וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כלי טיס לא מזוהים תקפו מיליציות פרו-איראניות בגבול עיראק-סוריה

עודכן לאחרונה: 28.9.2021 / 15:32

לדברי גורמים צבאיים ותושבים, התקיפות בוצעו מדרום לעיר מיאדין שבמחוז דיר א-זור בצפון-מזרח סוריה, באזור שנעשה למוקד מרכזי עבור חלק מהמיליציות, בעיקר מעיראק. תושבים סיפרו שהלוחמים נראו מסיירים ברחובות בכוננות מוגברת. התקיפות לא דווחו תחילה בתקשורת הסורית

בווידאו: נפתלי בנט מדבר על איראן באו"ם/צילום: רויטרס

כלי טיס לא מזוהים תקפו הלילה (שלישי) בסיס הממוקם בגבול עיראק-סוריה, שמנוהל על ידי מיליציות פרו-איראניות הנתמכות על ידי איראן - כך לדברי גורמים צבאיים ותושבים שמתגוררים באזור.

לדברי הגורמים, התקיפות היו מדרום לעיר מיאדין שבמחוז דיר א-זור בצפון-מזרח סוריה, באזור שנעשה למוקד מרכזי עבור כמה מהמיליציות, בעיקר מעיראק, מאז שכוחות המדינה האסלאמית (דאע"ש) נדחקו החוצה לפני כמעט ארבע שנים.

התושבים סיפרו כי לוחמי המיליציות הפרו-איראניות נראו מסיירים ברחובות בכוננות מוגברת, וכי הם ראו אמבולנסים נוסעים במהירות לפאתי העיר לאחר שכמה פיצוצים נשמעו.

"לוחמי מיליציות חרדים קראו להולכי רגל ולמכוניות לפנות את מרכז העיר ואת הרחובות הראשיים סביבו", אמר תושב האזור לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי המקורות הצבאיים והתושבים, המיליציות שולטות כעת בעיירה, שהינה סונית בעיקרה.

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית מדרום לחאלב, 20 ביולי 2021. צילום מסך, צילום מסך
התקיפות לא דווחו מיד בתקשורת הסורית, הכחישו את קיום המיליציות./צילום מסך, צילום מסך

התקיפות האוויריות לא דווחו תחילה בתקשורת הממלכתית הסורית, שהכחישה בעבר כי אלפי לוחמי מיליציות פרו-איראניות פרוסים בחלקים נרחבים במדינה.

ישראל, שמרגישה את ההשפעה האזורית הגוברת והנוכחות הצבאית של איראן בסוריה, אמרה בעבר כי ביצעה מאות תקיפות בסוריה כדי להאט את ההתבוססות האיראנית.

הדיווח על התקיפות הגיע לאחר שאמש אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בנאומו באו"ם כי ישראל תפעל נגד מתקני הגרעין של איראן על רקע ההתקדמות המשמעותית בתוכנית הגרעין שלה והיעדר התגובה מצד הקהילה הבינלאומית. "תכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת מים וכמותה גם הסובלנות שלנו. מילים לא עוצרות את סיבוב הצנטריפוגות", אמר בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully