וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוודור: 116 הרוגים במהומות בבית כלא במערב המדינה

30.9.2021 / 8:52

הנשיא הכריז על מצב חירום בבתי הסוהר אחרי הקרבות הקטלניים בין כנופיות לסחר בסמים בגואיאקיל, שכללו שימוש בנשק חם וברימונים. ראשיהם של חלק מהאסירים נערפו. "מעולם לא היה אירוע כזה, או קרוב לזה, בהיסטוריה של המדינה"

בווידאו: תיעוד מתוך הכלא באקוודור אחרי ההשתלטות על המהומות/צילום: רויטרס

לפחות 116 אסירים נהרגו בקרבות בין אסירים המצוידים בנשק ורימונים בכלא בגואיאקיל, אקוודור - כך מסרו הלילה (חמישי) גורמים רשמיים במדינה, יממה לאחר פרוץ המהומות. הקרבות התנהלו בין אסירים המקושרים לכנופיות סמים מקסיקניות בבתי הסוהר במדינה. כ-80 איש נוספים נפצעו, והרשויות אמרו כי אלו המהומות הקטלניות ביותר בהיסטוריה של בתי הכלא במדינה. לפחות חמישה מההרוגים היו ערופי ראש.

הנשיא גיירמו לאסו הכריז על מצב חירום בבתי הכלא, שיאפשר לחיילים ולשוטרים להתפרס במתחמי הכליאה במדינה. לאסו, שנראה מזועזע מהטבח, אמר במסיבת עיתונאים כי מה שאירע הוא "רע ועצוב". הוא הודה שהוא לא יכול להבטיח שהרשויות השתלטו על המתקן. גואיאקיל, עיר הנמל המרכזית של אקוודור, היא מוקד מרכזי לסחר בקוקאין מדרום אמריקה צפונה, במיוחד לארצות הברית.

"זה מצער שבתי הכלא הופכים לטריטוריות לקרבות שליטה של כנופיות פשע", הוסיף נשיא אקוודור, שהבטיח לפעול ב"נחישות מוחלטת" כדי להשתלט מחדש על כלא "ליטורל" ולמנוע את התפשטות האלימות לבתי כלא נוספים.

נשיא אקוודור הוסיף כי הוקמו מוקדי סיוע לקרובי משפחות האסירים, שבהם יחולק מזון ותינתן תמיכה פסיכולוגית. הוא הוסיף כי הרשויות יאיצו את יישום תכנית בסך 24 מיליון דולר לשדרוג בתי הכלא, והיא תתחיל בהשקעה בתשתיות ובטכנולוגיה בכלא "ליטורל".

חיילים בודקים אמבולנס בבית כלא בעיר גואיאקיל, אקוודור, אחרי מהומות קטלניות, 28 בספטמבר 2021. רויטרס
חיילים בודקים אמבולנס בכניסה לבית הכלא, אתמול/רויטרס

תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות הראו עשרות גופות בתאים מספר 9 ומספר 10 ומראות שנלקחו משדה קרב. המשטרה אמרה כי חלק מהגופות אותרו בצינורות של בית הכלא. מחוץ לחדר המתים של המתחם, קרובי משפחתם של הקורבנות בכו וחלקם תיארו בפני הכתבים את האכזריות שבה יקיריהם נרצחו.

"מעולם לא היה אירוע כזה, או קרוב לזה, בהיסטוריה של המדינה", אמרה לדי זונייגה, לשעבר שרת המשפטים ונשיאת המועצה הלאומית לשיקום. היא הביעה צער שלא ננקטו צעדים למניעת מעשי טבח נוספים בעקבות המהומות האחרונות.

27 אסירים נהרגו בהתפרעויות בשני בתי כלא בחודש יולי, בתקרית שאילצה את הממשלה להכריז על מצב חירום. בחודש פברואר, 79 אסירים נהרגו בקרבות בשלושה בתי כלא באקוודור.

בני משפחה של אסירים ממתינים בכניסה לבית כלא בעיר גואיאקיל, אקוודור, אחרי קרבות קטלניים בין אסירים, 
28 בספטמבר 2021. רויטרס
קרובי משפחה מחוץ לבית הכלא, אתמול/רויטרס

מריו פזמיניו, ראש המודיעין הצבאי לשעבר של אקוודור, אמר כי שפיכות הדמים האחרונה מראה כי "הפשע המאורגן הבינלאומי חדר" אל תוך בתי הכלא במדינה. הוא הוסיף כי הקרטלים המקסיקנים סינלואה וחליסקו פועלים דרך כנופיות מקומיות.

"הם רוצים לזרוע פחד", הוא אמר לסוכנות הידיעות אי-פי והפציר בממשלה להעביר זמנית את השליטה על בתי הכלא למשטרה. "ככל שהם רוצחים בצורה קיצונית ואלימה יותר, כך הם משיגים יותר את מטרתם לשלוט".

פאוסטו קובו, לשעבר ראש שירות בתי הסוהר במדינה, אמר כי לאסירים בבתי הכלא יש כוח שווה, או רב יותר, מאשר למדינה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully