וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באו"ם: נותנים לישראל שנה אחת לסגת מהשטחים - או שנפנה להאג

עודכן לאחרונה: 27.9.2021 / 11:14

בסרטון שהוקלט מראש, יו"ר הרשות הפלסטינית נשא דברים בעצרת והציב "אולטימטום" לישראל, וטען כי אם היא לא תעמוד בו הרשות תפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג. "במהלך השנה הזו אנו מוכנים לנהל מו"מ על סימון הגבול ופתרון שאר סוגיות הליבה", אמר. "לא מצאנו פרטנר בישראל"

בווידאו: עבאס בעצרת האו"ם/צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא דברים היום (שישי) בעצרת הכללית השנתית של האו"ם בניו יורק, וטען כי הרשות מציבה לישראל אולטימטום, ונותנת לה "שנה אחת לסגת מכל השטחים הפלסטינים", אחרת תפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג.

בסרטון שהוקלט מראש, אמר אבו מאזן כי "במהלך השנה הזו אנו מוכנים לנהל מו"מ על סימון הגבול ופתרון שאר סוגיות הליבה. אם זה לא יקרה נשקול למשוך את ההכרה בישראל בקווי 1967 ונלך לבית הדין הבינלאומי הגבוה לצדק בהאג".

בנאומו, אמר אבו מאזן כי ישראל לא מקיימת ההסכמים שעליה היא חתומה, וכי היא מסרבת לכל יוזמות השלום. "לא מצאנו פרטנר בישראל המאמין בפתרון שתי המדינות", אמר. עוד אמר כי ישראל "מיישמת חוקים ועורכת משפטים לגירוש פלסטינים משכונות שייח ג'רח וסילוואן". כמו כן ציין כי הרשות הפלסטינית תמשיך לפעול לשחרור כל האסירים הפלסטינים שכלואים בישראל.

נאום אבו מאזן באו"ם. 24 בספטמבר 2021. רויטרס
אבו מאזן בעצרת האו"ם, היום/רויטרס

מוקדם יותר נשא דברים נשיא לבנון, מישל עאון, ואמר כי הוא קורא לחדש את השיחות העקיפות עם ישראל על שרטוט הגבול הימי. בהודעה שהקליט מראש, דיבר עאון על האתגרים הגדולים שממתינים לממשלה החדשה שהוקמה במדינה, וביקש מימון מהקהילה הבינלאומית כדי לשקם את הכלכלה מוכת המשברים. בהמשך צפוי לנאום יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

"אנו סומכים על הקהילה הבינלאומית שתממן פרויקטים חיוניים, בין אם במגזר הציבורי או הפרטי, על מנת להחיות את המחזור הכלכלי ולייצר הזדמנויות עבודה חדשות", אמר עאון בהקלטה. כמו כן, התייחס עאון לבעיות השחיתות והניהול במדינה, שלדבריו תרמו למשבר הפיננסי חסר התקדים במדינה.

עוד בוואלה!

ביידן בעצרת האו"ם: "רחוקים מפתרון שתי המדינות; נמנע מאיראן נשק גרעיני"

לכתבה המלאה
נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם 11 בפברואר 2020. רויטרס
ינאם בעצרת האו"ם. אבו מאזן בעצרת, 2020/רויטרס

העצרת הכללית של האו"ם נפתחה ביום שלישי, בעיצומו של משבר הקורונה העולמי, ההתחממות הגלובלית והמתיחות הגוברת בין המעצמות. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן היה מנהיג המדינה השני שעלה לנאום בעצרת, אחרי נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, והוא התייחס בהרחבה למאבק בקורונה, לנסיגה מאפגניסטן, לגרעין האירני וכן לסכסוך הישראלי פלסטיני.

ביידן אמר כי ארצות הברית מחויבת "למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אך ציין כי הממשל מוכן לחזור לשיחות אם טהראן תעשה זאת גם. בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר הנשיא האמריקני כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית. עם זאת, הדגיש כי "אנחנו רחוקים מזה כרגע אבל חייבים להמשיך לנסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully