וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיקה רועמת: בנט לא מכנס את קבינט הקורונה, למה שר הבריאות לא דופק על השולחן?

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 21:18

מערכת הבריאות בסכנת קריסה, אך דווקא איש השמאל מתיישר עם התפיסה של בנט, שמשמעותה היא החזק שורד. גישת הממשלה פשטה את הרגל, אך הורוביץ לא מגיב להתרעה של בתי החולים. השתיקה שלו, חמורה בפני עצמה, מחלחלת גם לגורמים אחרים בקואליציה - ומחמירה את המצב

בווידאו: נחמן אש מבהיר שהוא חושש מהחמרה למרות הצעדים שאושרו בקבינט/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנט אומר מעל כל במה "הכי פשוט היה לסגור את המדינה", אבל האמת היא שדווקא האסטרטגיה של "החיים לצד הקורונה" מפתה מאוד - היא פשוטה לביצוע וגורמת למעט מאוד נזק תדמיתי ואלקטורלי. למעשה, החיים לצד הקורונה זה מיתוג יפה לתמה קשה יותר והיא - החזק שורד.

שר הבריאות הורוביץ הוא איש שמאל בכל רמ"ח אבריו, אבל אפילו הוא התיישר לטובת התמה הליברטנית הזו. הוא מפנה אצבע מאשימה, ובצדק, לעבר הלא-מחוסנים, שמעמיסים על בתי החולים וגורמים למצוקה גדולה. אולם, הטקטיקה הזאת לא עובדת, ואפילו נראה כי ככל שהממשלה רודה בלא-מחוסנים - כך יש פחות מתחסנים.

בגל הראשון של החיסונים התו הירוק היה מתירני למדי לעומת התו הירוק הנוכחי, כאשר במקומות פתוחים לא הייתה חובה להציגו. השר הקודם רצה לקדם את חוק חובת תו ירוק למורים ונותני שירותים, אך לא הצליח. ובכל זאת, למעלה מחמישה מיליון אזרחים בחרו להתחסן. בחיסון השלישי, לעומת זאת, אנחנו מגרדים את ה-3 מיליון מתחסנים.

ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
ההנהגה לא מצליחה לסחוף אחריה את האזרחים. שר הבריאות הורוביץ/ראובן קסטרו

אפשר להאשים את החלטת ה-FDA או את חוסר ההסברה מצד משרד הבריאות, אך צריך גם להאשים את אי ההנהגה של בנט והורוביץ, שלא מצליחה לסחוף אחריה את האזרחים, בייחוד את הצעירים שבהם. אזרחים רבים שאננים כמו הממשלה, ולא רואים את הנחיצות של החיסון השלישי כשכל שהמשק פתוח והם לא בסכנה. הרי אם הם ייפגעו, בתי החולים יטפלו בהם תחילה כי יהיה קל יותר להציל את הצעירים שלא התחסנו.

כבר 10 ימים שהתיאוריה של בנט והורוביץ פשטה את הרגל. בתי החולים שלא קיבלו את התקציבים וכח האדם שהובטח להם קורסים תחת העומס. למרות שישנם "רק" 700 חולים קשים, אורך התקופה שהם נאלצים לגייס את עצמם שוחקת אותם. מנהלי בתי החולים התריעו בפני מנכ"ל המשרד אש בשבוע שעבר שהחוסרים במכשירי אקמו יובילו לתמותה, אך שר הבריאות לא הגיב. גם למותו של אדם בשל המחסור לא הייתה תגובה.

קבינט הקורונה, שאומר להתכנס לכל הפחות אחת לשבוע, לא התכנס כבר שלושה שבועות - והורוביץ במקום לדפוק על השולחן - שותק. שרת החינוך שאשא ביטון מחליטה לבטל את הקנס למנהלים שפתחו את שערי בית הספר למרות ההגבלות - וגם זה עבר בקול דממה דקה.

עוד בוואלה

קבינט המומחים: השפעת החיסון השלישי נגד קורונה מוצתה, גישת הממשלה - מסוכנת

לכתבה המלאה
ציוץ של יאיר לפיד אודות כינוס קבינט הקורונה בהייותו באופוזיציה. מתוך טוויר, מערכת וואלה
שתיקה שמחלחלת ליתר הקואליציה/מערכת וואלה, מתוך טוויר

איפה שר הבריאות כשמערכת הבריאות קורסת בגלל החלטות שלו? הרי השתיקה שלו מחלחלת גם ליתר חברי הקואליציה. יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, תכנס ועידה מיוחדת על קיצור שעות המתמחים - אך לא תתרעם על מצוקת בתי החולים. מנהלי בתי החולים גזרו על עצמם שתיקה והגיבו מאוחר מדי, היום חלקם יודעים להגיד שהם עשו טעות.

מרוב חידלון, ראש הממשלה פשוט לא מכנס את קבינט הקורונה, כי אז הם יהיו מוכרחים להכיר בעובדה שהגישה שלו פשוט לא עובדת, ושצריך להשית הגבלות. אי אפשר לא להתייחס למספר המאומתים ולקוות שהחיסונים יושיעו אותנו לבדם. לרפואה ולמדע יש גבול, והוא מגיע עד לנקודה שבה האדם צריך לקחת אחריות בעצמו על החלטותיו. שום חיסון או תרופה לא יחליפו התנהגות אנושית אחראית, בריאה ותקינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully