וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לנשות קטאר: אף מועמדת לא נבחרה למועצה המחוקקת

3.10.2021 / 15:26

הנסיכות המפרצית העמידה לראשונה לבחירה 30 מתוך 45 המושבים במועצת השורא, אולם שום מועמדת לא הצליחה להיכנס אליה. "רק גברים זה לא החזון של קטאר", אמרה אחת המועמדות. אחרת אמרה: "אנחנו צריכות לעשות מאמצים נוספים כדי לשכנע את הגברים"

נשים עומדות בתור בקלפי בדוחא, קטאר, 2 באוקטובר 2021. רויטרס
רק בשנים האחרונות הן קיבלו אישור להוציא רשיון נהיגה באופן עצמאי. קלפי בדוחא, אתמול/רויטרס

המועמדות בבחירות הראשונות למועצה המחוקקת של קטאר נחלו אכזבה, אחרי שאף אחת מהן לא זכתה באחד מ-30 המושבים שעמדו לבחירה. הן קיוו לשמש קול עבור הנשים בנסיכות המפרצית השמרנית, שבה הן עדיין מחויבות באישור של גבר כדי להתחתן, לנסוע או לקבל גישה למערכת הבריאות חרף כמה רפורמות שעברו בשנים האחרונות.

"רק גברים זה לא החזון של קטאר", אמרה עיישא החמאם אל-ג'סים, מנהלת מחלקת אחיות. היא הפצירה בנשות קטאר "לומר את מה שהן מאמינות בו" ולהצביע למען נשים חזקות בעתיד. "בפעם הראשונה בקטאר, זו הזדמנות להשתתף בפוליטיקה", היא אמרה אתמול עם פתיחת הקלפיות.

ג'סים, כמו נשים אחרות, סיפרה שהיא פגשה בגברים שאמרו שהם לא מאמינים שנשים צריכות להתמודד. רק בשנים האחרונות הותר לנשות קטאר להוציא באופן עצמאי רשיון נהיגה. לדבריה, היא הדגישה בפני הבוחרים את יכולותיה המנהליות, והתמקדה בנושאים כמו בריאות, תעסוקה בקרב צעירים ופנסיות.

"אמרתי, אני חזקה, יש לי יכולות, אני רואה בעצמי ראויה בדיוק כמו גבר. אם אתם רוצים לראות בי חלשה, זה תלוי בכם, אבל אני לא חלשה", היא אמרה בקלפי בבירא דוחא, שבה היו לנשים ולגברים כניסות נפרדות.

נעימה עבד אל-ווהאב אל-מוטוואחה, מועמדת ועובדת במשרד החוץ שאמה הגיעה להצביע עבורה, רצתה לקדם גוף למען נשים וילדים. כמה מועמדות רצו לשפר את השילוב של ילדי נשים קטאריות שהתחתנו עם זרים. כמו ביתר מדינות המפרץ, הן לא יכולות להעביר את אזרחותן הקטארית לילדיהן. רק 10% מ-2.8 מיליון תושבי קטאר הם אזרחים, וגם מתוכם נפסלו כמה אלפים מהשתתפות בבחירות.

מועמדת אחרת, לינה א-דפה, קראה להעניק אזרחות מלאה לילדים במקרים כאלו. דפה, סופרת, אמרה כי היא לא רואה באלו המתנגדים לחברות של נשים במועצת השורא מכשול משום שהאמיר - והחוק - תומכים בהשתתפותן בבחירות. בממשלת קטאר חברה שרה אחת - חנאן מוחמד אל-קווארי, השרה לבריאות הציבור.

"החוק מעניקן לי את הזכות הזו, לא אכפת לי מה אנשים אגרסיבים אומרים לגבי זה", אמרה א-דפה. היא הוסיפה כי הנשים הן המתאימות ביותר לדון בסוגיות הקשורות אליהן.

המועמדת אל-מהא אל-מג'יד, מהנדסת תעשיית בת 34, התמודדה בבחירות גם כדי לשנות את התפיסה לגבי נשים בחברה. "על מנת לשכנע את הגברים, כן, אנחנו כנראה צריכות לעשות מאמצים נוספים. אני מוכנה לעשות זאת כדי לשכנע את החברה הזאת שנשים יכולות לעשות זאת", אמרה.

עבור חלק מהקטארים, קשה לשנות הרגלים ישנים. המועמד שבעאן אל-ג'סים בן ה-65 תמך בהשתתפותן של נשים בבחירות, אך ציין כי "תפקידן העיקרי" נותר המשפחה.

"הן כאן, יש להן דריסת רגל ויש להן זכות בחירה וקול, אבל הדבר החשוב ביותר הוא הבית, לדאוג לילדים והמשפחות", הוא אמר בקלפי שבה ישבו מהעבר השני המועמדות ג'סים ומוטוואחה.

  • עוד באותו נושא:
  • קטאר
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully