וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: אלג'יריה סוגרת את המרחב האווירי לטיסות ממרוקו

23.9.2021 / 15:47

באלג'יר אמרו כי ההחלטה התקבלה בשל המשך "העוינות" מצד הממלכה, כמה שבועות אחרי ניתוק היחסים עמה. אלג'יריה טוענת שמרוקו תומכת בכוחות בדלניים בשטחה, האחראים לשריפות הענק. הצעד ישפיע על 15 טיסות שבועיות, שיעקפו את אלג'יריה דרך הים התיכון

כרזה ישנה באלג'יר של נשיא אלג'יריה לשעבר עבד אל-עזיז בוטפליקה לאחר מותו, 18 בספטמבר 2021. רויטרס
הגבול עם מרוקו סגור מאז 1994. פוסטר ישן באלג'יר של נשיא אלג'ירה בוטפליקה לאחר מותו/רויטרס

המועצה העליונה לביטחון של אלג'יריה החליטה אתמול (רביעי) לסגור את המרחב האווירי שלה לכל הטיסות ממרוקו, אזרחיות וצבאיות כאחד - כך הודיעה לשכת הנשיאות של אלג'יריה, פחות מחודש לאחר שניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם הממלכה.

ההחלטה התקבלה "לאור המשך הפרובוקציות והמדיניות העוינות בצד המרוקאי", נכתב בהודעה. לפי הודעת לשכת הנשיאות לאחר ישיבת המועצה, סגירת המרחב האווירי תקפה גם לכלי טיס הנושאים מספר רישום מרוקאי.

מרוקו טרם הגיבה להחלטה. גורם בחברת התעופה "רויאל אייר מרוקו" אמר כי ההחלטה תשפיע רק על 15 טיסות שבועיות המקשרות בין מרוקו לתוניסיה, טורקיה ומצרים. המקור הגדיר את סגירת המרחב האוויר כחסר חשיבות ואמר כי אותן טיסות הרלוונטיות יכולות לחלוף בשמי הים התיכון במקום.

אלג'יריה החליטה בסוף אוגוסט לנתק את קשריה הדיפלומטיים עם מרוקו, כשהיא מאשימה אותה - וגם את ישראל אחרי ביקור של שר החוץ יאיר לפיד בממלכה - בתמיכה בגורמים בדלניים במדינה שלטענתה אחראיים לשריפות הענק שבהן נספו לפחות 65 איש. מרוקו מסרה אז כי היא מצרה על ההחלטה.

הגבול בין מרוקו לאלג'יריה נותר סגור מאז 1994. אלג'יריה גם מערכת להפסיק את ייצוא הגז שלה דרך צינור העובר במרוקו, שאמור היה להתחדש בהמשך השנה.

היחסים בין המדינות התדרדרו מאז השנה שעברה, כשהסכסוך בסהרה המערבית לאחר שנים של שקט השוואתי. מרוקו רואה בסהרה המערבית חלק בלתי-נפרד משטחה, אך אלג'יריה תומכת בתנועה הבדלנית פוליסריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully