וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מבצע בדיקות שתלוי בהורים - התלמידים חזרו לכיתות: "לא נתייג ילדים"

עם תום חופשת סוכות, מוסדות הלימוד נפתחו היום שוב כשהתלמידים מחויבים להביא עמם הצהרה כי הם נמצאו שליליים בבדיקת אנטיגן - שאותה מקבלים ההורים, שהביעו שביעות רצון מהמהלך: "זה כדי לשמור עלינו". בבתי הספר לא גירשו תלמידים שלא הביאו אישור: "נטפל בצורה נעימה"

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

תלמידים בכל רחבי הארץ חזרו היום (חמישי) למוסדות הלימוד כשהם נדרשים להביא עמם הצהרה חתומה על ידי ההורים כי תוצאת בדיקת הקורונה הביתית (אנטיגן) שעשו הנה שלילית. בבתי הספר אומרים כי לא יגרשו תלמידים שלא הביאו את האישור, והורים מביעים שביעות רצון מהמהלך אך מכירים בכך שיידרשו ככל הנראה לבידוד.

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, בעניין מבצע הבדיקות "אנטיגן 2". לדבריו, עם החזרה ללימודים הגיעו הורי התלמידים בגילאי 12-3, ואספו כ-1.4 מיליון ערכות בדיקה מהירה אשר חולקו בעמדות מד"א. יותר מ-90% מההורים אשר נדרשו לבצע בדיקות לילדיהם הגיעו לעמדות החלוקה.

כמו כן, יותר מ-600 אלף הורים דיווחו במערכת הדיווח הדיגיטלית על ביצוע הבדיקה ותוצאותיה, והשאר בטפסי דיווח ידניים. כ-0.1% מכלל הנבדקים התגלו חיוביים. לדברי סלוביק, בכך מנע המבצע סגירתן של כאלף כיתות ובידודם של כ-30 אלף תלמידים.

חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
נתקשר להורה שיבואו לטפל, אבל בצורה נעימה. ילדה ואביה מחוץ לבית הספר רמת החייל/ראובן קסטרו

אילן קרן, מנהל בית ספר יסודי רמת החייל בתל אביב, סיפר כי אישורי ההורים על תוצאת אנטיגן שלילית נבדקים בכיתות על ידי מורים. לדבריו, רובם המכריע של הילדים הביאו טפסים, ומי שלא הביא, יוכל להיבדק בבית הספר, בהסכמת הורה. בכניסה לבית ספר מונחים טפסי בדיקה למי ששכח, ובחדר של קרן יש מלאי ערכות אנטיגן שלא נאספו. קרן אומר שאלה שלא אספו הם הורי הילדים שהחלימו.

חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
תלמידים בבית הספר רמת החייל, היום/ראובן קסטרו

"אנחנו בודקים את האישורים בכיתות ויש גם את המילוי הדיגיטלי. ההורים שיתפו פעולה עם המבצע, הם מבינים את הסיטואציה", אמר. הוא התייחס לאפשרות שיהיו הורים שלא יביאו אישור וכיצד יטפלו בתופעה: "בדיוק כמו עם אלה שלא מביאים אישור הורים לטיול או מי שלא מילא הצהרת בריאות, המזכירות תתקשר בצורה מסודרת להורה שיבוא לקחת, ניתן יהיה לעשות גם בדיקה פה, אין בעיה. בסך הכל הקהילה פה משתפת פעולה. אחוזי התחסנות בשכונה הם 100%, אין לנו מתנגדי חיסונים".

לדבריו, "ילד שלא יביא אישור יישאר בכיתה, אנחנו נעשה את זה בצורה הכי נעימה, אבל נתקשר להורה שיבואו לטפל. כמו שאנחנו גם מטפלים בילדים שלא הביאו מסכה, יש לי כאן מסכות להביא לילד ששכח. הכל בצורה נעימה".

חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
יותר מ-600 אלף הורים דיווחו על ביצוע הבדיקה ותוצאותיה. בית ספר רמת החייל, היום/ראובן קסטרו

בהתייחס להנחיית משרד החינוך להפריד ילדים שלא יביא אישור משאר התלמידים, הוא אמר: "בסוף אני מנהל את בית הספר. יש מורות שמנהלות את הכיתות שלהן. אני לא רוצה להגיע למצב שאני מסמן ומתייג ילדים . גם ככה בשגרה רגילה יש מספיק הזדמנויות לסמן ילדים, אז אני לא צריך שהסיטואציה הזאת תייצר עוגמת נפש לילד, גם למורה אגב שצריכה להתעסק עם זה. נכפה עלינו להתעסק בזה, זה בסדר אנחנו מבינים שזאת מגיפה עולמית, אבל אנחנו עושים את זה בצורה נעימה".

חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
תלמידים בבית הספר רמת החייל, היום/ראובן קסטרו

שרית הלר, אמא לארבעה ילדים שחזרו היום ללימודים, אמרה כי יש הבנה מלאה לחשיבות מבצע האנטיגן. "ההורים אצלנו מאוד משתפים פעולה", אמרה. "למרות שהיו לנו לא מעט בידודים בחודש האחרון לא חששתי לשלוח הבוקר את הילדים לבית הספר".

"הייתה שמחה גדולה. הייתה גם התרגשות מאוד גדולה של הילדים. אני חושבת שהמבצע אנטיגן היא ערבות הדדית שקשורה בילד שלנו. אין מה לעשות. הילדים שלי שיתפו פעולה עם הבדיקות, הם מבינים שזה כדי לשמור על כולם ולהגן על כולם. אני מקווה שלא יהיו הורים שישקרו לגבי התוצאה. כשאני מילאתי את הטופס הדיגיטלי אז חשבתי על זה שיכולים פשוט לסמן שלילי, חשבתי שאולי צריך איזו הוכחה בסוף, אז צילמתי את התוצאה, אבל לא, לא ביקשו תמונה".

א', אמא לשני בנים ששבו היום לכיתתם, אמרה: "השאלה אם המבצע מספיק מדויק. מתחילת השנה עשינו גם בדיקות מהירות וכל הכיתה כמה ימים אחרי זה נכנס לבידוד. אבל זה עדיף מכלום. לא חששתי לשלוח הבוקר את הילדים, למרות שאנחנו יודעים מראש שבקרוב נגיע לבידוד. אנחנו מצפים להגיע שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully