וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום בן 40 שנה: שקית ביסלי משנות ה-80 נסחפה לחוף בתל אביב

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 18:41

משפחה שבילתה בחוף נתקלה בפסולת שנסחפה מהמים, ולאחר רתיעה ראשונית זיהתה כי השקית אינה דומה לזו שנמצאת בסופר. העיצוב הייחודי כי מדובר במהדורת מבצע מיוחדת מתחילת שנות ה-80. השרה זנדברג הדגישה את הסכנה שמדגים הממצא החריג: "הפלסטיק - איום ממשי על הים"

שקית של חטיף ביסלי נפלטה אתמול (שבת) מהים בתל אביב לאחר 40 שנה. המשפחה שנתקלה בשקית בזמן בילוי בחוף נרתעה תחילה מהפסולת שנסחפה מהמים, אך במבט שני הבחינה כי אינה שגרתית, ונושאת גרפיקה שהייתה מזוהה עם מבצע של חברת אסם בתחילת שנות ה-80.

"החלטנו לתפוס קצת שמש לפני הסוכה והחגיגות. בהתחלה הוצאנו את הילדים, ממש נגעלנו מהזבל שהים הקיא החוצה", סיפר לוואלה! ליאור, שמצא את שקית החטיף, "רק אחר כך הבנו את גודל ההיסטוריה שהים הביא איתו". לדבריו, המבצע כלל ניקוד על איסוף שקיות, אותו ניתן היה להמיר לחוברות בישול של אסם.

שקית ביסלי שנסחפה לחוף יפו. ללא, מערכת וואלה!
פיסת היסטוריה. שקית הביסלי בחוף/מערכת וואלה!, ללא
שקית ביסלי שנסחפה לחוף יפו. ללא, מערכת וואלה!
"נזק עצום לסביבה". שקית הביסלי שנמצאה/מערכת וואלה!, ללא

לצד הגילוי המרגש, העובדה שהשקית נשמרה כמעט במצב חדש הדגימה את הסכנה שמציגה השלכת פסולת לסביבה. "זה פשוט לא ייאמן שהזבל שאנחנו זורקים לים נשמר כל כך הרבה שנים", אמר ליאור. "תחשבו על הנזק שנגרם לכל בעלי החיים בים. אנחנו מתעללים בטבע".

הדאגה משתקפת בנתוני עמותת "צלול". סקר שערכה העמותה מעלה כי מוצרי פלסטיק חד פעמיים, דוגמת שקית הביסלי, מהווים כ-76% מסך פריטי הפסולת הנאספים בחופי הים. אותם חומרים אינם מתכלים וממשיך להזיק לסביבה ללא תוקף. "השקית שנפלטה לים, עשרות שנים לאחר שנזרקה, היא הוכחה לכך שהפסולת שאנו משאירים מאחורינו כלאחר יד לא נעלמת", אמרה מנכ"לית צלול, מאיה יעקבס.

"אנחנו בשעת השין לשמירה על הים", הבהירה יעקבס. "האנושות מזהמת את הים בכל כך הרבה דרכים: פסולת, פלסטיק חד פעמי ומיקרו פלסטיק, דיג תעשייתי, קידוחי גז ונפט והזרמת שפכים. שמירה על הים נקי מפסולת ופלסטיק היא אחריות של כל אחד מאיתנו והיא עניין של חיים ומוות. חשוב להבין שאם אין ים - אין חיים. בואו נשמור את הנוסטלגיה של 40 שנה לביסלי לתכניות טלוויזיה ולא כאשפה בחופי הים".

עוד בוואלה!

"תעלומה": זיהום מים חריג בחוף פלמחים השבית שני מתקני התפלה

לכתבה המלאה
חוף ים תל אביב. ראובן קסטרו
זיהום בחופי תל אביב, ארכיון/ראובן קסטרו

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג קראה להגביר את המאבק בהשלכת הפסולת בחופים. "הפלסטיק גורם לנזקים עצומים לסביבה. הוא נשאר בטבע למשך מאות שנים ופוגע בבעלי החיים וגם בבריאות שלנו. הפגיעה בים ובחופים היא משמעותית במיוחד, שם 90% מהפסולת מקורה בפלסטיק. הפעילות האנושית יוצרת מצב בלתי נסבל של איום ממשי על הסביבה הימית והחופית שלנו".

"המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול למניעת הגעת פסולת לים ולהגברת רמת הניקיון בחופים דרך אכיפה, פיקוח הסברה והקמת תשתיות. בעידן של משבר אקלים הולך ומחריף, זו חובתנו לשמור על הטבע ולמזער את הפגיעה בו, למען ההווה שלנו ועתיד ילדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully