וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בעצרת האו"ם: "רחוקים מפתרון שתי המדינות; נמנע מאיראן נשק גרעיני"

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 8:39

נשיא ארה"ב קרא בנאום בעצרת לחסן את העולם נגד קורונה, ואמר כי "ארה"ב תהיה מעורבת רק במלחמות עם מטרות ברורות". ביידן הוסיף כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח שישראל תהיה יהודית ודמוקרטית. נשיא איראן: רוצים לחדש את שיחות הגרעין כדי שיוסרו הסנקציות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם בעצרת האו"ם בניו יורק/עריכה: אביעד בללי

העצרת הכללית השנתית של האו"ם נפתחה היום (שלישי) בניו יורק, בעיצומו של משבר הקורונה העולמי, ההתחממות הגלובלית והמתיחות הגוברת בין המעצמות. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן היה מנהיג המדינה השני שעלה לנאום בעצרת, אחרי נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, והוא התייחס בהרחבה למאבק בקורונה, לנסיגה מאפגניסטן, לגרעין האירני וכן לסכסוך הישראלי פלסטיני.

ביידן אמר כי ארצות הברית מחויבת "למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אך ציין כי הממשל מוכן לחזור לשיחות אם טהראן תעשה זאת גם.

בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר הנשיא האמריקני כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית. עם זאת, הדגיש כי "אנחנו רחוקים מזה כרגע אבל חייבים להמשיך לנסות".

העצרת השנתית של האו"ם | נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
ביידן בעצרת האו"ם, היום/רויטרס

בפתח נאומו הוא הרחיב על המאבק בקורונה ועל תפקידה של ארצות הברית במתיחות מול סין. "הממשל שלי מחויב לנווט את העולם לעבר עתיד טוב יותר", אמר. "אנחנו חייבים לעבוד יחד כפי שמעולם לא עבדנו על מנת להתמודד עם האתגרים העולמיים. נפעל דרך המוסדות הבינלאומיים כדי להתמודד עם אותם אתגרים, כולל באזור ההינדו-פסיפי", הוסיף.

בעניין אפגניסטן הוא ציין כי ממשלו סיים 20 שנות טרור במדינה וכי הוא מחויב למאבק בטרור. על רקע הביקורת שספג על התנהלותו, ביידן אמר כי ארצות הברית תהיה מעורבת בעתיד רק במלחמות עם מטרות ברורות וברות-השגה. "כוח צבאי חייב להיות המוצא האחרון", הדגיש.

עוד ציין נשיא ארצות הברית כי העולם מצוי בעשור מכריע עבור העולם, והוסיף כי הוא יפעל יחד עם הקונגרס כדי להכפיל את הסיוע למדינות המתפתחות בשל משבר האקלים.

(צילום: רויטרס)/רויטרס
העצרת השנתית של האו"ם | מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
נשא את נאום הפתיחה כנהוג. מזכ"ל האום גוטרש בניו יורק, היום/רויטרס

אחרי שבשנה שעברה האירוע נערך במתכונת וירטואלית, העצרת השנה חזרה למתכונת מוכרת, בשילוב כמה אמצעי זהירות שנועדו למנוע את התפשטות הקורונה בקרב מנהיגי העולם.

ואולם, חלקם ממשיכים לזלזל בחומרתה, בראשם נשיא ברזיל, שלא התחסן נגד הנגיף בטענה שאין לו צורך בכך משום שהחלים מקורונה בשנה שעברה. בנאומו בעצרת הוא שם דגש על משבר האקלים ואמר כי חוקי הסביבה של ארצו צריכים לשמש מודל לעולם, ולחזק את מחויבות ממשלתו לאסור כריתת יערות בלתי חוקית.

העצרת השנתית של האו"ם | נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
לא התחסן. נשיא ברזיל בניו יורק, היום/רויטרס

ביידן הגיע לעצרת במטרה לנסות ולהדגיש בנאומו את חשיבותה של הדיפלומטיה הבינלאומית, בניגוד לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ. עם זאת, התנהלותה של ארצות הברית בזירה הבינלאומית בחודשים האחרונים, מהנסיגה באפגניסטן ועד עסקת הצוללות עם אוסטרליה, מטילה ספקות בהתחייבותו של הנשיא הדמוקרטי לשים קץ למדיניות "אמריקה ראשונה".

בהמשך יעלה לדוכן הנואמים נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. נשיא סין שי ג'ינפינג הקליט גם הוא את נאומו מראש והוא לא הגיע פיזית לניו יורק.

ראש הממשלה נפתלי בנט ינאם בשבוע הבא, ביום שני, בביקורו הראשון בעצרת הכללית. כמו קודמו בתפקיד בנימין נתניהו, גם הוא צפוי להתמקד בתכנית הגרעין של איראן ולקרוא לקהילה הבינלאומית לעצור אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully