וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממליכי המלכים: 2 המפלגות שיקבעו את הקנצלר הבא של גרמניה

29.9.2021 / 16:52

הירוקים מהשמאל והדמוקרטים החופשיים מהימין סיימו במקום ה-3 וה-4 בבחירות, והמפלגות הגדולות זקוקות להן להקמת קואליציה. המנהיגים הצטלמו יחד לסלפי, אף שהודו כי יש פערים גדולים. מרקל בירכה את שולץ, סגנה ומועמד הסוציאל-דמוקרטים שמפלגתו ניצחה בבחירות

בווידאו: ניצחון דחוק לסוציאל-דמוקרטים על מפלגתה של מרקל/צילום: רויטרס

מנהיגי מפלגת הירוקים והדמוקרטיים החופשיים בגרמניה הצטלמו היום (רביעי) יחד בתמונת סלפי מחויכת, ואמרו כי הם מנסים למצוא מכנה משותף עם תחילת השיחות על הצטרפות לקואליציה משולשת לאחר הבחירות ביום ראשון. התמונה של מנהיגי הירוקים, אנאלנה ברבוק ורוברט האבק, יחד עם מנהיג הדמוקרטים-חופשיים, כריסטיאן לינדר ומזכ"ל המפלגה פולקר וויזינג, נועדה ככל הנראה לשלוח מסר מעודד.

"בחיפושים אחרי ממשלה חדשה, אנחנו מבקשים למצוא מכנה משותף ולגשר על הפערים ואפילו למצוא כמה", נכתב מתחת לתמונה שבה כולם נראו מחייכים. "זמנים מרגשים". כל הארבעה פרסמו היום בבוקר את התמונה באינסטגרם, שהפכה לבמהרה לוויראלית וגררה שלל תגובות. הרשת החברתית פופולרית בקרב מצביעים צעירים, שהיו מקור הקולות המרכזי של שתי המפלגות.

שתי המפלגות, משני צדי המתרס הפוליטי, חלוקת ביחס לסוגיות מרכזיות רבות, החל מהגנה על הסביבה ועד לתחום הפיננסי. ואולם, שתיהן יכריעו כיצד את תיראה הממשלה הבאה, בעקבות הניצחון הדחוק של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית והצניחה בכוחו של הגוש השמרני של הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל.

מנהיגי מפלגת הירוקים ומפלגת הדמוקרטיים החופשיים של גרמניה, 29 בספטמבר 2021. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
"זמנים מרגשים". הסלפי של מנהיגי הירוקים והדמוקרטים החופשיים/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

שתי המפלגות הגדולות, שלראשונה קיבלו פחות מ-30% מהקולות, זקוקות לגייס את הדמוקרטיים החופשיים מהימין מרכז ואת הירוקים מהשמאל כדי להשיג רוב בפרלמנט ולהקים קואליציה חדשה. האחרונות הסכימו לקיים שיחות אחת עם השנייה לפני שיתחילו במשא ומתן עם המפלגות הגדולות.

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שמועמדה לתפקיד הקנצלר הוא שר האוצר הנוכחי אולף שולץ, אמרה אתמול כי היא מקווה לשוחח השבוע עם שתי המפלגות על האפשרות להקים יחד קואליציה. ואולם, וולפגנג שמידט, בכיר במפלגה וסגנו של שולץ, אמר היום כי הוא סבור שהשיחות יתחילו לכל המוקדם בשבוע הבא.

שולץ, שקיבל היום את בירכתה של הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל על ניצחונו בבחירות, אמר כי הוא מעוניין להגיע להסכם קואליציוני לפני חג המולד.

עוד בוואלה!

התרחישים בגרמניה: ממשלת שמאל, קואליציה גדולה או בחירות חוזרות

לכתבה המלאה
אולף שולץ, מועמד המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, במפגש של חברי הסיעה בפרלמנט אחרי הבחירות, ברלין, גרמניה, 29 בספטמבר 2021. רויטרס
רוצה להקים ממשלה חדשה עוד לפני חג המולד. שולץ/רויטרס

תחת הנהגתו של שולץ, רשמו הסוציאל-דמוקרטים התאוששות מרשימה בהשוואה לבחירות הקודמות ב-2017, כשעלו ב-5% וקיבלו 25.7% מהקולות. הגוש השמרני צנח ל-24.1%, התוצאה הגרועה ביותר שלו אי-פעם, אחרי קמפיין רווי תקלות של היורש המיועד של מרקל, ארמין לאשט.

אל המקום השלישי הגיעו הירוקים עם 14.8% מהקולות - ההישג הטוב ביותר שלהם אי-פעם - והדמוקרטים החופשיים סיימו במקום הרביעי, עם 11.5%. שתיהן לא הסתירו את האתגר העומד בפניהן כדי להקים ממשלה.

כשנשאלה ביום שני על הדמיון בין שתי המפלגות, התדבחה מנהיגת הירוקים ברבוק: "אני בערך באותו הגיל של כריסטיאן לינדר והוא ורוברט האבק גברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully