וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט חשף בכנסת: המוסד יצא לאחרונה למבצע לאיתור מידע על גורלו של רון ארד

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:18

ראש הממשלה גילה בנאומו בפתיחת מושב החורף כי אנשי המוסד יצאו למבצע בניסיון למצוא פרטים חדשים שיסייעו לאתר מה עלה בגורלו של נווט צה"ל: "מבצע מורכב ורחב ממדים. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה"

בווידאו: בנט חושף במליאת הכנסת מבצע של המוסד לאיתור מידע על רון ארד/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף היום (שני) כי המוסד יצא בחודש האחרון למבצע מיוחד לאיתור מידע על גורלו של נווט צה"ל רון ארד. "זה היה מבצע מורכב ורחב ממדים, זה כל מה שאפשר לומר כרגע", אמר בנט במליאה במהלך כנס החורף של מושב הכנסת.

"עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון", הוסיף ראש הממשלה. "פדיון שבויים מגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

בנט המשיך, "אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי - וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים. אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הבטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל".

הנווט השבוי רון ארד. AP
רון ארד/AP

ח"כ יואב גלנט (הליכוד) תקף בטוויטר את בנט בתגובה לדבריו על מבצע המוסד וכינה זאת עצוב ומדאיג. "עשרות מבצעים קיימה מדינת ישראל כדי לאתר סימנים ועדויות מכל סוג באשר לגורל נעדריה, בהם רון ארד", כתב. "רוב המבצעים הללו נותרו חסויים או פורסמו זמן רב לאחר הביצוע. האובססיה של בנט להישגים שאינם, הביאה אותו להשתמש בפעילות המוסד כדי לנסות ולשווק הישגים תיאורטיים בטרם עת".

נאום ראש הממשלה נפתלי בנט בפתיחת מושב החורף בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
בנט בכנסת, היום/ראובן קסטרו

רון ארד היה נווט קרב בחיל האוויר שנפל בשבי ארגון אמל בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. הוא מוגדר כנעדר ממאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. בשנת 2005 הגיש אגף המודיעין דוח סודי לפיו ארד מת בלבנון, בין 1995 ל־1997, כנראה מדקירה בכתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully