וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי נפלו עליי בשביל בונוס במשכורת": החשוד ברצח עו"ד מנשר מכחיש קשר למעשה

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 21:49

במשטרה סבורים, גם אחרי ששחררו אותו מחוסר ראיות, כי זיו גרובנר, היה שותף ברצח של אפרים ארנון. לפי החשד, הרצח תוכנן במדוקדק וגרובנר הוא "שכיר החרב" שהביא דוד אבועזיז הנאשם ברצח. מצדו של גרובנר הוא ממשיך להכחיש וטוען: "עשו לי כל מיני תרגילים כדי להפליל אותי"

בווידאו: זיו זאב גרובנר לאחר שחרורו/מערכת וואלה!

חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף שחררו ביום רביעי את זיו גרובנר, בן 44 מנשר, החשוד ברצח של עורך הדין אפרים ארנון מנשר מחוסר ראיות, בהרחקה של 14 יום מהעיר. זאת, אף מבלי שהביאו אותו לבית משפט כדי שייקבע לו תנאי שחרור מחמירים. לטענתו של גרובנר, שטוען לחפותו, "כל הטענות שלהם ייפלו כמו מגדל קלפים".

עו"ד ארנון כבן ה-70, נרצח בדקירות סכין מרובות ב-24 במרץ על ידי שני גברים שהמתינו לו בפתח ביתו בבוקר כשיצא לעבודה. לפי החשד, גרובנר, היה שותפו של האסיר לשעבר דוד אבועזיז, תושב העיר בן ה-64, המואשם כבר ברצח של ארנון, על רקע ניסיונו של ארנון להביא לפינויו מנכס שהיה בטיפולו.

לפי החשד, הרצח תוכנן במדוקדק, בוצע על ידי שני אנשים ועל פי חשד המשטרה, גרובנר הוא "שכיר החרב" שהביא אבועזיז "שילכלך את הידיים". אולם השבוע, אחרי כמעט חודש של חקירות מאחורי סורג ובריח שבמהלכן היו חמש הארכות מעצר, גרובנר שוחרר בהרחקה של 14 יום מהעיר נשר.

עורך הדין אפרים ארנון שנרצח בנשר. 24 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
עו"ד ארנון/אתר רשמי, ללא

"תודה לאל שהאמת שלי יצאה לאור", אמר לוואלה! זיו גרובנר שטען לחפותו מאז נעצר ומיד מוסיף, "אבל, זה לא מספיק לי. אני רוצה שיבינו שהמשטרה שיקרה לאורך כל הדרך. הוא טוען בתוקף שמעולם לא פגש את דוד אבועזיז או את עורך הדין. גרובנר שנעצר בחשד לרצח, קשירת הקשר לביצועו ושיבוש מהלכי המשפט חזר הביתה אחרי 27 יום. "לא צריך להגיע ל-30 יום גם בתיק רצח. מדובר בחקירה שהחלה בחודש מרץ", טוען עורך הדין סאהר פאר שמייצג אותו. "עיקר הראיות שהיו למשטרה היו נסיבתיות. נשאלת השאלה אם ניתן לקשור אותו לאירוע ואני סבור שלא". פאר אמר בבית המשפט "הם פשוט מחפשים לשבור אותו".

"עשו לי כל מיני תרגילים כדי להפליל אותי", מספר גרובנר על חקירתו. "מתחילת המעצר שמו לי מדובבים, שמו אותי עם בני מיעוטים שיאיימו עלי, שמו אותי עם סוהרים קשוחים שיריבו איתי והם בעצמם היו מביאים לי אוכל עם עובש ועשו לי עוד הרבה מאד דברים לא הגיוניים. היו מונעים ממני ארוחות בוקר. בעיקר פגע בי שמנעו ממני את פולחן הדת שזה הדבר הכי חשוב לי. מנעו ממני להתפלל, לקחו ממני את התפילין בתירוץ שאני אפגע בעצמי ואתאבד".

במשטרה לא מכחישים שהחוקרים הפעילו נגד העבריין תרגילי חקירה, וגורם במשטרה אישר שהחוקרים שמעו מגרובנר טענות על תנאי המעצר שלו, אלא שאת אלה, לטעמם, הוא צריך להפנות לשב"ס. במשטרה אומרים שבאותם ימים בהם היה בחזקת המשטרה, הוא הוחזק בתחנת נהריה בתנאים טובים ושהחוקרים התייחסו אליו מעל ומעבר למצופה.

זיו זאב גרובנר, אחד החשודים ברצח עו"ד אפרים. ללא, מערכת וואלה!
גרובנר, משמאל, עם סנגורו, עו״ד סאהר פאר, אחרי שיחרורו./מערכת וואלה!, ללא

"ברשתות הפיצו שקרים לציבור כדי לעשות לי נזק תדמיתי, בלתי הפיך", מלין גרובנר. "עשו לי משפט שדה בתקשורת. אמרו עלי שאני רוצח שכיר. שיסתכלו עליי בעיניים ויגידו אם הם רואים רוצח שכיר. הם יראו ילד טוב ירושלים". בשנים האחרונות חזר בתשובה, לדבריו, אימץ אורח חיים של חסיד ברסלב, גר בקדיתא, במירון. אולם אורח חייו סיבך את החקירה, כיוון שעדים שהמשטרה הייתה צריכה לחקירה יצאו כמנהגם לאומן, חזרו חולים ונכנסו לבידוד.

"באו, אמרו לי שאני משוחרר. לא סליחה ולא כלום", מספר גרובנר על השחרור. "אני מההתחלה מהחקירה הראשונה ועד האחרונה אמרתי להם שכל הטענות שלהם יפלו כמו מגדל קלפים, שעל סתם באים להתעלל בי ולהתעמר בי. אמרתי גם לראש צוות החקירה וגם לחוקרים וגם לתובע בעצמו, שאני רוצה לפחות את ההתנצלות אבל לא קיבלתי באמת. אמרו לי לא, אנחנו עדיין לא מאמינים לך. אז מה משחררים אותי אם לא מאמינים".

החוקרים באמת לא מאמינים לו, גם אחרי שנאלצו לשחרר אותו מחוסר ראיות. לכאורה אבועזיז וגרובנר לא החזיקו בטלפונים ניידים ולטענת גרובנר הוא אף לא מכיר את אבועזיז. אך החוקרים סבורים כי עלו על תקשורת בין השניים באמצעות "טלפונים מבצעיים". לטענתם, מצלמת אבטחה הנציחה מעין צללית של השניים יחד ברכב. גורם המצוי בחקירה הזכיר כי כשהגיעו שוטרים לעצור אותו בבית מבודד במושב ליבנים, הוא נלכד אחרי שניסה להימלט בקפיצה מגג הבית. החוקרים משוכנעים שהיה קשר טלפוני בין אבועזיז לגרובנר. אבל כל אלה לא הספיקו. למרות שנתנו לו להאמין שנמצאו ראיות פורנזיות שקושרות אותו לרצח, הוא לא נשבר וממשיך לדבוק בגרסתו.

זיו גרובנר בעברו. חשוד ברצח עורך הדין מנשר. 1 באוקטובר 2021. ., דוברות משטרת ישראל
גרובנר, בעברו/דוברות משטרת ישראל, .

"אין לי הסבר למה נפלו עלי. אולי בשביל לסגור תיק. פשוט מאד. אולי בשביל בונוס במשכורת. לסגור פינה. אני באמת לא יודע", אומר גרונר. "יש להם פרשה פתוחה ואני אומר להם כל הדרך, תשמעו, תשאלו את מי שבאמת עשה את זה, תשאלו אותו, מה אני קשור. אתם יודעים שאני לא קשור. לא קשור לעבירה בשום דרך וצורה. הם הראו לי איזו תמונה של איזה אדם ברכב שאני לא יודע להגיד מה זה ומי זה. הראו לי עוד איזו תמונה משנות השמונים. אני נולדתי בשבעים ושש אז הייתי בן ארבע, מאיפה אני מכיר את האנשים האלה", טען.

"אלה דברים הזויים. לאורך כל שיתוף הפעולה שלי אני אומר שאני שמח שהחקירה מצולמת ומוקלטת, כי אני רוצה לבקש את זה יום אחד ושיום אחד ההקלטות האלה ייצאו לתקשורת, כדי שהתקשורת שזיהמה את השם שלי תדע לנקות אותו. לא היה לי מה לחשוש כי אני לא עשיתי כלום. גם כשעצרו אותי אמרתי להם שהם הזויים. אפילו לא רציתי עורך דין ולא ביקשתי סניגוריה ציבורית. רציתי רק לעמוד מול שופט, כי לא עשיתי כלום. שיתפתי פעולה כי לא עשיתי כלום".

גרובנר, מוכר למשטרה מאז היה בן 17, יש לו גיליון הרשעות ארוך והוא ריצה 11 מאסרים, בהם זה לפני עשר שנים, בגין מעורבותו בשוד אכזרי שבוצע בדירה ברמת גולדה בחיפה, בה עבדה אימו במשק הבית. הוא טוען כי כל אלה הם נחלת העבר. "עשיתי תשובה לפני כמה שנים. אמא שלי סתם סבלה בגללי ובגלל כל הברדק שלי", מודה גרובנר. "אירוע חמור מאד. כל רצח בפני עצמו הוא חמור", מוסיף גרובנר על רצח ארנון. למשפחה השכולה הוא מוסר: "שהשם ינחם אותם, מה אני כבר יכול לומר"

זיו גרובנר, חשוד ברצח עורך הדין בחיפה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
גרובנר בבית המשפט/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

בינתיים, המשפט נגד דוד אבועזיז מתנהל בעצלתיים. מאז חודש מאי נדחה כבר ארבע פעמים הדיון בו צפוי מענה פורמלי לכתב האישום. שבע פעמים נדחה הדיון בבקשת הפרקליטות להארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. ניסיונות נוספים לקיים את הדיונים האלה קבועים ליום שלישי הבא.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה מנהלת תיקי חקירה באופן מקצועי ובכפוף לדין ולנהלים, תוך הקפדה יתרה על זכויות חשודים, נחקרים ועדים ותוך בחינת מכלול השיקולים לרבות נסיבות המקרה והמעורבים, הערכת מסוכנות וכן התשתית הראייתית. כך היה גם במקרה נשוא פנייתכם בו נחקר חשוד בעבירה החמורה ביותר בספר החוקים - רצח, כשטובת החקירה חייבה את מיצוי תקופת מעצרו, כך סבר גם בית המשפט שהורה על המשך מעצרו במהלך החודש האחרון עד לשחרורו בתנאים לאחר שלא גובשה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום". במשטרה מבטיחים: "נמשיך לחקור את המקרה החמור במקצועיות וביסודיות במטרה למצות את הדין עם החשודים".

"אנחנו סומכים על עבודת המשטרה ובטוחים שתמשיך לעשות את כל המאמצים למצוא את השותף השני ברצח הנפשע שריסק את חיינו לרסיסים", אומרת לוואלה! רותי ארנון, אלמנתו של עו"ד ארנון, בשם המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully