וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמלה האריס הגנה על סטודנטית שהאשימה את ישראל ברצח עם

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 16:55

סגניתו של ביידן הגיע לביקור באוניברסיטה בווירג'ינה, ולא יצאה נגד דבריה של התלמידות שתקפה את הסיוע שמעניקה וושינגטון לישראל. היא שיבחה אותה על הבעת "האמת שלה" בכל הנוגע למצב במזרח התיכון. הרפובליקנים תקפ: "לא יאומן"

בוודיאו: שיחה בין סגנית נשיא ארה"ב לסטודנטית שמאשימה את ישראל ברצח עם/צילום: C-SPAN

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, הביעה אתמול (שלישי) תמיכה בזכותה של סטודנטית להביע את עצמה, אחרי שהאשימה את ישראל ב"רצח עם" של הפלסטינים.

חילופי הדברים קרו כשהאריס ביקרה בשיעור למדעי המדינה באוניברסיטת ג'ורג' מייסון שבווירג'יניה כדי לעודד רישום בוחרים ולדון בזכויות ההצבעה על רקע חוקים שמקדמים הרפובליקנים ברחבי ארצות הברית. כשהאריס לקחה שאלות מקהל, אחת הסטודנטיות הביעה חשש מהתמיכה הכלכלית והצבאית של ארצות הברית בישראל ובערב הסעודית.

"ראיתי שבמהלך הקיץ היו הפגנות ומחאות גדולות כאות תמיכה עם הפלסטינים, אך רק לפני כמה ימים ניתנו כספים נוספים להמשך התמיכה בישראל, וזה מכאיב משום שיש רצח עם אתני וגירוש, כפי שקורה באמריקה, ואני בטוחה שאת מודעת לזה", אמרה הסטודנטית, בהתייחסה למבצע "שומר חומות".

בית הנבחרים אישר בשבוע שעבר להעביר סיוע של מיליארד דולר לישראל לטובת מימון "כיפת ברזל". כמה מחוקקים דמוקרטים מהאגף הפרוגרסיבי התנגדו להצעה, שהופרדה מהצעת התקציב הנרחבת יותר כדי להשיג את תמיכת הרפובליקנים.

סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, בביקור באוניברסיטת ג'ורג' מייסון בווירג'יניה, 28 בספטמבר 2021. רויטרס
"אסור לדכא את הקול שלך". האריס במהלך ביקורה באוניברסיטה, אתמול/רויטרס

לטענת אותה סטודנטית, היה עדיף אילו המימון היה מגיע לאזרחים האמריקנים הנאנקים תחת מחירי הדיור והבריאות במקום "להבעיר את ישראל ולתמוך בסעודיה ומה לא". לדבריה, היא הרגישה שהיא חייבת להעלות את הנושא ואמרה: "זה משפיע על חיי ועל אנשים שחייהם חשובים לי מאוד".

"אני שמחה שעשית זאת", השיבה האריס. "מדובר בעובדה שאסור לדכא את הקול שלך, את נקודת המבט שלך, את החוויה שלך, את האמת שלך ושיש לשמוע זאת. זה אחד הדברים שאנו נלחמים עליהם בדמוקרטיה".

לדברי סגניתו של ג'ו ביידן, "האחדות לעולם לא צריכה לבוא על חשבון לומר למישהו באופן אישי כי למען האחדות, 'תהיה בשקט לגבי זה, אתה מדכא את הדבר הזה. בואו לא נתמודד עם הדבר הזה'. זו לא אחדות. אחדות אמיתית היא שלכולם בחדר הזה יש קול".

"הנקודה שאת מעלה לגבי מדיניות הקשורה למזרח התיכון, למדיניות חוץ - עוד יש לגביה ויכוחים בריאים במדינה שלנו על מה היא הדרך הנכונה, ואסור לדכא את קולו של איש בנושא הזה".

היעדר הגינוי של האריס לדבריה הקשים של הסטודנטים ביחס לישראל הוביל לביקורת מצד רפובליקנים ואחרים. הדובר של הסנאטור הרפובליקני טד קרוז אמר על חילופי הדברים: "לא ייאמן".

כיפת ברזל באיזור ירושלים, 15 ביוני 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ההצעה לממן את חידוש מלאי הטילים המיירטים עברה ברוב מוחץ. סוללת "כיפת ברזל" באזור ירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully