וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: מלכה לייפר תועמד לדין ב-70 סעיפים של תקיפה מינית נגד שלוש מתלוננות

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 14:24

בית המשפט באוסטרליה קבע כי לייפר בת ה-55, לשעבר מנהלת בית ספר יהודי במלבורן, תועמד לדין בגין מעשים שביצעה בשלוש מתלמידותיה בין השנים 2008-2004. השימוע הראשון ייערך במדינת ויקטוריה ב-21 באוקטובר. "עומדים לצד המתלוננות האמיצות, משוכנעים שירשיעו אותה"

בית המשפט באוסטרליה קבע היום (חמישי) כי מלכה לייפר, לשעבר מנהלת בית ספר יהודי במלבורן, תועמד לדין בגין תקיפה מינית של שלוש מתלמידותיה. לייפר בת ה-55 נמלטה לישראל בשנת 2012, לאחר שהוצא נגדה צו מעצר, ובמשך שש שנים נאבקה נגד הסגרתה לאוסטרליה. בשנה שעברה קבע בית המשפט העליון כי יש להסגיר אותה חזרה לאוסטרליה, שם נערך לה שימוע, בו היא כפרה ב-74 האישומים נגדה.

לפי דיווחים של כלי התקשורת באוסטרליה, בית המשפט הודיע כי התגבשה תשתית ראייתית נגד לייפר, והיא תועמד לדין ב-70 סעיפים, שכן ארבעה סעיפים הוסרו מכתב האישום מאחר ובוצעו בישראל. שופטת בית משפט השלום ג'ואנה מטקף אמרה כי לאחר שהיא שמעה את עדותן של שלוש האחיות דסי ארליך, ניקול מאייר ואלי סאפר, היא מאמינה בחוזקן של הראיות נגד לייפר.

ההליך יעבור לבית המשפט במדינת ויקטוריה, והשימוע הראשון ייערך ב-21 באוקטובר.

מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה שחשוד בעבירות מין בתלמידותיה וישראל לא מסגירה בחזרה לשם, 28 בדצמבר 2019. AP
תעמוד לדין ב-70 סעיפים. לייפר/AP

לייפר מואשמת כי ביצעה עבירות בין השנים 2008-2004 בשלוש תלמידות בית הספר החרדי לבנות "עדת ישראל" במלבורן, תוך ניצול מעמדה כמורה וכמנהלת שלהן. בעקבות התלונות של תלמידות נגדה הושעתה לייפר ב-2008 מבית הספר ונמלטה לישראל. במרץ 2012 הוצא נגדה צו מעצר בבית משפט באוסטרליה, וב-2014 החלו הליכי ההסגרה מישראל. סניגוריה של לייפר טענו כי היא אינה כשירה לעמוד לדין, והיא שוחררה לביתה, אך בעקבות חשיפה של חוקרים פרטיים כי היא מתחזה לחולת נפש, חודשו הליכי ההסגרה נגדה עד להסגרתה לאוסטרליה בשנת 2020.

מארגון מגן המלווה את הנפגעות נמסר כי "אנו מברכים את מערכות הצדק באוסטרליה שלא לקחו זמן, וקבעו כי יש תשתית ראייתית בתיק מלכה לייפר. אנו עומדים לצד המתלוננות האמיצות שלא הסכימו לוותר ונלחמו שנים רבות על העמדתה של לייפר לדין, ומשוכנעים שבית המשפט באוסטרליה ירשיע אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully