וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי: "מנענו הלילה פיגועים משמעותיים, שיכלו לצאת לי-ם או נתניה או כל מקום אחר"

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 18:34

הרמטכ"ל טען כי סדרת המעצרים ברחבי הגדה הלילה, במסגרתה נפגעו שני לוחמי דובדבן באורח קשה, הביאה "הישג משמעותי". ביחס לפציעת השניים הוסיף כי "יש פה מה לתחקר ומה ללמוד כמו כל פעילות מבצעית". תחקיר ראשוני: ככל הנראה בעיית בטיחות חמורה במהלך חילופי האש

בווידאו: הרמטכ"ל מתייחס לפעולת צה"ל בגזרת ג'נין/צילום: דו"צ

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום (ראשון) כי סדרת המעצרים ברחבי הגדה הלילה, במסגרתם נפצעו שני לוחמי יחידת דובדבן, הביאה "הישג משמעותי" ומנעה "פיגועים משמעותיים". לדבריו, "אלו פיגועים שיכלו לצאת לירושלים, לנתניה, לתל אביב, לעפולה ולכל מקום אחר".

כוכבי שיבח את שיתוף הפעולה בין הכוחות השונים. "זה הישג מודיעיני מבצעי וזה שיתוף פעולה יוצא מן הכלל של צה"ל, שב"כ, ימ"מ - יישר כוח לכולם", אמר, "צריך לזכור ולהזכיר לכולנו שהסיכולים האלה מתבצעים עשרות פעמים מדי שבוע. זה מה שמייצר למדינת ישראל הגנה אבטחה וביטחון באזור יהודה ושומרון וזה לא רק באזור הזה".

בכל הנוגע לפציעת הלוחמים, אמר כוכבי כי "יש פה מה לתחקר ומה ללמוד כמו כל פעילות מבצעית, אבל דבר אחד ברור - יש פה חתירה למגע ויש פה תוצאה מבצעית של פגיעה שסיכלה בצורה מאוד רצינית את הרשת הזו שפעלה בכל מרחב מנשה ובנימין". בהודעת דובר צה"ל נמסר כי בצבא בוחנים את האפשרות שהשניים נפגעו מאש צה"ל. "הלוחמים באירוע פעלו במקצועיות ובאומץ רב. מכאן אני שולח איחולי החלמה ללוחמים הפצועים מההיתקלות הלילה", הוסיף הרמטכ"ל.

ראש המטה הכללי, אביב כוכבי וכוחות צהל בדיונים בליל המעצרים בכפר בוריק ליד ג'נין בו נפצעו 2 חיילי יחידת דובדבן 26 בספט 2021. דובר צה"ל
"הלוחמים באירוע פעלו במקצועיות ובאומץ רב". כוכבי/דובר צה"ל

תחקיר ראשוני: ככל הנראה בעיית בטיחות חמורה במהלך חילופי האש

מתחקיר ההיתקלות עולה כי סרן ד', מפקד הפלגה שנפצע קשה, דיווח בקשר בשעה 4:00 לפנות בוקר על כיתור המבנה שבט הסתתר לפי המודיעין אחד המבוקשים. מדובר במבנה מוקף בבתים, ושב"כ התריע מראש כי עלולה להיפתח מהם אש בטווח הקרוב.

בעוד הקצין והקשר שלו עומדים סמוך למבנה, יצא המבוקש אל חצר הבית ופתח באש מנשק קל לעבר הכוחות. לפי העדויות מהשטח עלה כי סרן ד' והקשר שלו רס"ל י', לוחם ותיק ביחידה, חתרו למגע כדי לשפר עמדת ירי, ולפתוח לעבר המחבל באש.

בתוך שניות התקבל הדיווח בקשר על כך שמפקד הפלגה והקשר שלו נפגעו מאש. בצה"ל התעקשו כי השניים לא זוהו כמחבלים, אלא כי ככל הנראה במהלך חילופי האש נוצרה בעיית בטיחות חמורה. שאר לוחמי היחידה השתלטו במהירות על המחבל ונטרלו אותו. אולם, במרחב הפתחו במהירות הפרות סדר אלימות ונשמעה אש באזור. לקראת סיום המעצר, חמושים פלסטינים פתחו באש מרכב חולף לעבר הכוחות, אך איש לא נפצע.

על פי התחקיר, הקצין והלוחם אובחנו כפצועים במצב קשה מאוד על ידי פרמדיק וחובש. למקום הוזעק מסוק, שפינה את השניים. סגן מפקד היחידה נטל את הפיקוד, והוביל את הכוחות בצורה מאובטחת מחוץ לכפר, כשברקע הפרות סדר אלימות שכללו השלכת מטעני חבלה. על פי גורמים בצה"ל, מהתקרית עולות שאלות קשות, והתחקיר טרם הסתיים.

עוד בוואלה!

זיהוי המחבלים, הירי לעבר הלוחמים והשאלות הקשות | מאחורי מבצע המעצרים ביהודה ושומרון

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל בכפר בורקין ליד ג'נין, 26 בספטמבר, 2021. תמונות גולשים
כוחות צה"ל בכפר בורקין, הבוקר/תמונות גולשים

פציעת החיילים התרחשה במהלך פעילות מבצעית משותפת של דובדבן ושב"כ לפגיעה בתשתיות חמאס בגדה המערבית, בכפרים באזור ג'נין וברמאללה. החיילים מאושפזים בבית החולים רמב"ם במצב קשה, ללא סכנה לחייהם. מדובר צה"ל נמסר כי נסיבות פציעת הלוחמים ייבחנו כחלק מתחקור המבצע.

במהלך העימותים, שהתרחשו לאורך הלילה ועד לשעות הבוקר בכמה מוקדים, נהרגו חמישה מחבלים. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בביקורו בארצות הברית כי ההרוגים "עמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המידי". בעקבות האירוע, דובר צה"ל רן כוכב הזהיר מירי רקטות מרצועת עזה בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully