וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה עצרה מנהל של חברת אבטחת סייבר גדולה בחשד לבגידה

הטייקון איליה סצ'קוב, המנהל את חברת Group-IB, קיבל בעבר אות כבוד מפוטין, אולם עתה הוא חשוד בהעברת סודות לשירות ביון זר. בשנים האחרונות עצרה רוסיה כמה אישים בולטים, בהם מדענים, באשמת בגידה

מנהל אחת מחברות הסייבר הגדולות ברוסיה נעצר אמש (רביעי) בחשד לבגידה. בית משפט במוסקבה מסר כי הורה להחזיק במעצר את הטייקון איליה סצ'קוב למשך חודשיים, אך לא מסר פרטים נוספים על האישומים נגדו. גורם ביטחוני עלום שם סיפר לסוכנות הידיעות טאס כי סצ'קוב הכחיש שהעביר מידע סודי לשירותי הביון הזרים.

החברה של סצ'קוב, Group-IB, מתמחה באיתור ומניעת מתקפות סייבר, והינה בעלת בסיס לקוחות עולמי הכולל את סוכנות השיטור הבינלאומית אינטרפול. החברה אמרה כי ביום שלישי נערכו חיפושים במשרדיה במוסקבה, אך כי לא ברור מה הסיבה לכך. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי למחרת נערכו חיפושים נוספים במשרדי החברה בסנט פטרסבורג.

החברה מסרה כי ההנהלה הבכירה והשירותים המשפטיים שלה "פועלים להבהרת המצב". עוד אמרו כי "הצוות של IB בטוח בחפותו של מנכ"ל החברה וביושרה העסקית שלו".

KAZAN, RUSSIA - JULY 9, 2020: Group-IB CEO and founder Ilya Sachkov speaks during a panel discussion with representatives of the IT industry at Innopolis' Popov Technopark. Dmitry Astakhov/POOL/TASS (Photo by Dmitry Astakhov\TASS via Getty Images). GettyImages
ביהמ"ש הורה להחזיק אותו במעצר למשך חודשיים, ללא מתן פרטים על האישומים. סצ'קוב/GettyImages

סצ'קוב, בן 35, זכה בעבר בפרס על עבודתו בזיהוי ומניעת איומים למערכות מחשוב, שהוענק לו על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. סצ'קוב ייסד את IB כשהיה בן 17 בלבד, והוא נכלל ב-2016 ברשימה יוקרתית של יזמי טכנולוגיה במגזין פורבס. באותו הזמן, סצ'קוב אמר כי הוא עובד לצד בנקים, משרד הפנים הרוסי והירופול כדי לסייע בחשיפת פושעי סייבר.

דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר אמש כי לקרמלין אין פרטים אודות המקרה. עם זאת, נציב תלונות הציבור ברוסיה, בוריס טיטוב, אמר כי הוא מצפה לתשובות. "זה הכרחי שחוקרים יסבירו את עצמם. אחרת, המגזר והאטרקטיביות להשקיע בו יספגו מכה משמעותית", כתב בפייסבוק.

סצ'קוב הוא האחרון מתוך שורה של אישים בולטים, בהם מדענים, גורמי אבטחת סייבר ועיתונאי לשעבר, שנעצרו ברוסיה באשמת בגידה בשנים האחרונות. מקרי בגידה ברוסיה הם מסווגים בדרך כלל, והעונש עליהם יכול להגיע ל-20 שנות מאסר. בשנים האחרונות נאלצה מוסקבה להתמודד עם טענות מרובות על מתקפות סייבר שנטען כי ביצעה נגד מדינות המערב, דבר שהיא הכחישה בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully