וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48 שנה אחרי המלחמה: עשרות מסמכים על דיוני הממשלה במלחמת יום כיפור נחשפים

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 10:57

בין יותר מאלף העמודים שנפתחו סוף סוף לציבור על ידי ארכיון המדינה, אפשר למצוא את "החומר הגולמי שנכתב תוך כדי ההתרחשויות הדרמטיות": פרוטוקולים מישיבות הממשלה בזמן המלחמה, התייעצויות מדיניות-ביטחוניות רגישות ותיעוד מהנעשה בלשכת ראש הממשלה דאז, גולדה מאיר

ארכיון המדינה חשף היום (רביעי) 61 מסמכים, המתפרסים על פני 1,292 עמודים ומתעדים את חלק מדיוני הממשלה במהלך ימי מלחמת יום הכיפורים. זאת, במלאת 48 שנים לפרוץ המלחמה, מועד המצוין היום.

בין המסמכים שנחשפו ישנם פרוטוקולים של ישיבות הממשלה, תיעוד של התייעצויות מדיניות-ביטחוניות רגישות וגם יומניו של אלי מזרחי, מנהל לשכתה של ראש הממשלה דאז גולדה מאיר. כל המסמכים פתוחים לציבור באתר ארכיון המדינה. ניתן למצוא אותם כאן.

חילופי רמטכ"לים חיים בר-לב- דוד אלעזר: גולדה מאיר ודוד אלעזר. אבי שמחוני, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון ו"במחנה", אתר רשמי
אלפי מסמכים נחשפו. ראש הממשלה גולדה מאיר והרמטכ"ל דדו אלעזר/אתר רשמי, אבי שמחוני, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון ו"במחנה"

"לראשונה מזה 48 שנים, ניתן לעקוב אחר הדינמיקה שהתרחשה בתוך הממשלה בנוגע למלחמת יום הכיפורים, ולהיחשף לבהלה, לדילמות, לוויכוחים וליחסים המורכבים ששררו בין ראשי המדינה - אלו שהובילו את הלחימה הקשה ואלו שהנהיגו את המדיניות", מסרה גנזת המדינה, רותי אברמוביץ'. "העמודים הרבים הנפתחים כעת לעיני הציבור הם החומר הארכיוני הגולמי המקורי שנכתב תוך-כדי ההתרחשויות הדרמטיות, הן בזירה המדינית, הן בזירה הצבאית והן בזירה הבינלאומית, של אחד האירועים ההיסטוריים בתולדות המדינה והחברה הישראלית".

פרסום המסמכים הנוכחי בא בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישו המרכז למלחמת יום הכיפורים, האלוף במיל' אורי אור, רמי סווט ופרופ' אורי בר יוסף, באמצעות עוה"ד בנימין ברץ משה נחמן ורותם סימה ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, בדרישה לפרסם חומר זה ובהמשך לשחרור פרוטוקולים של ישיבות ממשלה ודיוני הקבינט על ידי ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully