וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום באי לה פלמה הספרדי: הלבה מהר הגעש הגיעה לים

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 3:43

9 ימים לאחר שהחלה לזרום במורד האי, הלבה בהר הגעש קומברה וייחה, הגיעה לאוקיינוס האטלנטי. גורמים רשמיים אמרו כי הלבה הזורמת לים עלולה לעורר פיצוצים ועננים רעילים. במקביל, הממשלה הודיעה על חבילה ראשונה של 10.5 מיליון אירו, הכוללת כ-5 מיליון אירו לרכישת בתים

בווידאו: התפרצות הר הגעש באי לה פלמה/צילום: רויטרס

לבה מהר הגעש שהתפרץ באי לה פלמה הספרדי, הגיעה לאוקיינוס האטלנטי אמש (שלישי). זאת, תשעה ימים לאחר שהחלה לזרום במורד האי - כך על פי עדות של סוכנות הידיעות רויטרס.

עננים גדולים של אדים לבנים ניגרו מאזור "פלאיה נואבה" כשהלבה הגיעה לאוקיינוס. גורמים רשמיים אמרו כי הלבה הזורמת לים עלולה לעורר פיצוצים וענני גזים רעילים. שירותי החירום של האיים הקנריים קראו לבאים למצוא מיד מקום מחסה. לא דווח על נפגעים עד כה.

הלבה שזורמת בהר הגעש קומברה וייחה מאז 19 בספטמבר, הרסה כמעט 600 בתים ומטעי בננות בלה פלמה. אלפי אנשים פונו ושלושה כפרי חוף נסגרו. ספרד סיווגה אתמול את האי כאזור אסון, מהלך בירוקרטי שיאפשר לה להעביר סיוע חירום לאי.

אישה צופה בלבה מהאי לה פלמה שמגיעה לאוקיינוס האטלנטי, 28 בספטמבר, 2021. רויטרס
ההתפרצות המשמעותית הראשונה של הר הגעש מאז 1971, אתמול/רויטרס
התפרצות לבה מהר הגעש באי לה פלמה, ספרד, 22 בספטמבר 2021. רויטרס
התפרצות הר הגעש, שבוע שעבר/רויטרס

בנוסף לכך, הממשלה הודיעה על חבילת סיוע ראשונה של 10.5 מיליון אירו, הכוללת כחמישה מיליון אירו לרכישת בתים, והשאר לרכוש רהיטים ומוצרי בית חיוניים - כך אמרה דוברת הממשלה איזבל רודריגס.

לבה מהאי לה פלמה מגיעה לאוקיינוס האטלנטי, 28 בספטמבר, 2021. רויטרס
הלבה מגיעה לים, אתמול/רויטרס
התפרצות לבה מהר הגעש באי לה פלמה, ספרד, 22 בספטמבר 2021. רויטרס
התפרצות הר הגעש, שבוע שעבר/רויטרס

אחת התושבות שפונתה בשבוע שעבר מהכפר טקנדה דה אריבה הסמוך, שמחה למצוא את ביתה עדיין עומד ואת חתוליה ללא פגע. "זו הרגשה טובה, תחושה פנטסטית", אמרה גרט וויגרל, בת 75, שנמלטה מאיזור האסון עם חמשת הצבים שלה אך נאלצה להשאיר את החתולים מאחור. "אני מאוד שמחה כי בסופו של דבר הכול בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully