וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת הפשיעה בישראל 2021: יותר עבירות אמל"ח ופרוטקשן, פחות עבירות הונאה

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 18:29

ברקע מקרי הרצח הרבים בחברה הערבית, המפכ"ל שבתאי הציג נתונים שמהם עולה כי חלה עלייה של 32% במספר כתבי האישום שהוגשו בגין עבירות של החזקת אמצעי לחימה. 92% מהעצורים בעבירות אלה - מהציבור הערבי. "אדרוש לחוקק מינימום שנת מאסר למי שיורשע בהחזקת אמל"ח"

בווידאו: תדריך המפכ"ל על עלייה בעברות אמל"ח/צילום: דוברות משטרת ישראל

המפכ"ל קובי שבתאי הציג אמש (חמישי) נתונים על הפשיעה בישראל, מהם עולה כי חלה עלייה של 22% בעבירות החזקת אמצעי לחימה. על פי הנתונים שהוצגו, חלה עלייה של 32% במספר כתבי האישום בתחום ושל 30% במעצרים שהוארכו עד תום ההליכים. את הנתונים הציג ברקע מקרי הרצח הרבים בחברה הערבית.

מתחילת השנה נעצרו 4,732 חשודים בעבירות הקשורות לאמצעי לחימה וירי - 92% מהם מהחברה הערבית. בתקופה זו נתפסו יותר מ-430 אקדחים, 120 תתי מקלע ויותר מ-400 רובים. זאת, בנוסף לאלפי פריטי תחמושת.

המפכ"ל קובי שבתאי בתחנת לב תל אביב. דוברות משטרת ישראל
"אדרוש עונש חקיקה מינימלי של שנת מאסר", המפכ"ל בתחנת לב תל אביב/דוברות משטרת ישראל

בשנה האחרונה חלה עלייה של 7% בעבירות סחיטת דמי חסות, 241 מ-1,076 המקרים הסתיימו בכתבי אישום, המספר הגדול ביותר זה חמש שנים. ירידה קלה חלה במספר עבירות ההונאה ביחס לשנה שעברה. מספר התיקים בגין פריצות לדירות ממשיך לרדת, ורושם ירידה של 50% תוך 5 שנים. בעבירות פריצה לבתי עסק חלה ירידה של 12%.

בשיחה עם שוטרים בתל אביב אמר המפכ"ל כי בכוונתו לדרוש חקיקת חוק של עונש מינימלי של שנת מאסר לאדם שיורשע בהחזקת אמל"ח לא חוקי. "אנחנו בכיוון הנכון בנושא זה", אמר שבתאי.

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) אמר כי "מדובר במפכ"ל כושל שמנסה לפזר מסך עשן של נתונים, מול מציאות בה לא נתן גיבוי לשוטרים ולכן אין פלא שישראל הופכת כגן עדן לפריחה עבריינית. המפכ"ל צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה. לשוטרים במדינת ישראל מגיע מפכ"ל שדואג להם ולא מפחד לטפל בעבריינים והמחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully