וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: ניסיון המוסד לאתר מידע על רון ארד נכשל; משרד רה"מ: המבצע היה מוצלח

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 7:33

ראש הממשלה חשף כי המוסד ניסה להתחקות אחר גורלו של נווט חיל האוויר, אולם בערוצים השונים דווח כי המבצע לא הצליח. עם זאת, בהודעה מטעם משרד ראש הממשלה נכתב כי הארגון "עמד ביעדים יוצאי דופן"

בווידאו: בנט חושף במליאת הכנסת מבצע של המוסד לאיתור מידע על רון ארד/צילום: ערוץ הכנסת

במערכת הביטחון מודים כי המבצע לאיתור מידע אודות רון ארד שאותו חשף היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט - נכשל. בחדשות 12 דווח כי ראש המוסד, דדי ברנע, אמר לאנשי הארגון לאחר המבצע כי הוא לא הביא לשום פריצת דרך בניסיון להתחקות אחר גורלו של נווט הקרב.

"זה היה מבצע אמיץ, נועז, מורכב - אך כושל. זה היה כישלון, אבל נמשיך במאמצים", אמר ראש המוסד לפי אותו דיווח בחדשות 12. בעקבות דיווחים נוספים בכמה כלי תקשורת בישראל, שכללו ביקורת על בנט לאחר פרסום הדברים, לשכת ראש הממשלה פרסמה תגובה לפיה המבצע היה מוצלח.

"המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן", נכתב בהודעה. "להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך, המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב. כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב".

הנווט השבוי רון ארד. AP
רון ארד/AP

בנט אמר במליאה במהלך כנס החורף של מושב הכנסת כי המוסד יצא בחודש האחרון למבצע מיוחד לאיתור מידע על גורלו של נווט צה"ל רון ארד. "זה היה מבצע מורכב ורחב ממדים, זה כל מה שאפשר לומר כרגע", אמר.

"עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון", הוסיף ראש הממשלה. "פדיון שבויים מגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

בנט המשיך, "אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי - וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים. אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הבטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל".

נאום ראש הממשלה נפתלי בנט בפתיחת מושב החורף בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
בנט במליאה. היום/ראובן קסטרו

רון ארד היה נווט קרב בחיל האוויר שנפל בשבי ארגון אמל בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. הוא מוגדר כנעדר ממאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. בשנת 2005 הגיש אגף המודיעין דוח סודי לפיו ארד מת בלבנון, בין 1995 ל־1997, כנראה מדקירה בכתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully