וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: הסכמתי להצעת גנץ להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 21:29

שר המשפטים אמר בראיון ברשת ב'' כי נתן "אור ירוק" להצעת שר הביטחון להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשה הביטחונית, אחרי שבעבר התנגד למהלך. בתנועה לאיכות השלטון בירכו וקראו להביא את ההצעה לאישור כבר בישיבת הממשלה הבאה, אך עדיין לא ברורה עמדת ראש הממשלה נפתלי בנט

שר המשפטים גדעון סער אמר היום (ראשון) כי החליט להסכים להצעת שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות. בראיון ברשת ב' סער אמר כי הוא נתן "אור ירוק" לקידום המהלך בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה וכי בסמכותו של גנץ לקבוע את המועד שבו ההצעה תובא לאישור הממשלה.

עם הקמת הממשלה, סער נחשב לאחד המתנגדים להקמת ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות, והוא אף התעמת בנושא עם שר הביטחון. בחודש יולי האחרון, ברקע פגישה שקיים עם בכירי מערכת הביטחון לשעבר והתנועה לאיכות השלטון, סער הודיע כי הסכים לבחון את ההצעה, וכעת, עם סיום הבחינה, הוא הסכים לקדמה בממשלה.

״משט מחאה״ של תנועת ׳חקירה עכשיו׳ בקריאה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות. קיסריה, 25 בדצמבר 2020. רוני אלפנדרי, אתר רשמי
הפגנה של תנועת "חקירה עכשיו". קיסריה, 2020/אתר רשמי, רוני אלפנדרי

עדיין לא ברורה עמדת ראש הממשלה נפתלי בנט וימינה בנושא. גורמים בקואליציה העריכו כי בנט לא יקבל החלטה או יעלה את ההצעה על ועדת חקירה לצוללות לדיון בממשלה עד לאחר העברת התקציב באמצע חודש נובמבר. בתוך כך, בנט קיים פגישה בחודש שעבר עם אנשי התנועה לאיכות השלטון ובכירי מערכת הביטחון לשעבר שדורשים לחקור את הפרשה.

התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לבג"ץ להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות, הגיבה על "האור הירוק" שנתן סער להקמתה: "אנו קוראים לשרים גנץ וסער להביא את ההצעה להקמת ועדת חקירה כבר בישיבת הממשלה הקרובה. שבענו מהבטחות חלולות וזריקת אחריות בין השרים. זהו אינטרס משותף ראשון במעלה והגיע הזמן למעשים. חייבים לפזר את הערפל סביב פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. לא נשקוט עד שהוועדה תקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully