וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על תקיפת השוטרים: "האלימות בחברה הערבית בלתי נסבלת, נילחם בה בכול הכוח"

עודכן לאחרונה: 2.10.2021 / 22:15

רה"מ הגיב על האירוע בו הותקפו שוטרים על ידי כוחות שמירה פנימיים בכפר קאסם. "מצפה מהחברה הערבית לתת לשוטרים את כל התמיכה". המפכ"ל הבטיח: "לא נרפה עד שנביא את כל העבריינים לדין". ביקורת במשטרה על הטיפול בתופעה: "מכירים את 'אלחיראסה' שנים רבות - ועוצמים עין"

תיעוד: מאבטחי חברת "‏אלחיראסה" תוקפים שוטרים באגרופים וחניקות בכפר קאסם/עריכה: אביעד בללי

ראש הממשלה נפתלי בנט הבטיח הערב (שבת) להילחם באלימות בחברה הערבית בעקבות תקיפת השוטרים בכפר קאסם, שלדבריו מסמלת את הגעתה של התופעה ל"נקודה בלתי נסבלת". לפניו, המפכ"ל קובי שבתאי אמר כי במשטרה "לא יעברו לסדר היום על אירוע אלימות כלפי שוטרים כפי שקרה בכפר קאסם".

"אני עומד לצד השוטרים שהותקפו באלימות קשה בכפר קאסם", אמר בנט על התקרית שהתרחשה בחמישי. "האלימות בחברה הערבית הגיעה לנקודה בלתי נסבלת. נילחם בה בכל הכח. אני מצפה מהחברה הערבית, שמבקשת מהמדינה להתערב, לתת לשוטרים את כל התמיכה והגב. נגיע לתוקפים ונמצה עמם את הדין".

בנט השיק את התכנית למלחמה בפשיעה במגזר הערבי: "לא נרפה עד שנחזיר את הביטחון לרחוב" 
11.8.21. פול חדשות 13, מערכת וואלה!
"נגיע לתוקפים ונמצה עמם את הדין". בנט בהשקת האגף למאבק באלימות בחברה הערבית/מערכת וואלה!, פול חדשות 13

שבתאי אמר כי הוא "מגבה באופן מלא את השוטרים לפעול על פי חוק עם האמצעים שעומדים לרשותם אל מול כל מי שינסה להרים עליהם את ידו. לא נקבל מצב שבו פוגעים בשוטרים שבאים לבצע את תפקידם". הוא הוסיף כי במשטרה לא ירפו "עד שנביא את כל העבריינים לדין".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב הצטרף לדבריהם. "‏אני גאה בשוטרים שלא נרתעו בפני מיליציה מקומית בכפר קאסם, פעלו בדיוק כמצופה משוטר בישראל ולא הבליגו בפניה", כתב בטוויטר. "מדינת ישראל היא הריבון והמשטרה היא שליחתו ותפקידה לשמור על שלום הציבור. הדין ימוצה עם החשודים שנעצרו ועם כל אדם שחושב שהוא יכול להרים יד על לובשי מדים".

הבעתי גינוי חד משמעי בפני מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, איחלתי החלמה מהירה לשוטרים, והדגשתי את החובה לשמור על שלטון החוק ושיתוף הפעולה עם המשטרה", הגיב יו"ר רע"ם מנסור עבאס. "הבעתי את רצוני שנעבוד ביחד כדי לשפר את האימון וממשק העבודה ושיתוף הפעולה בין המשטרה והאזרחים הערבים, כדי שנוכל לנצח את הפשיעה והאלימות הגואה בחברה הערבית".

עוד בוואלה!

כך הותקפו שוטרים על ידי המיליציה של התנועה האסלאמית בכפר קאסם

לכתבה המלאה
תיעוד: מאבטחי חברת "‏אלחיראסה" תוקפים שוטרים באגרופים וחניקות בכפר קאסם. ללא, מערכת וואלה!
תקיפת השוטרים בכפר קאסם, בחמישי/מערכת וואלה!, ללא

עד כה נעצרו ארבעה חשודים בתקיפת השוטרים על ידי כוח אבטחה של התנועה האסלאמית. בשעות האחרונות החלו שוטרים ברחבי הארץ להעלות לרשתות החברתיות תמונות ללא פניהם שעל ידיהם כיתוב אדום "דם שוטרים אינו הפקר" כאות מחאה לאירועי תקיפות השוטרים.

בתוך כך, בארגון גוברת הביקורת כלפי העלמת העין וההכלה של "כוחות השיטור" שפועלים בערים הערביות. קצין בכיר אמר לוואלה! כי "המשטרה מכירה היטב את 'אלחיראסה' כבר שנים ארוכות ועוצמת עין בשביל שקט תעשייתי. החתול שומר על החלב. ככה בחיים לא נצליח למגר את הפשיעה. הנשק של חברת השמירה הזו עוד יופנה נגד שוטרים. המודל הזה פועל בעוד ערים בחברה הערבית, גם בטירה לדוגמה. במקום למגר את זה, מטפחים את זה בשתיקה".

המפכ"ל קובי שבתאי בתחנת לב תל אביב. דוברות משטרת ישראל
ביקורת במשטרה. שבתאי/דוברות משטרת ישראל

ביום חמישי, בסביבות השעה 5 בבוקר, הותקפו שני שוטרים ממרחב שרון בידי כמה עשרות מכוח "‏אלחיראסה" שפועל בכפר קאסם.

השוטרים הגיעו למקום בעקבות דיווח על אדם שנלקח באופן אגרסיבי על ידי כוחות הארגון, לחדר ברשותם בבניין העירייה. ה"שוטרים" של "‏אלחיראסה" תקפו את השוטרים באגרופים ובבעיטות, לא לפני שדאגו להבהיר לשוטרים: "אנחנו החוק כאן". גורמים במשטרה דאגו להבהיר כי לאחר התקיפה הגיעו לתחנה מנהלי החברה, ביקשו סליחה מהשוטרים ובירכו על המעצר של שני התוקפים, המוכרים כאלימים.

גורם בכיר במשטרה סיפר בשיחה עם וואלה! על מאפייני "אלחיראסה": "הם מעין כוח שיטור או אבטחה פנימיים בכפר קאסם אבל לא רק שם, חלקם עבריינים לשעבר. המתנדבים לבושים בביגוד אזרחי ונוסעים ברכבים פרטיים. הם בעבר גם תיפקדו כסוג של משמרת צניעות בכפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully