וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי בהולנד חשוד במעורבות בתכנון רצח של ראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 9:23

ארנוד ואן דורן, שהיה בעבר חבר במפלגת הימין הקיצוני עד שהתאסלם, נעצר אחרי שהתנהג בצורה "מחשידה" בסמוך לראש הממשלה רוטה. הוא שוחרר לאחר חקירתו. לאחרונה תוגברה האבטחה סביב רוטה, על רקע הבטחתו להילחם בפשע המאורגן בעקבות רצח העיתונאי ביולי

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה צועד בהאג, 27 בספטמבר 2021. רויטרס
נהג לרכוב על אופניו ולהסתובב ללא אבטחה. רוטה, שלשום/רויטרס

משטרת הולנד עצרה פוליטיקאי בעיר האג בחשד במעורבות במזימה לרצוח את ראש הממשלה מארק רוטה - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת במדינה. מערך האבטחה של רוטה מסר כי ארנוד ואן דורן, מנהיג מפלגת האחדות של האג, נעצר ביום ראשון אחרי "שהתנהג בצורה מחשידה" בעת שהלך בעקבות ראש הממשלה. הוא שוחרר אתמול אחרי שנחקר, ועורך דינו אמר כי הוא לא היה צריך להיעצר משום שלא היה חשד סביר נגדו.

המעצר פורסם אחרי שאתמול דווח כי רוטה זוכה לאבטחה מוגברת בשל החשש שארגון פשע יפגע בו או ינסה לחטוף אותו, לאחר שגורמים הקשורים לסחר לא חוקי בסמים עקבו אחריו. רוטה בן ה-54 אמר אתמול מחוץ לפרלמנט, בתום שיחות על הקמת קואליציה חדשה בראשותו, כי "אבטחה והגנה הן סוגיות שלעולם לא דנים בהן בפומבי".

התביעה בהאג אישרה כי ואן דורן נעצר והוסיפה כי החקירה בעניינו נמשכת. הוא חשוד שניסה להשיג מידע עבור "היערכות לניסיון רצח". לא נמסרו פרטים נוספים. עורך דינו טען כי הוא היה בהאג במשך כשעה לפני שנעצר, אחרי ששתה בבית קפה ובחן חדר כושר לפני שחלף על פני רכב BMW שבו ככל הנראה נסע ראש הממשלה.

עורך דינו של ואן דורן אמר כי המעצר היה תגובה מוגזמת לחששות שעלו לאחרונה ביחס לביטחונו של ראש ממשלת הולנד. "הם לא היוה הגיוניים בדרך שבה הם טיפלו בתיק. זה היה דרמטי מאוד", אמר. "הם עצרו אותו למשך 30 שעות".

זירת הירי בעיתונאי פייטר דה פריס באמסטרדם, הולנד, 6 ביולי 2021. רויטרס
זירת רצח העיתונאי באמסטרדם, יולי/רויטרס

האיום על רוטה צף כחודשיים לאחר הרצח של העיתונאי פיטר דה פריס, שעסק בעולם הפשע בהולנד. הירי זעזע את המדינה, שבה השימוש בכלי נשק הוא נדיר, אך מספר מקרי הרצח הקשורים לפשע המאורגן נמצא בעלייה בשנים האחרונות.

רוטה, מנהיג המפלגה השמרנית, נמצא בתפקיד מאז 2010 והוא הבטיח להיאבק בארגוני הפשיעה בעקבות הרצח של העיתונאי. בימים שבשגרה, הוא נוהג לרכוב על אופניו ברחבי האג, עם מעט מאוד, או כלל בלי אבטחה. בעיתון "הטלגרף" דווח כי רוטה מוגן ב"אמצעים נראים ובלתי-נראים" מאז שנחשפו האיומים על חייו. עוד דווח כי "זקיפים" הקשורים לרשת סחר בסמים המוכרת בשם "מוקרו" נצפו בסמוך לרוטה, מה שהדאיג מאוד את שירותי הביטחון.

ואן דורן היה בעבר חברת במפלגת "החירות" הימנית קיצונית בהנהגת חירט וילדרס, הידועה בהתנגדותה לאסלאם ולמהגרים - אך ב-2013 הוא הפתיע את חבריו כשהודיע שהתאסלם ומאז הוא התנער מאורח חייו הקודם.

וילדרס, בדרך כלל מבקר חריף של רוטה, איחל לו בריאות ואמר כי הדיווחים על איומים על חייו הם "מזעזעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully