וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף שמור של אסירים פליליים התגלה כבנוי על כלונסאות - האסירים פוזרו

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 21:06

לוואלה! נודע כי בבדיקה גיאולוגית נמצא כי אגף 21 בבית הסוהר אשל שבדרום בנוי באופן שמאפשר בריחה, בדומה לכלא גלבוע שממנו נמלטו שישה אסירים ביטחוניים. האגף נסגר ובימים הקרובים יתבצעו בדיקות הנדסיות באגפים נוספים בכלא

בווידאו: מעצר שני המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע בג'נין/צילום: דובר צה"ל

אגף שמור של אסירים פליליים בבית הסוהר אשל שבדרום נסגר לאחר שבבדיקה גיאולוגית נמצא כי הוא בנוי על כלונסאות באופן שמאפשר בריחה, בדומה לאגף בכלא גלבוע שממנו נמלטו האסירים הביטחוניים, כך נודע היום (ראשון) לוואלה!.

תחילה, פונה האגף לצורך הבדיקות, שבוצעו בעקבות הבריחה מכלא גלבוע. אחרי שהתגלה הכשל בבנייה, הוא נסגר. בדיקות הנדסיות יתבצעו באגפים נוספים בכלא במהלך הימים הקרובים.

בית הסוהר אשל הסמוך לבאר שבע, פברואר 2017. לירון מולדובן
אגף שלם בנוי על כלונסאות. בית הסוהר אשל/לירון מולדובן

ביום שישי, פרסם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, את שמות חברי הוועדה הממשלתית לבדיקת מחדל בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע לפני כשלושה שבועות.

בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס ד"ר אלוף (במיל') מנחם פינקלשטיין, שכיהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז. קודם לכן שירת בשורת תפקידים משפטיים בצה"ל, ושימש בין היתר כסנגור הצבאי הראשי, התובע הצבאי הראשי והפרקליט הצבאי הראשי.

שני חברי הועדה הנוספים יהיו פרופ' אפרת שהם, ראש החוג לקרימינולוגיה במכללה האקדמית אשקלון. שחקרה את שב"ס במשך שנים, בין היתר גם מהומות ושביתות רעב, ואריק ברבינג - ששירת 27 שנים בשב"כ ושימש כראש אגף בארגון. ברבינג עסק במהלך שירותו בסיכול פעילויות טרור מהכלא.

בית סוהר אשל, מתחם כלא באר שבע. פברואר 2017. לירון מולדובן
בדיקות הנדסיות יתבצעו באגפים נוספים. בית הסוהר אשל/לירון מולדובן

אחרי הבריחה מכלא גלבוע, צוות הסוהרים בכלא אשל הסמוך לבאר שבע ערך בדיקת תקינות סורגים ומבנה באגף של אסירי חמאס. במהלך הבדיקה, אסיר ביטחוני שפך מים רותחים על אסיר וגרם לו כוויות. הסוהר טופל במקום ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה.

צוות סוהרי הביטחון השתלט על האסיר והעביר אותו לתא בידוד. האסיר, בן 53 ממזרח ירושלים שפוט ל-30 שנות מאסר בגין ניסיון רצח, ושוהה במאסר מאז 2014.

סוהר מותקף במים חמים על ידי אסירים לאחר בריחת האסירים מכלא גלבוע 12 בספט 2021. מערכת וואלה!, צילום מסך
תקיפת הסוהר בכלא אשל לאחר הבריחה מכלא גלבוע/צילום מסך, מערכת וואלה!

חפירת המנהרה בכלא גלבוע בוצעה ממש מתחת לאף של הסוהרים. גורם בכיר אמר לוואלה! כי היא בוצעה לרוב לאור יום, וכי באחת הפעמים סוהר אף הגיע לתא של האסירים הביטחוניים בזמן חפירת המנהרה, אך לא הבין זאת.

הסוהר הגיע לתא כשבידו הודעה להעביר לאסיר מונדאל אינפיעת יעקוב, בעת שזה חפר את פתח היציאה. חברו לתא, האסיר מחמוד עבדאללה אל-עארדה, ניגש מיד לסוהר, שעמד מחוץ לתא, והסביר לו כי מונדאל עייף מאוד והלך לישון. הסוהר התעקש לדבר עם מונדאל, אך לשווא. עארדה הצליח לשכנעו כי מונדאל אכן ישן, וכי הוא ימסור לו את ההודעה. הסוהר ויתר ועזב את התא. אם היה מתעקש לדבר בעצמו עם מונדאל או פותח את דלת התא, המחדל היה נמנע.

  • עוד באותו נושא:
  • כלא אשל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully