וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ בכיר לנשיא אוקראינה ניצל מניסיון חיסול

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 16:25

נהגו של סרגיי שפיר, המקורב לנשיא זלנסקי, נפצע ממטח של ירי אוטומטי שפגע במכונית באזור קייב. היועץ לא נפגע, אך הרשויות לא שוללות מעורבות זרה. "לשלוח לי מסר דרך פגיעה בחבר שלי היא חולשה", אמר זלנסקי

מכוניתו של יועץ בכיר של נשיא אוקראינה אחרי שרוססה בקייב, 22 בספטמבר 2021. רויטרס
האליטה הפוליטית באוקראינה בלחץ. המכונית אחרי שרוססה, היום/רויטרס

מטח של ירי אוטומטי פגע היום (רביעי) במכונית שבה נסע עוזר בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בקייב אמרו כי זה ניסיון חיסול, וזלנסקי אמר כי ייתכן שהיה זה ניסיון להעביר לו מסר. הרשויות לא שללו מעורבות של גורמים זרים, כולל רוסיה, שמיהרה להכחיש כל קשר לאירוע.

היועץ, סרגיי שפיר, לא נפגע מהירי, אך המשטרה מסרה כי נהגו נפצע לאחר שיותר מעשרה כדורים פגעו במכונית בעת שנסעה בסמוך לעיירה לסניקי, בפאתי הבירה קייב. תחנת טלוויזיה מקומית דיווחה כי ניתן לראות לפחות 19 חורי כדורים בצד של הנהג.

המשטרה מסרה בהצהרה שהיא פתחה בחקירה פלילית בחשד לרצח בכוונה תחילה. זלנסקי, שמשתתף בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר כי הוא לא יודע בינתיים מי אחראי למתקפה, המזעזעת את האליטה הפוליטית במדינה.

"אני עדיין לא יודע מי עמד מאחורי זה," אמר זלנסקי. "להעביר לי מסר דרך ירי בחבר שלי היא חולשה". שפיר מקורב לזלנסקי והוא עומד בראש קבוצת יועצים לנשיא. הוא הועבר למקום מבטחים אחרי הירי.

זלנסקי הבטיח להגביר את קצב הרפורמות המתוכננות ולא להיכנע לאיומים. "זה לא משפיע על הכוח של הצוות שלנו, על המסלול שבו בחרתי עם הצוות שלי - לשנות, לנקות את הכלכלה שלנו, להילחם בפשיעה ובקבוצות פיננסיות בעלות השפעה", אמר הנשיא היהודי. "זה (ניסיון החיסול) לא ישפיע. להיפך, אזרחי אוקראינה נתנו לי מנדט לבצע שינויים".

נשיא אוקראינה סרגיי זלנסקי, מלווה ביועצו שרי שפיר, צועד מהפרלמנט ללשכת הנשיאות בקייב אחרי השבעתו, 20 במאי 20219. רויטרס
נקמה של האוליגרכים? זלנסקי (במרכז) לצד שפיר אחרי השבעתו, 2019/רויטרס

זלנסקי, קומיקאי לשעבר שהפך לפוליטיקאי, עלה לשלטון תוך הבטחה להילחם באוליגרכים ובשחיתות. מיכאילו פודוליאק, אחד מיועציו, אמר כי ניסיון ההתנקשות עשוי להיות קשור למאבק שלו באוליגרכים. הוא הבטיח כי יינקטו צעדים קשים יותר נגד האוליגרכים לאחר המתקפה.

"זאת התקפה גלויה, מכוונת ואלימה במיוחד, עם נשק אוטומטי, היא שום דבר אחר פרט לניסיון לרצוח חבר בכיר בצוות", אמר. "כמובן שאנחנו מקשרים את המתקפה הזו לקמפיין אגרסיבי ואף לוחמני נגד המדיניות האקטיבית של מנהיג המדינה".

אלכסנדר קורניינקו, יו"ר המפלגה של זלנסקי, אמר כי לא ניתן לשלול מעורבות רוסית בניסיון החיסול. מוסקבה תומכת בבדלנים במזרח המדינה, ואף אפשרה לתושבים שם להצביע בבחירות האחרונות לפרלמנט של רוסיה חרף התנגדותן של קייב ומדינות המערב. זלנסקי הזהיר לאחרונה כי עלולה לפרוץ מלחמה עם רוסיה.

"אנחנו מכירים את היכולת שלה לתכנן מתקפות במדינות שונות", אמר קורניינקו לכתבים על רוסיה, שהואשמה בשנים האחרונות בשורת חיסולים או ניסיונות חיסול של יריבים פוליטיים ברחבי אירופה, כולל באמצעות גז עצבים.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי הרמיזות למעורבות רוסית הן חסרות שחר. "אין להן שום קשר למציאות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully