וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר וחבר הכנסת לשעבר יוסף פריצקי הלך לעולמו בגיל 66

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 17:43

פריצקי, שכיהן כחבר הכנסת וכשר התשתיות הלאומיות בכנסת ה-16 מטעם מפלגת שינוי, הותיר אחריו את רעייתו פנינה ושלושה ילדים

השר וחבר הכנסת לשעבר, יוסף פריצקי, מת היום (שלישי) בגיל 66. פריצקי כיהן כחבר הכנסת וכשר התשתיות הלאומיות בכנסת ה-16 מטעם מפלגת שינוי, ולאחר מכן הפך לסיעת היחיד "צל"ש - ציונות ליברליות שוויון". הוא הותיר אחריו את רעייתו פנינה ושלושה ילדים.

הקריירה הפוליטית המשמעותית של פריצקי החלה בבחירות לכנסת ה-15, אז הוא התבקש על ידי טומי לפיד ואבהרם פורז להצטרף למפלגתם, שינוי - שחרטה על דגלה עם המאבק בכפייה דתית. הוא הוצב במקום הרביעי ברשימה ונבחר לכנסת ה-15.

פריצקי כיהן כחבר בוועדת הכספים ופעל כנגד הקצאת כספים ייחודיים למפלגות החרדיות ולמוסדות דת. בשנת 2003, לאחר הבחירות לכנסת ה-16 הוא מונה לשר התשתיות הלאומיות בממשלתו של אריאל שרון.

עם זאת, שרון סירב להפקיד בידי פריצקי תיק שבו אפשר להביא לשינויים משמעותיים בתחומי הדת והמדינה בישראל. שינוי בהובלת טומי לפיד ופורז לא הצליחה לקדם שינויים משמעותיים בתחום, מה שגרם לימים למתח רב בתוך המפלגה וליריבות קשה בין פריצקי לשניים.

יוסף פריצקי. יונתן זינדל, פלאש 90
יוסף פריצקי/פלאש 90, יונתן זינדל

בתפקידו כשר התשתיות הלאומיות פעל פריצקי להחדרת הגז הטבעי למשק האנרגיה הישראלי ולשינויים מבניים בחברת החשמל ובחברת מקורות. במסגרת תפקידו, הוא התנגד לחתימת ההסכם שבין חברת החשמל לחברת EMG, לרכישת גז טבעי ממצרים והעדיף לרכוש גז מחברת בריטיש גז. בעקות זאת, יוסי מימן, מבעלי EMG, הפעיל נגדו חוקר פרטי באמצעות חברת מרחב שבבעלותו.

החוקר לא מצא כל קשר בין פריצקי לבין בריטיש גז, אך רכש הקלטה ובה נשמע פריצקי אומר לחוקר כי הוא ישמח אם ימצא חומר שלילי על עמיתו לסיעה אברהם פורז. תוכן ההקלטה פורסם בערוצי החדשות ופריצקי ביקש התנצל בפומבי.

חשיפת קלטת זו הביאה לפיטוריו מתפקידו בממשלה 2004 והוא הפך לסיעת יחיד בכנסת, ושמה "צל"ש - ציונות ליברליות שוויון". הוא לא התמודד בבחירות לכנסת ה-17.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully