וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לפחות 200 אלף ילדים הותקפו מינית בידי כמרים מאז שנות ה-50

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 10:45

ועדת חקירה פרסמה דוח קשה שחשף מספר עצום של קורבנות בתוך הכנסייה הקתולית, והיא דורשת מהכנסיה לשלם פיצויים לאותם ילדים. "יש לה חוב כלפי הקורבנות"

בווידאו: אחד מהקורבנות מגיב לדוח החושף את היקף התקיפות המיניות בצרפת ע"י כמרים משנות ה-50/צילום: רויטרס

לפחות 216 אלף ילדים נוצלו מינית על ידי כמרים קתולים בצרפת מאז שנות ה-50 - כך פורסם היום (שלישי) בדוח שחקר את היקף התופעה בכנסייה הקתולית במדינה. ראש ועדת החקירה, ז'אן-מארק סובה, אמר במסיבת עיתונאים כי על הכנסייה לפצות את הקורבנות מבלי להמתין לתום ההליכים המשפטיים וכי "יש לה חוב" כלפיהם.

ועדת החקירה הוקמה על ידי בישופים קתולים בצרפת בסוף 2018, על מנת לשפוך אור על התופעה ולהשיב את האמון בכנסייה לאור הירידה במספר המאמינים. הוועדה, שפועלת בנפרד מהכנסייה הקתולית, אמרה כי הבעיה עדיין קיימת. ראש הוועדה הוסיף כי עד לעשור הראשון של שנות ה-2000, הכנסייה הפגינה אדישות מוחלטת כלפי הקורבנות.

הארכיבישוף של ריימס וראש הבישופים של צרפת, אריק דה מולין-בופור, דיבר לאחר הצגת הדוח וציין שהוא חש בושה מהממצאים שלו. הוא ביקש מחילה והבטיח לפעול נגד התופעה. זאת שערורייה אחת מני רבות שבה מעורבת הכנסייה הקתולית, שבמוסדותיה ברחבי העולם נחשפו פרשות מין חמורות בילדים ב-20 השנים האחרונות.

ראש ועדת חקירת הניצול המיני בכנסייה הקתולית, ז'אן-מארק סובה, מפרסם את ממצאיה במסיבת עיתונאים, 5 באוקטובר 2021. רויטרס
הכנסייה הקתולית עצמה עין במשך עשרות שנים. ראש ועדת החקירה מפרסם את הדוח, היום/רויטרס

סובה, ראש ועדת החקירה, אמר כי ניצול הילדים היה "שיטתי" והוסיף כי הכנסייה הפגינה "אדישות עמוקה, מוחלטת ואפילו אכזרית במשך שנים", כשהגנה על עצמה ולא על הקורבנות. הוא אמר כי לא רק שהכנסייה לא מנעה את המקרים האלו, אלא עצמה עין ולא דיווחה על מקרים כשלעתים היא שמה ביודעין ילדים קרוב לכמרים תוקפים. לדבריו, השינוי האמיתי החל רק ב-2015 ו-2016.

הוא ציין כי לימודי הכנסייה על נושאים כמו מיניות, צייתנות וקדושת הכמורה תרמו ליצירת נקודות מתות שהפכו את הניצול המיני של הילדים לאפשרי. סובה הוסיף כי הכנסייה זקוקה לרפורמה בדרך שבה היא מתייחסת לסוגיות הללו על מנת לשקם את אמון החברה.

לדבריו, הוועדה עצמה זיהתה 2,700 קורבנות דרך עדויותיהם, ואלפים נוספים אותרו בארכיונים. עם זאת, מחקר רחב היקף של קבוצות מחקר וסקרים העריך כי מספר הקורבנות היה כ-216 אלף, וייתכן שהוא מגיע ל-330 אלף אם כוללים תקיפות של חברי כנסייה מהשורה. סובה אמר כי לפי החשד, בין 2,900 ל-3,200 פדופילים פעלו בתוך הכנסייה הקתולית ב-70 השנים האחרונות.

מיסה בעיר לורד, צרפת, 24 ביוני 2018. רויטרס
ועדת החקירה הוקמה כדי להשיב את האמון באנשי הדת. מיסה בעיר לורד, 2018/רויטרס

פרנסוטה דוו, שהקים ארגון המייצג את הקורבנות, תקף את נציגי הכנסייה בעת הצגת דוח ועדת החקירה. "אתם חרפה לאנושות שלנו, בגיהנום הזה היו פשעים המוניים נוראיים, אבל אלו אפילו גרועים יותר, זו בגידה באמון, בגידה במוסר, בגידה בילדים", אמר דוו, שהאשים את הכנסייה גם בפחדנות. הוא הודה לוועדה, ואמר כי הוא מקווה שהדוח ישמש נקודת מפנה. "סוף סוף הבאתם לקורבנות הכרה ממסדית באחריות של הכנסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully