וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב הפלילים ההולנדי שנורה באמסטרדם מת מפצעיו: "נלחם עד הסוף"

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 16:39

פייטר דה פריס בן ה-64 נאבק על חייו במשך שבוע, אחרי שנורה לאחר צאתו מאולפני הטלוויזיה. הירי בכתב הפלילים המפורסם עורר זעם בהולנד ובאירופה כולה. "אנחנו חייבים לו עשיית צדק", ספד לו ראש הממשלה

העיתונאי ההולנדי פייטר דה פריס 15 ביוני 2021. רויטרס
קיבל איומים מהעולם התחתון. דה פריס/רויטרס

כתב הפלילים ההולנדי פייטר דה פריס מת היום (חמישי) מפצעיו שבוע אחרי שנורה באמסטרדם. הירי בדה פרייס בן ה-64, שהיה אחד העיתונאים הבולטים במדינה, עורר תגובות נזעמות במדינה ובאירופה.

"פייטר נלחם עד הסוף, אבל לא הצליח לנצח בקרב הזה. הוא מת כשהוא מוקף באנשים שאהבו אותו", מסרה משפחתו בהצהרה שפורסמה על ידי הרשת הציבורית RTL, שבה עבד בתור כתב פלילים. הוא נורה אחרי שיצא מאולפניה בעיר. "הוא חי לפי המוטו שלו: 'מי שכורע ברך לא יכול להיות חופשי'".

דה פריס נחשב לכוכב בהולנד, והופיע כפרשן בתוכניות פשע בטלוויזיה וכמומחה בעל מקורות באכיפת החוק ובעולם התחתון. אחת הפרשות המרכזיות שהוא סיקר אותן הייתה חטיפתו של איל הבירה פרדי הייניקן ב-1983. העיתונאי קיבל בעבר איומים מאנשי העולם התחתון. ב-2013, החוטף של הייניקן הורשע באיומים נגדו והוא מרצה מאסר עולם בשל מעורבותו בחמישה מעשי רצח.

בערוץ RTL ספדו לו. "ההשפעה של פייטר חזקה יותר מכל מעשה שנאה. אנחנו נמשיך לדבר באופן חופשי על העוולות וחוסר הצדק בחברה שלנו, כפי שהוא עשה במשך כל חייו", מסרה הרשת.

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה הבטיח למצוא את האחראים לרצח של העיתונאי "הנחוש וחסר הפחד". "יש לנו חובה עבור פייטר דה פריס להבטיח שהצדק ייעשה. אנחנו לא יכולים לסבול, ולעולם לא נסבול, דברים מסוג זה בהולנד. מעשה פחדנות שכזה לא יכול שלא להיענות בעונש", צייץ ראש הממשלה.

שר המשפטים אמר לפני ההודעה על מותו של דה פריס כי חקירת הרצח תבדוק גם אם הממשלה סיפקה לכתב המאוים אבטחה הולמת.

ב-2019, רידואן תאגי, העומד לדין על רצח וסחר בסמים, נקט צעד יוצא דופן כשהכחיש בהצהרה פומבית דיווחים שלפיהם איים להרוג את דה פריס. דה פריס שימש יועץ של עד מדינה בפרשה נגד תאגי ושותפיו. עורך דינו הקודם של נביל נורה למוות ברחוב באמסטרדם בספטמבר של אותה שנה.

הוא זכה בפרס אמי ב-2008 על חקירת היעלמותה של הנערה נטלי הולוויי בארובה ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully