וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: שוטרים על סוסים תועדו הודפים מהגרים בגבול

הממשל הודיע כי הוא פתח בחקירה אחרי שכוחות משמר הגבול תועדו רודפים אחרי מהגרים בנהר ריו גרנדה, המפריד בין ארה"ב למקסיקו. לאחרונה הצטופפו אלפי מהגרים, רובם מהאיטי, מתחת לגשר בטקסס וחלקם הוחזרו בטיסות לארצם. הרפובליקנים מאשימים את ביידן: "זה רק יחריף"

בווידאו: סוכני משמר הגבול האמריקני רכובים על סוסים תועדו הודפים מהגרים כמו עדרי בקר/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הרשויות בארצות הברית פתחו בחקירה אחרי שסוכני משמר גבול רכובים על סוסים תועדו הודפים מהגרים כמו עדרי בקר. התמונות של הסוכנים רודפים אחרי המהגרים בנהר הריו גרנדה בטקסס שותפו בהרחבה ברשתות החברתיות וגרמו לסערה. היו שאמרו כי הן תזכורת לאלימות שאפיינה את תקופת העבדות.
השר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, אמר כי המשרד שלו יחקור את הדיווחים . לדבריו, הסוכנים ניסו להשתלט על המהגרים שחצו את הנהר המפריד בין מקסיקו לבין ארצות הברית, שלאחרונה היה עד לשטף של מהגרים, רובם מהאיטי.

מפקד משמר הגבול, ראול אורטיז, אמר כי התחקירת נחקרת כדי למנוע תגובה "לא מקובלת" מצד השוטרים. הוא הוסיף כי הם פועלים בסביבה קשה כשהם מנסים להבחין בין מהגרים לבין מבריחים.

כ-13 אלף איש הצטופפו בימים האחרונים מתחת לגשר המחבר בין עיירת הגבול דל ריו לסיודאד אקוניה שבמקסיקו, והממשל החל להטיס את חלקם בחזרה לארצם הסובלת ממשבר פוליטי, כלכלי וביטחוני חריף. סוכנות הפליטים של האו"ם אמרה כי עוקבת אחרי גירוש המהגרים בחזרה להאיטי והיא ציינה כי על אנשים הנמלטים מרדיפה להיות זכאים לבקשת מקלט.

כוחות רכובים של משמר הגבול של ארה"ב מנסים להדוף מהגרים המנסים לחצות את הגבול ממקסיקו, 19 בספטמבר 2021. רויטרס
מפקד משמר הגבול אמר כי יחקור את האירועים. שוטרים רכובים על סוסים מול מהגרים, השבוע/רויטרס

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי התמונות מהגבול קשות לצפיה. "ראיתי חלק מהתיעודים. אין לי את ההקשר המלא. אני לא יכולה לדמיין באיזה הקשר זה הגיוני. אבל אין לי פרטים נוספים ואין לי ספק שאין מישהו שיראה את התמונות האלו ויחשוב שזה מקובל או ראוי".

המשבר בגבול הדרומי של ארצות הברית רובץ על ממשלו של הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן מתחילת כהונתו בינואר, כשהוא נתון לביקורת מכל הצדדים. יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית, ננסי פלוסי, אמרה כי הדיווחים מהגבול על שימוש של השוטרים בשוט "מטרידים ביותר" והיא קראה לחקירה.

הרפובליקנים, מצדם, הטילו את האשמה על ממשל ביידן והגנו על משמר הגבול. הסנאטור טד קרוז אמר כי המדיניות של הנשיא הדמוקרטי "יוצרת אסונות הומניטריים" וכי המצב בגבול "ילך ויחריף משום שבבית הלבן של ביידן, זו רק פוליטיקה כל הזמן".

כוחות רכובים של משמר הגבול של ארה"ב מנסים להדוף מהגרים המנסים לחצות את הגבול ממקסיקו, 19 בספטמבר 2021. רויטרס
"בבית הלבן של ביידן זו רק פוליטיקה כל הזמן". שוטר על סוס תופס מהגר בגבול/רויטרס

רבים מהרפובליקנים קראו לממשל ליישם את מדיניות ההגירה הנוקשה שנקט קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ. ביידן ביטל חלקים מהמדיניות הזו כבר בימיו הראשונים לתפקיד, אך בתי המשפט התערבו בכמה מהמקרים והחזירו את המצב לקדמותו.

הממשל דיווח על עלייה של מספר המהגרים החוצים את הגבול עם מקסיקו מתחילת השנה. על פי הנתונים הרשמיים, מספר המהגרים שנעצרו בגבול בחודש יולי עלה על 200 אלף, לראשונה זה 21 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully