וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר געש התפרץ באי סנט וינסנט אחרי 42 שנה, אלפים נמלטו מבתיהם

יותר מ-16 אלף תושבים באי הקריבי עזבו את בתיהם אחרי התפרצות של הר הגעש לה סופרייר. שתי ספינות סיוע צפויות להגיע אל האי ולפנות את התושבים. "מנסים להיות רגועים ככל האפשר, עשן מכסה את האי"

בווידאו: הר געש התפרץ באי הקריבי סנט וינסנט, אלפים נמלטו מבתיהם/צילום: רויטרס

אלפי תושבי האי הקריבי סנט וינסנט נמלטים מבתיהם לאחר שהר הגעש הממוקם בהר, לה סופרייר, התפרץ אתמול (שישי) וכיסה את האי באפר. ההר, שלא היה פעיל משנת 1979, שב לפעילות בדצמבר שהגיעה אמש לשיאה.

הסימן הראשון לכך שההתפרצות קרובה היה ביום חמישי, כאשר לפתע נראתה כיפת לבה על הר הגעש. ראש הממשלה באי ששטחו משתרע על פני 345 קמ"ר בלבד, ראלף אוורארד גונסאלבס, הורה ליותר מ-16 אלף תושבים באזורים המסוכנים להתפנות מבתיהם.

לאחר מכן, סיסמולוגים ממרכז המחקר הססמי של אוניברסיטת הודו המערבית אישרו כי אכן מתרחשת התפרצות. מאוחר יותר נרשמה התפרצות נוספת כשהאי הוצף בענן עשן בגובה של כ-4,000 מטר.

ענני עפר מהר הגעש "לה סופרייר" באי סנט וינסנט, 9 באפריל, 2021. AP
ענני אפר מכסים את האי וינסנט, אתמול/AP

זאן פאנט, תושב האי המתגורר רחוק באופן יחסי מההר, אמר כי "כאן במקום הבטוח שאני נמצא, אפשר להרגיש ולשמוע את הרעם והפיצוצים. אנחנו רואים כדור עשן ענק שמכסה את האי, מנסים להיות רגועים ככל האפשר".

ראש הממשלה הודיע לתושבים כי שתי ספינות צריכות להגיע לאי על מנת לסייע בפינוי התושבים. על פי התקשורת המקומית, המפונים יועברו למקלטים במקומות אחרים בשרשרת האיים או בשטחים קריביים אחרים שהציעו סיוע, כמו ברבדוס וסנט לוסיה.

עוד בוואלה!

"רואים מהחלון שמיים אדומים": הר געש התפרץ ליד בירת איסלנד

לכתבה המלאה
עשן נפלט מהר הגעש "לה סופרייר" באי סנט וינסנט, 8 באפריל, 2021. רויטרס
אלפי אנשים נמלטו מבתיהם. הר הגעש "לה סופרייר" באי סנט וינסנט, היום/רויטרס

ההתפרצות האחרונה שהתרחשה באי בשנת 1979 גרמה לנזק של יותר ממאה מיליון דולר. ההתפרצות הקשה ביותר שנרשמה, בשנת 1902, הרגה יותר מאלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully