וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הותקפו שוטרים על ידי המיליציה של התנועה האסלאמית בכפר קאסם

עודכן לאחרונה: 2.10.2021 / 17:24

שוטרים שהגיעו לבית העירייה בכפר קאסם לביצוע פעילות מעצרים נתקלו בבריוני חברת האבטחה של התנועה האסלאמית, ותיעוד מהאירוע מראה כיצד הופעלה אלימות קשה נגד הכוח. "זאת משטרה פרטית, מכירים אותם שנים ארוכות ועוצמים עין בשביל שקט תעשייתי", אמר קצין בכיר במשטרה

תיעוד: מאבטחי חברת "‏אלחיראסה" תוקפים שוטרים באגרופים וחניקות בכפר קאסם/עריכה: אביעד בללי

אגרופים, דחיפות, קללות וחניקות - כך התקבלו שוטרים שהגיעו לבניין העירייה בכפר קאסם במהלך פעילות מעצר. מתיעוד של רגע התקיפה, שבה נפצעו קל שני שוטרים, ניתן לראות כיצד מגיבים אנשי כוחות שמירה פנימיים של העיר, השייכים לתנועה האסלאמית - לבקשת השוטרים להיכנס לבניין העירייה. האירוע מצטרף לגל האלימות ההולך וגואה בחברה הערבית. מאז התקרית האלימה ביום חמישי נעצרו ארבעה חשודים בתקיפה.

במהלך השנים האחרונות הלכה והתחזקה ברחוב הערבי "המשטרה" של התנועה האסלאמית. מתברר שיש משטרה בכפר קאסם, לא משטרת ישראל, אלא "‏אלחיראסה" - כוח אבטחה במימונה של התנועה האסלאמית שפועל בשלושים השנים האחרונות בעיקר באמצעות עשרות מתנדבים.

זו מיליציה לכל דבר. אין להם נשק באופן רשמי אבל גורמים במשטרה מספרים שאפשר למצוא את חלקם חמושים בנשק בלתי חוקי, מסתובבים ברחובות ו"משליטים סדר" במקום שבו המשטרה נכשלה, וכל זאת כאמור בחסות ובמימון התנועה האסלאמית מול עיניה של משטרת ישראל.

הגדיל לתאר זאת רס"ב דודי לוי, שסיפר בדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם של שניים מהתוקפים: "החשוד החליט שמשטרת ישראל לא צריכה לבדוק לגבי דברים מסוימים, בטח לגבי הודעה שקיבלה משטרת ישראל לגבי חשש לחיי אדם. סוג של 'משטרה פרטית' שנמצאת בכפר קאסם, נודע לי היום על הדברים האלה", ציין השוטר והוסיף ששני שוטרים הגיעו לבניין עיריית כפר קאסם לאחר שקיבלו דיווח על אדם שנלקח לתוך המבנה והתנהגו אליו באלימות. "קוראים להם 'השמירה', אותו בן אדם לא התנהג כיאות אז הם לקחו אותו אליהם בצורה לא עדינה".

תיעוד השוטר שנתקף בכפר קאסם. 1 באוקטובר 2021. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
תיעוד השוטר שהותקף בכפר קאסם/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

ביום חמישי האחרון בסביבות השעה 5 לפנות בוקר, הותקפו שני שוטרים ממרחב שרון בידי כמה עשרות מכוח "‏אלחיראסה" שפועל בכפר קאסם.

השוטרים הגיעו למקום בעקבות דיווח על אדם שנלקח באופן אגרסיבי על ידי כוחות הארגון, לחדר ברשותם בבניין העירייה. ה"שוטרים" של "‏אלחיראסה" תקפו את השוטרים באגרופים ובבעיטות, לא לפני שדאגו להבהיר לשוטרים; "אנחנו החוק כאן". גורמים במשטרה דאגו להבהיר כי לאחר התקיפה הגיעו לתחנה מנהלי החברה, ביקשו סליחה מהשוטרים ובירכו על המעצר של שני התוקפים, המוכרים כאלימים.

גורם בכיר במשטרה סיפר בשיחה עם וואלה! על מאפייני "אלחיראסה": "הם מעין כוח שיטור או אבטחה פנימיים בכפר קאסם אבל לא רק שם, חלקם עבריינים לשעבר. המתנדבים לבושים בביגוד אזרחי ונוסעים ברכבים פרטיים. הם בעבר גם תיפקדו כסוג של משמרת צניעות בכפר". במשטרה מכירים היטב את קיומו של "כוח השיטור" הזה ואף מאפשרים לו לצמוח מתחת לאפם.

קצין בכיר אמר לוואלה! כי " המשטרה מכירה היטב את 'אלחיראסה' כבר שנים ארוכות ועוצמת עין בשביל שקט תעשייתי. החתול שומר על החלב. ככה בחיים לא נצליח למגר את הפשיעה. הנשק של חברת השמירה הזו עוד יופנה נגד שוטרים. המודל הזה פועל בעוד ערים בחברה הערבית, גם בטירה לדוגמה. במקום למגר את זה, מטפחים את זה בשתיקה".

תושבים רבים מברכים ושמחים על קיומה של 'אלחיראסה' במקום שבו נכשלה משטרת ישראל. מנגד, יש גם תושבים שמתנגדים לקיומו של כוח שיטור פרטי דתי, אך הפחד מהם מרתיע הרבה אנשים לצאת נגדם בגלוי.

עוד בוואלה!

17 נרצחים בחודש אחד: החברה הערבית משלמת את מחיר התכניות התקועות

לכתבה המלאה

במשטרה ניסו להסתיר את דבר התקיפה?

במשטרה ממהרים לדווח על מקרים שבהם אזרחים תוקפים שוטרים, ואף מצרפים להודעה לתקשורת תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים. במקרה של תקיפת שני השוטרים בכפר קאסם, במרחב שרון במשטרה לא הוציאו הודעה לתקשורת. המידע על האירוע החריג הגיע לידי וואלה! ממקורות בשטח.

תחילה לא הכירו בדוברות המשטרה את פרטי האירוע, ורק לאחר בדיקה ידעו למסור כי מדובר בשלושה חשודים שתקפו את השוטרים, ולא עשרות כפי שנודע. רק הבוקר (שבת) בשעה 10:45 הוציאו במרחב שרון הודעה לקונית והודו כי עשרות תקפו את השוטרים.

הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, לא צירפו תיעוד ממצלמות הגוף ולא פירטו במשטרה מי תקף את השוטרים. במשטרה השיבו אמש לשאלת וואלה! וטענו כי התקיפה לא התרחשה בבניין עיריית כפר קאסם כפי שנמסר על ידי מקורות בשטח. פרוטוקול הארכת המעצר של החשודים בבית המשפט מלמד כי התקיפה אכן בוצעה בבניין העירייה. דברים אלו מעלים את השאלה, מדוע במרחב שרון במשטרה ניסו להסתיר את האירוע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully