקרוב".

בשבועות האחרונים הבהירו בכירים בממשלת ישראל לעמיתיהם האמריקנים כי ישראל סבורה שממשל ביידן צריך לגבש חבילת סנקציות חדשה נגד איראן כדי שזה תהיה מוכנה לשימוש וכן לנקוט פעולות שיבהירו לאיראן כי יש איום צבאי אמריקני אמין נגדם. "אמרנו לאמריקנים שבלי שני הדברים האלה אין להם סיכוי לגרום לאיראנים לחזור להסכם הגרעין", אמר בכיר ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully